More stories

Chabuduo in retail en customer loyalty: dit zijn de lessen uit China

De Chinese economie is om uiteenlopende redenen de afgelopen twintig jaar geëxplodeerd. Ik ging naar China om met eigen ogen te zien en te ervaren wat dit nou zo bijzonder maakt. Wat kunnen we leren van onbemande winkels, QR-codes (jawel), gezichtsherkenning, betaalsystemen en Chinees retailtainment? En wat is eigenlijk Chabuduo?

Customer Loyalty

PostNL wil sorteercentrum voor kleinere pakketten

PostNL wil in 2021 een sorteercentrum voor kleinere pakketten op een centrale locatie in Nederland openen. Deze sorteeroplossing wordt sterk geautomatiseerd en is 24/7 operationeel, wat moet leiden tot lagere sorteerkosten.

Logistics

Luisterboeken opgenomen in leesabonnement bol.com

bol.com breidt het aanbod digitaal lezen van Kobo uit met luisterboeken.

Entertainment

JD Sports selecteert PostNL

De sportretailer JD Sports gaat een samenwerking aan met PostNL om in Nederland de hier verlangde logistieke wensen van de consument in te vullen.

Logistics

Succesvolle B2B-webshops leren van B2C

Om succesvol B2B e-commerce in te voeren, is het goed om te kijken hoe B2C-webshops zijn ingericht, met name op het gebied van personalisatie, interactie en de zoekfunctie. Dat is de norm voor hoe je je online presenteert.

B2B Digital

Drieëntwintigste pakkettensorteercentrum PostNL geopend

PostNL neemt vandaag zijn drieëntwintigste pakkettensorteercentrum in Nederland in gebruik. Vanuit dit nieuwe pand van 6.500 vierkante meter in Almere worden dagelijks gemiddeld zo’n 30.000 pakketten bezorgd.

Logistics

Ronald van Bruchem wordt Travel Director Sanoma

Ronald van Bruchem, nu werkzaam bij Thomas Cook, is aangenomen als Travel Director SMN. Hij start per 1 juli om de potentiele kansen voor het domein Vakantie.nl verder in kaart te brengen.

Travel

Staat Washington staat gebruik bezorgrobots toe

De Amerikaanse staat Washington staat officieel het gebruik van bezorgrobots toe op voetpaden. De nieuwe wetgeving is ontwikkeld samet met Starship Technologies, een bedrijf uit Esland dat bezorgrobots ontwikkelt.

Logistics

E-commercesector wil nieuwe ambitie voor digitale interne markt

Ecommerce Europe, de Europese koepelorganisatie waar Thuiswinkel.org lid van is, hamert voor de komende Europese verkiezingen op het belang van de digitale interne markt.

E-commerce

‘Wij zien Payconiq als onderscheidend van Apple Pay’

Payconiq juicht alle ontwikkelingen op het gebied van mobiel betalen toe. Want de beweging naar betalen met een smartphone kan ons niet snel genoeg gaan. Dat zegt CEO Guido Vermeent als reactie op de komst van Apple Pay naar Nederland.

Payment

Nu in totaal 20 pakket- en briefautomaten in Tilburg

Sinds 1 mei staan er twintig pakket- en briefautomaten van PostNL in Tilburg, tot voor kort waren dit er 14. […]

E-commerce

Lidl breidt loyaliteitsprogramma Lidl Plus uit naar Duitsland

Lidl breidt zijn loyaliteitsprogramma Lidl Plus uit naar Duitsland, te beginnen in Berlijn en Brandenburg. Klanten kunnen er de voordeelapp […]

E-commerce
Premium

Digitale omzet Unilever: +47% tot 2,5 miljard

De groei in e-commerce is de grootste drijver in de omzetontwikkeling van fabrikant Unilever. Via het digitale kanaal realiseert het concern nu 4,9 procent van de totale omzet.

E-commerce

Zeker 200 Nederlandse verkopers op darkwebmarkt WallStreet Market

Van de 5000 verkopers op het darknetplatform WallStreet Market, dat recentelijk door de politie is overgenomen, lijken minimaal 200 Nederlands te zijn. Samen waren deze Nederlandse online dealers verantwoordelijk voor 40.000 advertenties. De Nederlandse ‘verkopers’ hebben hiermee meer dan 100 miljoen euro omgezet. De verwachting is dat de aantallen en bedragen nog groeien.

E-commerce

Cultuur van experimenteren stelt elk team in staat ideeën te valideren

Hoewel onderwerpen als hyperpersonalisatie, AI, Machine Learning en automatisering binnen CRO sterk aan populariteit winnen, ging het bij het Emerce Conversion event in Pakhuis de Zwijger maar over één onderwerp: de cultuur van het experimenteren. Een cultuur waarin elk team in staat is om ideeën te valideren. Hoe doen ING, Booking.com en HEMA dit? En hoe kun je daar zelf vandaag nog mee beginnen?

Conversie