Pakketjesomzet bpost groeit 11% tot 87 miljoen
Logistiek dienstverlener bpost realiseerde een omzet van 87 miljoen euro in België in Nederland met pakketjes en logistiek.
Logistiek dienstverlener bpost realiseerde een omzet van 87 miljoen euro in België in Nederland met pakketjes en logistiek.
Menig overzicht dat de SEO trends voor 2019 belichtte, wist te vertellen dat dit het jaar gaat zijn waarin voice search een belangrijke rol gaat spelen. Vanuit SEO-perspectief zijn er nog voldoende vragen om een kritische kanttekening mee te vormen.
Coolblue zoekt 1000 zonnepaneleninstallateurs. Het e-commercebedrijf wil naar eigen zeggen de ‘meest klantvriendelijke zonnepaneelspecialist’ van Nederland en België worden.
De Britse supermarktketen Sainsbury’s heeft haar eerste kassaloze winkel geopend. Boodschappen moeten worden gescand en betalen doen klanten met de smartphone.
Het vanuit Limburg werkende internationale e-commerceplatform VidaXL opent een nieuw distributiecentrum van 80.000 vierkante meter in Venlo.
Het gebruik van Airbnb in Amsterdam is in 2018 voor het eerst gedaald. Dat zegt vastgoedadviseur Colliers op basis van cijfers van onderzoeksbureau AirDNA.
Het was groot nieuws: de reeds langverwachte introductie van Apple Pay in Nederland via bankpartner ING. Maar gaat Apple Pay de Nederlandse betaalmarkt echt opschudden? Vermoedelijk niet.
Online modeplatform Otrium, in 2016 opgericht door Milan Daniels en Max Klijnstra, heeft 7 miljoen euro opgehaald bij Index Ventures om internationaal op te schalen. Het platform biedt naar eigen zeggen een ‘uniek model’ om merken te helpen met hun overgebleven voorraden.
Zo’n vijf procent van het besteedbaar inkomen van consumenten gaat naar abonnementen. Van Spotify tot kranten. Een markt die ING vorig jaar voor Europa al op 350 miljard dollar geschatte. Tijd dus om daar als retailer op in te springen.
Zalando telt wereldwijd 27,2 miljoen actieve klanten, dat zijn er 14 procent meer dan een jaar geleden. Het aantal bezoeken aan de site steeg 29 procent, zo blijkt uit de vanochtend vrijgegeven kwartaalcijfers van het Berlijnse bedrijf.
Het verlies van betaalbedrijf Square is verder opgelopen naar 38 miljoen dollar, versus 28 miljoen vorig kwartaal en 24 miljoen een jaar geleden. Een deel van dat verlies is toe te schrijven aan een lagere waardering van het belang in Evertbride.
Nederlandse consumenten kochten in 2018 voor ongeveer 1,6 miljard euro (BTW niet meegerekend) bij buitenlandse webwinkels in de Europese Unie. Dat is 17 procent meer dan in 2017.
De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) en bol.com gaan structureel samenwerken om artikelen die niet voldoen aan de wet te weren van de digitale marktplaats. Eerder dit jaar heeft de NVWA vergelijkbare afspraken gemaakt met marktplaats.nl.
OYO, het vakantieplatform dat door Airbnb, SoftBank, Grab en Didi wordt gesteund, neemt de Leisure Group over van Axel Springer voor 369 miljoen euro.
In 2018 kochten vijf miljoen Nederlanders minstens één keer via een buitenlandse webshop een product of dienst . Een stijging van zo’n 32 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Samen gaven zij 880 miljoen euro uit en vooral China, Groot-Brittannië en Duitsland waren populaire winkelbestemmingen. Maar hoe groot is de impact van buitenlandse webwinkels nu echt op de Nederlandse e-commercemarkt?