More stories

Bol.com wil 3,5 miljoen artikelen niet meer inpakken

Nog jaar nog worden door bol.com circa 3,5 miljoen artikelen zonder de herkenbare bol.com doos verstuurd. Is de kartonnen doos noodzakelijk voor de bescherming van het artikel, dan verpakt bol.com het op een zo verantwoord mogelijke manier.

Fulfillment

Amazon verandert commissies op Europese marktplaatsen

Ondernemingen die via de Europese marktplaatsen van Amazon verkopen krijgen per juni 2019 te maken met nieuwe tarieven.

Marketplaces

Snelheid, gemak én service vormen de efficiëntieslag in service waar e-commerce van kan profiteren

Vorige week bestelde ik iets bij webshop x. Er bleek iets fout te gaan met mijn bestelling. Het pakketje verdween en ik richtte me tot de klantenservice van de desbetreffende webshop. Tot mijn grote verbazing waren de kanalen die daar voor mij beschikbaar waren slechts beperkt tot telefoon of e-mail, de duurste en minst effectieve klantcontactkanalen. Na een half uur in de wacht werd mijn probleem opgelost, maar ik bleef niet achter als een tevreden klant. Het kostte me immers te veel tijd en moeite om mijn probleem op te laten lossen.

Customer Service

Twee derde van de hotelwebsites beschermt persoonsgegevens onvoldoende

Twee van de drie hotelwebsites lekt onbewust boekingsgegevens en persoonlijke gegevens van gasten. Dit blijkt uit een analyse van meer dan 1.500 hotels door Symantec, leverancier van cybersecurityoplossingen.

E-commerce

Webshop voor museale depotkunst

De nieuwe Museumdepotshop verkoopt kunst uit een negental Nederlandse musea en heeft inmiddels zo’n 500 stukken verzameld die sinds dinsdagmiddag […]

E-commerce

Yuri Solinger (Athlete) moet groothandel 80.000 euro betalen

Yuri Solinger, oprichter van de failliete webshop Athlete, moet uit eigen zak bijna 80.000 euro terugbetalen aan groothandel A.C.M. Products. Dat heeft de Rechtbank Noord-Nederland bepaald.

E-commerce

Nieuwe ad interim CEO voor wehkamp

Graham Harris gaat ad interim de functie van CEO bij wehkamp vervullen. De huidige CEO Piet Coelewij krijgt een andere rol binnen de retailer.

E-commerce

‘Coolblue, Primark en Zalando zijn de groeimerken van de toekomst’

Coolblue steeg tussen 2015 en 2019 van de 74e naar de 17e positie op de lijst van sterkste retailmerken. De hogere waardering komt niet alleen door flinke media-investeringen. Ook de verschuiving van een multi-brandstrategie naar een mono-brand heeft gezorgd voor de enorme waardestijging.

E-commerce
Premium

Aantal orders Takeaway met 51 procent gestegen

Het aantal orders bij Takeaway, moedermaatschappij van Thuisbezorgd, is in het eerste kwartaal met 51 procent gestegen, zo blijkt uit een vanochtend gepubliceerde Trading Update.

Food

Webzuilen bij Intratuin

Intratuin wil zijn nieuwe 3.0-winkelconcept inzetten om ‘de fysieke en digitale wereld bij elkaar te brengen’. Dat vertelt directeur Peter Paul Kleinbussink in het aprilnummer van RetailTrends.

E-commerce

Wecycle inzamelpartner ao.nl

Elektronicawebshop ao.nl is een nieuwe inzamelpartner van Wecycle. De webwinkel verkoopt zowel grote als kleine huishoudelijke apparaten en neemt de […]

E-commerce

Emerce Conversion: ‘We nemen simpelweg genoegen met lagere marges’

Superwinkel is ooit begonnen als experiment, maar is nu een volwaardige webwinkel, een prijsvechter in verzorgingsarikelen. Maikel Robben verzorgt bij de webshop de online marketing. Hoe concurreren zij met de grote webwinkels?

Conversie

Grapperhaus: geen legitimatieplicht voor individuele verzenders van pakketjes

Er komt geen legitimatieplicht voor individuele verzenders van pakketjes, ondanks het feit dat daarmee de groeiende online handel in XTC-pillen, cocaïne of tabletjes van designerdrug fentanyl kan worden tegengegaan.

Logistics

Wijnvoordeel neemt Belgische branchegenoot over

Wijnvoordeel neemt de Belgische online wijnwinkel Wijnmarkt.be over, een van de grootste online wijnwinkels in België.

E-commerce

Amazon aftroeven lukt alleen met juiste targeting van eigen data

Het recept voor Amazon’s succes in andere landen zou ook in Nederland de nekslag kunnen betekenen voor veel online retailers. Hoe kunnen zij weerstand bieden tegen de oprukkende reuzen die de markt bestormen? Het antwoord ligt vaak dichterbij dan ze zelf denken.

Data