More stories

Premium

Retourkosten Duits e-commerce: 5,5 miljard euro

In 2018 zonden Duitse online consumenten 280 miljoen pakketjes terug naar de winkel van aanschaf. Kosten daarvoor: 5,5 miljard euro. Omgerekend naar Nederland zou een jaarlijkse kostenpost van 1,8 miljard euro zijn en duizenden tonnen CO2.

E-commerce

Consumentenbond blij met boete DeReisPlanner

De Consumentenbond zegt blij te zijn met de boete die de Autoriteit Consument & Markt (ACM) oplegt aan DeReisPlanner. Dit bedrijf incasseerde ten onrechte rekeningen na misleidende telefonische verkoop. Ook de verantwoordelijk leidinggevende kreeg een fikse boete.

Travel

Samenwerking Trustpilot en BeCommerce

Beoordelingsplatform Trustpilot gaat nauw samenwerken met BeCommerce, de Belgische variant van Thuiswinkel.org.

E-commerce

Bezorgbedrijf Postmates breidt snel uit

Bezorgbedrijf Postmates breidt in de aanloop van zijn Amerikaanse beursgang fors uit. De onderneming heeft duizend nieuwe steden aan zijn netwerk toegevoegd.

Food

Wing krijgt toestemming voor dronebezorgingen in Virginia

Alphabet-dochter Wing heeft een vergunning gekregen om binnen enkele maanden met drones pakketten te bezorgen in Virginia. Dat namens leveranciers in Blacksburg en Christianburg.

Logistics

Colruyt breidt Xtra app uit

De Belgische super Colruyt Group zet naar eigen zeggen een volgende stap met zijn Xtra app. Gebruikers krijgen voortaan overzicht […]

E-commerce

Amazon versterkt samenwerking met Casino Groep

Amazon en de Franse Casino Groep gaan hun samenwerking versterken. Zo komen er Amazon kluisjes in duizend supermarkten door heel Frankrijk.

E-commerce
Premium

Shopify brengt POS-kaartlezer uit

Webwinkelplatform Shopify brengt eigen hardware op de markt waarmee fysieke winkels betalingen kunnen aannemen met debet- en creditcard.

E-commerce platforms

Beauty-assortiment Zalando ook in België

Zalando lanceert zijn beauty-assortiment nu ook in België nadat deze al eerder beschikbaar was in Denemarken, Frankrijk, Italië en Zweden. […]

E-commerce
Premium

Amazon geen pure webwinkel meer

Amazon.com is geen webwinkel meer in de pure zin van het woord. Minder dan de helft van de omzet is nu afkomstig uit het inkopen en van verkopen van producten. Dat zal alleen maar minder worden.

E-commerce

Verkopen op Amazon? Dit ben je kwijt aan kosten

Nu Amazon steeds meer tractie krijgt in Nederland, komt steeds vaker de vraag wat nu precies de kosten zijn van verkopen op Amazon. Verkopen op Amazon brengt namelijk de nodige kosten met zich mee, maar hoeveel precies?

Marketplaces

Online kledingwinkel Sweet Jewellery stopt met gratis retourneren

Online kledingwinkel Sweet Jewellery is de volgende webwinkel die stopt met gratis retourneren. De vijf jaar oude webwinkel van Willemijn Sturrus zegt de kosten van het aanbieden van gratis retourneren niet langer te kunnen verwerken in de prijzen.

Logistics

Nederlandse consument wil steeds vaker product met eigen ogen zien

Nederlandse consumenten willen een product met eigen ogen kunnen zien voor ze het kopen. Dat blijkt uit het jaarlijkse FutureBuy onderzoek waarin onderzoeksbureau GfK consumenten vraagt naar hun koopgedrag.

Retail

Thuiswinkel.org wil met producenten andere afspraken over e-commerceverpakkingen

Belangenorganisatie Thuiswinkel.org gaat samen met haar leden onderzoeken in hoeverre het mogelijk is om de e-commerceverpakking zoveel mogelijk achterwege te […]

Fulfillment

PayPals Venmo verwerkte 21 miljard dollar in eerste kwartaal

Betaalverwerker PayPal haalde in het eerste kwartaal de verwachte omzet van 4,1 miljard dollar tegen 3,6 miljard een jaar geleden. De winst kwam uit op 667 miljoen.

Payment