Orderchamp: een bestelling per minuut op Black Friday
Online groothandel Orderchamp, waar fysieke en omnichannel retailers inkopen, verwerkte op piekmomenten een bestelling per minuut op Black Friday.
Online groothandel Orderchamp, waar fysieke en omnichannel retailers inkopen, verwerkte op piekmomenten een bestelling per minuut op Black Friday.
Uber Eats breidt is vanaf vandaag ook beschikbaar in Maastricht, Ede, Spijkenisse, en Naarden-Bussum.
Met meer dan tien miljoen bezorgde pakketten in zeven dagen is het absolute topdrukte bij PostNL. Het bedrijf waarschuwt dat niet alles meer op tijd bezorgd kan worden en ook niet alles meer wordt aangenomen. Het is voor het eerst dat PostNL klanten moet weigeren.
Big Techbedrijven, waaronder Apple, Facebook, Amazon of Ant Group (Alibaba), moeten ervoor zorgen dat hun platform of apparaat geschikt is voor verschillende aanbieders van betaaldiensten. Dat zegt toezichthouder ACM.
Vanaf vandaag kunnen ING-klanten naast de ING Betaalpas ook met hun ING Creditcard betalen via Apple Pay.
Gevestigde opvattingen over winkelen gelden op internet en zeker op mobiele apparaten niet meer. De funnel van bewustzijn, via behoefte naar klantentrouw is veranderd in een, op het oog, chaotisch aankoopproces.
Zalando heeft tijdens de zesde editie van Cyber Week meer dan 1 miljoen nieuwe klanten verworven en breekt hiermee naar eigen zeggen het record van vorig jaar.
Amerikaanse retailers hebben op Cyber Monday volgens Adobe, die zich baseert op eigen cijfers, 10,8 miljard dollar omgezet. Daarmee is het de grootste online winkeldag in de VS ooit.
Ondanks de pakketdrukte doen vervoerders er in deze laatste week voor Sinterklaas (week 49) gemiddeld slechts anderhalve werkdag over om een pakket af te leveren bij de ontvanger. Dit blijkt uit Wuunders Pakketradar: een data-analyse van transportmanagementservice Wuunder. Wuunder voorspelt hoe lang pakketten onderweg zijn vanaf het moment dat de vervoerder het ophaalt tot aan de levering.
Aan Bas Willemse, manager E-commerce de taak om een nieuw fundament neer te zetten voor modemerk BALR. “Mijn vakgebied wordt vaak platgeslagen tot sales en cijfers onderaan de streep. We bouwen juist aan een verhaal en een merk.”
Een grote verrassing is het niet meer, maar de dagen voorafgaand en tijdens Black Friday en Cyber Monday waren vooral een online winkelfeest. Er zijn naar schatting bijna 50 procent meer aankopen in webwinkels met iDEAL afgerekend dan tijdens dezelfde periode vorig jaar, voor een bedrag dat bijna 30 procent hoger ligt. Dat meldt de Betaalvereniging.
De Amerikaanse maaltijdbezorger Doordash gaat naar de beurs voor 75 tot 85 dollar per aandeel, wat het bedrijf aanzienlijk hoger waardeert dan de 16 miljard die genoemd werd bij de laatste financiering.
De week van Black Friday levert de pakketvervoerders een vloedgolf aan meerwerk op. Afgelopen week namen ze 88 procent meer pakketjes mee dan in een normale week.
Het gaat minder slecht met de fysieke retail dan je overal hoort. Wijkwinkelcentra en speciaalzaken doen het goed. En de winkelstraat blijft lokken.
Instagram en Facebook genereren via hun gebruikers petabytes aan content per dag. Hoe gebruik je deze user generated content (UGC) in e-commerce?