Online deel in Nederlands koopgedrag blijft stijgen
De Nederlandse consument verwacht dat hij over vijf jaar 41 procent van zijn bestedingen via online kanalen verricht.
De Nederlandse consument verwacht dat hij over vijf jaar 41 procent van zijn bestedingen via online kanalen verricht.
Bureau ShopWorks uit Utrecht gaat samen met zijn Poolse tegenhanger Strix. De fusie moet de basis vormen voor een Europees werkend e-commercebureau.
Ondanks de cryptocrash heeft Uber Eats besloten dat klanten ook met Shiba Inu en Dogecoin tokens kunnen betalen. De transacties worden afgewikkeld via BitPay.
Tien jaar geleden nam Amazon zijn eerste magazijnrobots in gebruik en nu rijden er 520.000 rond. De e-commercegigant neemt een nieuwe generatie robotjes in bedrijf.
Er werden in 2021 ruim 654 miljoen pakketten binnenlands verstuurd, een kwart meer dan een jaar eerder. De omzet in de markt voor pakketten die bedrijven naar consumenten sturen is met bijna 40 procent toegenomen tot 1,85 miljard. 57 miljoen pakketten gingen retour. Dat meldt de Autoriteit Consument & Markt (ACM) vandaag in de Post- en Pakketmonitor 2021.
In zijn tiende levensjaar zetten de personal shoppers van House of Einstein de stap naar het laatste nog niet afgedekte marktsegment: vrouwen.
Sportkledingfabrikant komt dan toch eindelijk met een eigen mobiele app, een vehikel waar Nike al jaren van profiteert qua klantenbinding en e-commerce.
Albert Heijn heeft de online bestellingen van klanten in omgeving Oosterhout en Utrecht moeten annuleren vanwege blokkades door boeren.
Amazon gaat zich volgend jaar op België richten. Business Insider kreeg inzage in documenten die de komst van de internetreus bevestigen.
Gebruikers moeten het loyaliteitsprpogramma Amazon Prime in twee klikken op kunnen zeggen. Dat hebben de Europese Commissie en de consumentenautoriteiten van de EU-lidstaten waaronder de ACM afgesproken met Amazon.
Vanaf vandaag hebben consumenten in Nederland via Zalando.nl toegang tot Rituals producten.
Apple en Google worden aangeklaagd in Portugal vanwege hun hoge commissies in hun appwinkels. Die zouden ‘concurrentiebeperkend en buitensporig’ zijn.
De Chief Marketing Officer (CMO) moet misschien wel een Chief Sales Officer (CSO) worden. Dat suggereerde Victor Knaap, CEO van Media.Monks, het grootste digitale productiebureau van Europa, gisteren op de Webwinkel Vakdagen. Zijn pleidooi kwam er op neer dat afdelingen van bedrijven compleet langs elkaar heenwerken, waardoor nog altijd de verkeerde beslissingen worden genomen. E-commerce en marketing moeten wat hem betreft volledig geïntegreerd worden.
Gemakkelijke, snelle en veilige betalingen vergroten de kans op een hogere omzet door minder verlaten online winkelmandjes.
Marktplaats wil in de nabije toekomst voor zijn verkooppartners een shop-in-shop formule lanceren. Dat vertelde CCO Martijn van Geelen vandaag op de Webwinkel Vakdagen.