Eventbrite gaat kaartjes op Facebook verkopen
Eventbrite start Ticketing op Facebook, powered by Eventbrite. Kaartjes voor evenementen worden binnen Facebook aangemaakt en verkocht. De oplossing wordt deze week uitgerold in de VS.
Eventbrite start Ticketing op Facebook, powered by Eventbrite. Kaartjes voor evenementen worden binnen Facebook aangemaakt en verkocht. De oplossing wordt deze week uitgerold in de VS.
Albert Heijn gaat binnen afzienbare tijd in Amsterdam online bestelde boodschappen bezorgen met elektrische bezorgbussen.
Websuper Picnic gaat samen met zijn medewerkers en brancheorganisatie INretail in de fulfilment centers een eigen e-commerce-cao ontwikkelen die aansluit bij de werkzaamheden en de huidige tijd. De retail-cao van brancheorganisatie INretail zal als basis dienen.
Topbloemen.nl heeft zijn eerste fysieke winkel geopend. De winkel in Amstelveen wordt door het bedrijf zelf geëxploiteerd, maar op termijn overgedragen aan een francisenemer.
Vertegenwoordigers van Mexx, Ace & Tate, United Wardrobe, Bamingo, Buckaroo en The Fabricant waren donderdag te horen tijdens Emerce Fashion, waar zo’n 250 fashion professionals en e-commerce experts samenkwamen om alles te horen over de combinatie van tech, fashion en e-commerce. Peter Boer maakte de foto’s. Zijn volledige reportage vind je hier.
Amazon gaat investeren in de Britse bezorger Deliveroo. De retailer leidt een financieringsronde van 575 miljoen dollar. Andere deelnemers zijn investeerders T Rowe Price, Fidelity Management & Research Company en Greenoaks.
AliExpress, de marktplaats van Alibaba, hanteert verkoopvoorwaarden in strijd met Europese consumentenregels. Dat stelt de Consumentenbond die wil dat de Nederlandse toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) ingrijpt.
De scheiding tussen e-commerce en platformen zoals social media wordt steeds kleiner. Het wordt alsmaar moeilijker om potentiële klanten naar je shop te trekken, en vast te houden. Hoe dat komt? Klantgedrag verandert. Alleen de allergrootste namen zullen “vaste klanten” behouden die terugkeren. Maar ook die grote namen veranderen steeds meer in een platform dan in een webshop: Amazon en Bol.com zijn tegenwoordig vooral een marketplace. En Instagram en Pinterest zijn beiden bijna een showroom op zich.
De hoogste rechter in de VS heeft het groene licht gegeven voor een antritrustzaak tegen Apple. De aanleiding is echter opmerkelijk: een groep consumenten vindt dat ze nadeel ondervindt van de commissie van 30 procent die Apple rekent over de omzet van de App Store.
McDelivery is voortaan ook beschikbaar in Eindhoven en Rotterdam Zuid. Met McDelivery kunnen klanten McDonald’s producten bestellen en laten bezorgen via de Uber Eats-app.
Na bedden kunnen consumenten nu ook bankstellen leasen bij Dekbed-Discounter.nl.
Binnen nu en twee weken gaat retailer Marc O’Polo uit Den Haag orders aannemen via een eigen pui op Zalando. Het is voor zover bekend de eerste Nederlandse winkel die deze constructie toepast.
Na een succesvolle test in Schotland breidt Amazon zijn ophaalpunten verder uit in het Verenigd Koninkrijk en Italië.
Google is wereldwijs marktleider in het leveren van technologie, gefaciliteerd door hun Doubleclick stack. Amazon is echter wereldwijd hard aan het groeien in advertentie spend: 10 miljard in 2018 (100% groei). Sir Martin verwacht dat dit zal groeien naar 100 miljard en investeert veel geld in haar eigen ad tech stack.
In twee tot drie minuten tijd: een nieuw mobiel telefoonabonnement afsluiten, waar dit eerst 20 minuten duurde. Dat wil MediaMarkt in samenwerking met CM.com in haar winkels mogelijk maken.