More stories

Pas op voor  ‘over-investering’  in performance marketing

Van alle CMO’s gaat 66% meer spenderen aan SEA. Daarbij ligt het risico op overinvestering op de loer. Het levert maar beperkt extra omzet op.

Online marketing
Premium

Ahold lijft Amerikaanse boodschappenbezorger FreshDirect in

Ahold Delhaize neemt voor een onbekend bedrag de Amerikaanse boodschappenbezorger FreshDirect over, samen met Centerbridge Partners, dat een belang van […]

E-commerce
Premium

Deutsche Post wil aantal pakketkluizen in 2023 verdubbelen

Vanwege de grote vraag wil Deutsche Post DHL haar netwerk van pakketkluizen uitbreiden. Het aantal gaat van de huidige 6000 naar ten minste 12.000 tegen het einde van 2023.

E-commerce
Premium

Ruim half miljard iPhone gebruikers hebben Apple Pay geactiveerd

Het aantal iPhone-gebruikers wereldwijd dat Apple Pay heeft geactiveerd, is het afgelopen jaar met 66 miljoen toegenomen, van 441 miljoen in september 2019 naar 507 miljoen in september 2020, volgens een studie gepubliceerd door Loup Ventures.

Payment
Premium

Marketplaces for Brands: Leen Bakker oriënteert zich op externe marktplaatsen

Meubelverkoper Leen Bakker is in oktober begonnen als marktplaats, maar gaat kijken of het zijn inkoopassortiment ook via externe marktplaatsen als Amazon kan aanbieden. Dat vertelt Ruben Nijssen, marktplaatsmanager van Leen Bakker, op Emerce Marketplaces for Brands.

Marketplaces

’Betaal later’-oplossing groeit uit tot marketingmiddel

Een betaal-later oplossing wekt niet alleen vertrouwen. Het groeit voor retailers ook uit tot een marketingmiddel door het extra gemak.

Customer Engagement
Premium

Online apotheek Amazon eindelijk in de lucht

Iets meer dan twee jaar na de overname van Pillpack voor 753 miljoen dollar is Amazon in de VS dan eindelijk begonnen met zijn eigen online apotheek Amazon Pharmacy. Die werd al langer verwacht.

E-commerce
Premium

E-commerce Walmart groeit 79 procent

De e-commerce omzet van het Amerikaanse warenhuis Walmart is met 79 procent toegenomen. Zoals altijd bij Walmart wordt het bedrag niet nader gespecificeerd.

E-commerce
Premium

Zeventig procent van nieuwe Belgische webwinkels ziet het als iets tijdelijks

Veel Belgische retailers die tijdens de lockdown noodgedwongen een webwinkel hebben ingericht zien dat als iets tijdelijks. Dat blijkt uit onderzoek van UAntwerpen.  ‘Echt serieus lijken ze hun online winkel niet te nemen’, zegt Joris Beckers (UAntwerpen). ‘Jammer, want ook na corona zal er meer online geshopt worden.’

E-commerce
Premium

Payconiq lanceert bluetooth-betalingen

Payconiq, de aanbieder van QR-betalingen tussen consumenten en bedrijven, lanceert Pay Near Me. Hiermee kunnen gebruikers via bluetooth vrienden of andere Payconiq-gebruikers in de buurt betalen. Dit kan volledig contactloos met elke smartphone.

Payment
Premium

FNV-rapport over maaltijdbezorgers: te laag inkomen, opgejaagd en geen zekerheid

De positie van de maaltijdbezorgers wordt steeds slechter. De onzekerheid over werk en inkomen is de afgelopen anderhalf jaar verder […]

E-commerce

Best practices voor personalisatie met Magento Commerce

Deze whitepaper beantwoord de belangrijkste vragen over personalisatie met het Magento Commerce platform. Welke mogelijkheden biedt Magento Commerce zodat je zelf direct aan de slag kan met personalisatie? Hoe gebruik je klantsegmenten en hoe koppel je hier gepersonaliseerde acties aan? Je leest er alles over in deze whitepaper. Daarnaast bevat de whitepaper zes praktijkvoorbeelden van personalisatie met Magento Commerce.

B2B Digital
Premium

Infographic: ruime verdubbeling online Black Friday aankopen in 2020

Wat een paar jaar geleden nog een typisch Amerikaans fenomeen was, wordt nu door steeds meer Nederlanders omarmd: Black Friday. Uit onderzoek van betaalverwerker Klarna onder 1000 online shoppers blijkt dat veel Nederland

E-commerce
Premium

Brievenbusbloemist naar Zweden en Denemarken

Het Nederlandse BloomPost breidt snel uit naar diverse Europese landen. De leverancier van brievenbusbloemen zette vorige maand in het VK een eerste stap en is sinds deze week ook in Zweden en Denemarken actief.

E-commerce

Optimaliseer je logistieke strategie met deze vier delivery experience trends

Eerder dit jaar verscheen het artikel “Hoe kunnen retailers de bezorgverwachtingen managen van de huidige superconsument?” van Reitse Bosma (Metapack Group). Waar veel bedrijven op een optimale customer experience wordt ook de bezorgervaring een steeds belangrijker wordende succesfactor binnen online retail. Zeker nu in een tijd waarin er meer dan ooit online wordt gewinkeld. Metapack heeft in juni/juli 2019 online onderzoek naar de belangrijkste delivery experience trends en deze inzichten aangevuld met eigen kennis en recent gepubliceerde rapporten van onder andere McKinsey en Accenture. Voor het online onderzoek zijn 8.500 consumenten wereldwijd bevraagd. Het resultaat is het ‘E-ommerce Delivery Benchmark Report 2020’.

E-commerce