More stories

H&M deelt uitgebreide informatie over herkomst producten online

H&M deelt voortaan bij elk kledingstuk op hm.com en in de H&M-app extra informatie over herkomst, materialen en duurzaamheid. Klanten hebben ook toegang tot deze informatie via de H&M-app.

Fashion

Oscar Hundman, Bol.com: ‘We kunnen hier nog honderd jaar bestaan’

Van retailer naar marktplaats, dat is de shift die Bol.com doormaakt. Het bedrijf ziet zich inmiddels primair als retail-technologieplatform, niet meer als één van de vele retailers. Oscar Hundman, director Commercie bij Bol.com vertelt over de laatste plannen. “We hebben de strategie doorontwikkeld. We willen het steeds makkelijker maken voor partijen om producten via ons te verkopen.” 

Marketplaces

Picnic heeft 25.000 Duitse klanten

Websuper Picnic heeft het Duitse bezorggebied verder uitgebreid. Dat blijkt uit een gesprek met de Duitse directeur in de Rheinische Post.

Food

Amazon bezorgt voortaan ook in garages

Amazon bezorgt pakketjes voortaan ook in garages. Die uitbreiding is onderdeel van het zogeheten Amazon Key programma dat al langer in de VS loopt.

Logistics
Premium

Duits e-commerce groeit 11 procent in Q1 2019

Het traditioneel wat zwakkere eerste kwartaal pakt voor Duitse webwinkels en online verkopers goed uit. De digitale omzet steeg in de eerste drie maanden ‘onverwacht sterk’ met 11,2 procent tot 16,2 miljard euro.

Duitsland

Advertenties steeds belangrijker voor eBay

Advertenties worden steeds belangrijker voor veilinghuis eBay. 800.000 actieve verkopers maakten in het eerste kwartaal gebruik van de mogelijkheid om producten direct onder de aandacht te brengen. In totaal zo’n 200 miljoen artikelen. Dat leverde eBay 65 miljoen dollar op, 110 procent meer dan een jaar geleden.

E-commerce
Premium

Saeed Younesi (REXai): ‘We realiseren zelflerende webwinkels’

Ieder mens is anders. Dus waarom zou je ze online dan hetzelfde laten zien? REXai bouwt artificial intelligence technologie die aan e-commerce websites gekoppeld kan worden, waardoor de websites zelflerend worden. ‘Wij proberen de dingen die niet relevant voor jou zijn als klant, niet te laten zien. We leren van wat je online doet en daarmee willen we een plezieriger web- en winkel ervaring creëren. We doen waar Amazon ook heel goed in is: luisteren, leren en daarop inspelen door relevantere dingen aan je te tonen”, aldus oprichter Saeed Younesi bij Top Names.

Artificial Intelligence

‘Binnen marketplaces moeten partijen minder stoeien en meer dansen’

Moet je op een marketplace verkopen, of moet je wellicht zelf een marketplace worden? Het is een vraag waar retailers mee worstelen. En hoe zit het op die marketplaces eigenlijk met de winstgevendheid?

Marketplaces

Twitter verliest weer (maandelijkse) gebruikers, maar omzet is gestegen

Twitter verliest weer gebruikers. Het aantal maandelijkse actieve gebruikers ging van 336 miljoen vorig jaar naar 330 miljoen in het eerste kwartaal. In de VS kwam het aantal gebruikers wel iets hoger uit.

E-commerce

Picnic breidt uit naar Apeldoorn

Websuper Picnic heeft Apeldoorn toegevoegd aan zijn netwerk. De online supermarkt heeft een hub gevonden van waaruit de karretjes boodschappen aan huis bezorgen.

Food

Supermarkten verbeteren privacy en prijstransparantie in boodschappenapps

Supermarkten gaan de privacy en prijstransparantie in hun boodschappenapps verbeteren naar aanleiding van onderzoek van Marcel Stalenhoef van Hogeschool Utrecht op verzoek van het programma Kassa.

Privacy
Premium

Philip Padberg over zijn overstap naar Albert Heijn Online: ‘Ik was sneller overstag dan ik toeliet’

In Nederland zette Philip Padberg vanuit het niets Deliveroo op, inmiddels een goed draaiende machine, om daarna Europees actief te worden. Nu stapt hij over naar Ahold Delhaize om als General manager Albert Heijn Online naar de volgende fase te brengen.

E-commerce

Klarna geeft creditcard uit met VISA

Het Zweedse Klarna, waarmee webwinkels de optie tot achteraf betalen aanbieden, gaat met zijn aandeelhouder VISA een eigen gratis creditcard in de markt zetten. Na introductie op de thuismarkt is nu Duitsland aan de beurt.

Payment

‘Consument gaat voor vertrouwde apps’

Consumenten zijn niet erg nieuwsgierig meer naar nieuwe apps. Dat concludeert chief technology officer Eric Feng van Hulu. De Top 30 van apps is volgens hem al vijf jaar weinig veranderd.

Mobile

Migratie naar Magento 2. Tijd om de knoop door te hakken?

Magento blijft Magento 1 ondersteunen tot eind juni 2020. Nu de support voor de eerste versie ten einde loopt, moeten webwinkeliers zich afvragen of en hoe ze hun huidige platform naar het nieuwe gaan migreren. Magento heeft een migratietool ontwikkeld om van versie 1 naar versie 2 te gaan. Maar er zit wel een addertje onder het gras: deze oplossing is niet geschikt voor alle webwinkels.

Magento