Mailchimp laat gebruikers nu ook webwinkels bouwen
Marketingplatform Mailchimp betreedt de markt voor e-commerce en levert online winkels voor kleine en middelgrote bedrijven, evenals een nieuwe boekingsdienst voor afspraken.
In dit Topic vind je alle informatie over e-commerce platforms. Welke systemen zijn er? Hoe richt je je front-end en back-end in? Welke integraties zijn er? Welke keuzes moet je maken en hoe kom je tot het ideale platform? Wat zijn de laatste ontwikkelingen? Je leest het in dit Topic. Zelf bijdragen aan dit Topic kan: mail naar Arjan Kors experts@emerce.nl.
Marketingplatform Mailchimp betreedt de markt voor e-commerce en levert online winkels voor kleine en middelgrote bedrijven, evenals een nieuwe boekingsdienst voor afspraken.
Dit whitepaper geeft in 3 stappen weer hoe je het juiste B2B e-commerce platform kiest.
Het Canadese e-commerce platform Shopify profiteert nog altijd van de coronapandemie. De omzetgroei over het afgelopen kwartaal bedroeg 110 procent. Van de omzet van 988 miljoen dollar had 320 miljoen dollar betrekking op abonnementen.
E-commerceplatform Shopify breidt zijn samenwerking met Pinterest uit naar 27 nieuwe landen, waaronder nu ook Nederland.
Hoe breng je online personalisatie effectief in de praktijk met behulp van een customer data platform binnen je doelgroep?
Covid-19 bleek een tijdmachine voor e-commerce. In minder dan een jaar tijd versnelde de groei met zo’n tien jaar.
80% van de B2B-shoppers switch van leverancier of overweegt dat. De gouden een-op-een-relatie is blijkbaar niet meer heilig in B2B-land.
Sierkussen.nl werd groot via retailpartners en marketplaces. Nu echter lanceert het de eigen webshop opnieuw om zo in te zetten op eigen merkkanalen.
Een open gesprek tussen Bol-partner Michiel Snoek van Hemdvoorhem.nl en Joris Scheepens van Bol.com over verkopen via het platform en de rol van data.
In dit webinar kijkt online marketingstrateeg Sander Lems van ISM eCompany terug op de belangrijkste online marketingontwikkelingen van het afgelopen jaar en de lessen die je daaruit moet trekken. Maar hij kijkt vooral vooruit, want door nu al te anticiperen op de belangrijkste online marketingtrends kun je met je organisatie of merk dit jaar het verschil maken.
Bij het samenvoegen van je webshop met je backend is koppelen via een API in vrijwel alle gevallen de beste keuze. De voordelen op een rij.
Consumenten kopen niet enkel product, ze kopen belevingen. Om concurrerend te blijven moeten organisaties hun producten- en dienstenaanbod aanpassen aan de (huidige) behoeften van consumenten. Het optimaliseren van de customer journey en experience is inherent aan verbonden. COVID-19 heeft de groei van e-commerce als nooit tevoren versneld. Gevangen door lockdowns en op hun hoede voor mogelijk besmettingsgevaar, hebben veel mensen hun winkelgewoonten online veranderd – sommige voor de eerste keer ooit. In tijden als deze is een flexibele architectuur essentieel om als organisatie wendbaar en flexibel te blijven om groei te stimuleren. Echter, hoe doet je dat?
De ontwikkelaar van e-commercetechnologie Spryker uit Duitsland heeft 130 miljoen dollar, of 106 miljoen euro, groeigeld opgehaald bij de Amerikaanse investeerder TCV. Zittende aandeelhouders One Peak uit London en Project A Ventures uit Duitsland doen ook mee.
Sellable, een platform dat met één login alle noodzakelijke functionaliteiten ontsloot waarmee e-commerce managers hun producten op meerdere marketplaatsen tegelijk konden verkopen, is failliet.
Een Digital Experience Platform is een toekomstgerichte keuze. Hoe stel je een DXP samen zonder je eerdere keuzes af te moeten schrijven?