More stories

Zeker 200 Nederlandse verkopers op darkwebmarkt WallStreet Market

Van de 5000 verkopers op het darknetplatform WallStreet Market, dat recentelijk door de politie is overgenomen, lijken minimaal 200 Nederlands te zijn. Samen waren deze Nederlandse online dealers verantwoordelijk voor 40.000 advertenties. De Nederlandse ‘verkopers’ hebben hiermee meer dan 100 miljoen euro omgezet. De verwachting is dat de aantallen en bedragen nog groeien.

E-commerce

Cultuur van experimenteren stelt elk team in staat ideeën te valideren

Hoewel onderwerpen als hyperpersonalisatie, AI, Machine Learning en automatisering binnen CRO sterk aan populariteit winnen, ging het bij het Emerce Conversion event in Pakhuis de Zwijger maar over één onderwerp: de cultuur van het experimenteren. Een cultuur waarin elk team in staat is om ideeën te valideren. Hoe doen ING, Booking.com en HEMA dit? En hoe kun je daar zelf vandaag nog mee beginnen?

Conversie
Premium

Pakketjesomzet bpost groeit 11% tot 87 miljoen

Logistiek dienstverlener bpost realiseerde een omzet van 87 miljoen euro in België in Nederland met pakketjes en logistiek.

E-commerce

Voice voor e-commerce – een SEO kanttekening

Menig overzicht dat de SEO trends voor 2019 belichtte, wist te vertellen dat dit het jaar gaat zijn waarin voice search een belangrijke rol gaat spelen. Vanuit SEO-perspectief zijn er nog voldoende vragen om een kritische kanttekening mee te vormen.

Search

Coolblue zoekt 1000 zonnepaneleninstallateurs

Coolblue zoekt 1000 zonnepaneleninstallateurs. Het e-commercebedrijf wil naar eigen zeggen de ‘meest klantvriendelijke zonnepaneelspecialist’ van Nederland en België worden.

E-commerce

Sainsbury’s opent eerste kassaloze winkel

De Britse supermarktketen Sainsbury’s heeft haar eerste kassaloze winkel geopend. Boodschappen moeten worden gescand en betalen doen klanten met de smartphone.

Retail
Premium

VidaXL bouwt nieuw distributiecentrum

Het vanuit Limburg werkende internationale e-commerceplatform VidaXL opent een nieuw distributiecentrum van 80.000 vierkante meter in Venlo.

E-commerce

Dalende populariteit Airbnb in Amsterdam

Het gebruik van Airbnb in Amsterdam is in 2018 voor het eerst gedaald. Dat zegt vastgoedadviseur Colliers op basis van cijfers van onderzoeksbureau AirDNA.

Travel

Apple Pay blijft nichemarkt in Nederland

Het was groot nieuws: de reeds langverwachte introductie van Apple Pay in Nederland via bankpartner ING. Maar gaat Apple Pay de Nederlandse betaalmarkt echt opschudden? Vermoedelijk niet.

Payment

7 miljoen euro voor modeplatform Otrium

Online modeplatform Otrium, in 2016 opgericht door Milan Daniels en Max Klijnstra, heeft 7 miljoen euro opgehaald bij Index Ventures om internationaal op te schalen. Het platform biedt naar eigen zeggen een ‘uniek model’ om merken te helpen met hun overgebleven voorraden.

Fashion

Workshop: De do’s en don’ts van subscription commerce

Zo’n vijf procent van het besteedbaar inkomen van consumenten gaat naar abonnementen. Van Spotify tot kranten. Een markt die ING vorig jaar voor Europa al op 350 miljard dollar geschatte. Tijd dus om daar als retailer op in te springen.

Customer Engagement

Zalando naar 27 miljoen klanten

Zalando telt wereldwijd 27,2 miljoen actieve klanten, dat zijn er 14 procent meer dan een jaar geleden. Het aantal bezoeken aan de site steeg 29 procent, zo blijkt uit de vanochtend vrijgegeven kwartaalcijfers van het Berlijnse bedrijf.

E-commerce

Verlies Square neemt toe

Het verlies van betaalbedrijf Square is verder opgelopen naar 38 miljoen dollar, versus 28 miljoen vorig kwartaal en 24 miljoen een jaar geleden. Een deel van dat verlies is toe te schrijven aan een lagere waardering van het belang in Evertbride.

Payment

Europese webwinkels zetten 1,6 miljard om in Nederland

Nederlandse consumenten kochten in 2018 voor ongeveer 1,6 miljard euro (BTW niet meegerekend) bij buitenlandse webwinkels in de Europese Unie. Dat is 17 procent meer dan in 2017.

Cross Border

Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit en bol.com gaan verkeerde artikelen weren

De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) en bol.com gaan structureel samenwerken om artikelen die niet voldoen aan de wet te weren van de digitale marktplaats. Eerder dit jaar heeft de NVWA vergelijkbare afspraken gemaakt met marktplaats.nl.

Legal