More stories

Omzet CB 2018: 90 miljoen euro

Logistiek dienstverlener CB boekte over 2018 een omzet van negentig miljoen euro en realiseerde daarmee een winst voor belasting van elf miljoen euro.

Logistics

Facebook schrapt betalingen in Messenger in VK en Frankrijk

Facebook stopt met onderlinge betalingen via Messenger in het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk. In andere landen wordt de betaaldienst nog wel aangeboden.

Payment

ShipSupport: Disruptie komt neer op verandermanagement

Stel je een markt voor waar miljarden in omgaan en waar niemand nog de stap naar e-commerce heeft gezet. ShipSupport, een start-up die scheepsonderdelen online verkoopt, is in dit gat gestapt. “We halen heel veel schakels uit de supply chain. Dat scheelt in de kosten en is veel sneller dan offline bestellen,” aldus Maaike de Rover, general manager van ShipSupport.

B2B Digital

Amazon sluit marktplaats in China

Amazon stopt 18 juli met zijn online marktplaats in China. De Chinese klanten worden voortaan via de reguliere site bediend. De reden voor de sluiting is niet gegeven, maar Amazon heeft in China veel concurrentie van Alibaba en JD.com.

Marketplaces

ABN: drogisterijen moeten passend advies in winkel geven

Drogisterijen moeten zich van het online kanaal onderscheiden door passend advies te geven. De voorkeur van consumenten om producten online aan te schaffen is in de afgelopen drie jaar bijna verdubbeld, van 6 naar 11 procent. Dat stelt ABN AMRO in een marktverkenning.

Retail

7 van de 23 persuasion-trends die worden gebruikt door Gucci, Monki en Zalando

Een vijf maanden durende analyse van de websites van 120 Europese online fashion retailers levert een trend report op van 23 trends in persuasive design die op dit moment gebruikt worden door de meest verleidelijke online retailers. In deze zoektocht naar de meest verleidelijke retailer zijn we op verschillende bijzondere features, trends en persuasieve uitingen gestuit.

Fashion

‘Alibaba en Amazon snappen de Nederlandse consument niet’

Coolblue heeft veruit de beste klantervaring van Nederland. Dat blijkt uit onderzoek van consultancybureau IG&H onder 2000 consumenten. Bijenkorf en Bol.com volgen op nummer twee en drie. Buitenlandse webwinkels zijn nog niet tot de Top 5 doorgedrongen. Webshops als Amazon en Alibaba snappen de Nederlandse consument nog niet, zegt IG&H.

Customer Experience

Tien redenen om naar Emerce Travel 2019 te gaan

Op 6 juni is Pakhuis de Zwijger in Amsterdam weer het toneel van Emerce Travel, hét evenement voor de Nederlandse online reisbranche. Tien redenen waarom je dit niet wilt missen.

Travel

Zalando voert verzendkosten in voor enkele Europese landen

Zalando gaat verzendkosten in rekening brengen voor kleine pakketjes. Dat was al het geval in Italië, maar nu zijn ook de Britten, de Ieren en de Spanjaarden aan de beurt.

Logistics

Weer grote staking bij Duitse Amazon distributiecentra

Arbeiders in vier Duitse logistieke Amazon-centra hebben maandag het werk neergelegd. Ze eisen een betere beloning en voorwaarden. Het gaat […]

Fulfillment

Jumbo opent hoofdkantoor in Belgische Brasschaat

Jumbo opent binnenkort een hoofdkantoor in het Belgische Brasschaat. Het is de eerste concrete stap van de supermarkt op de Vlaamse markt. Dit najaar gaan de eerste winkels open. Uiteindelijk komen er tientallen vestigingen.

Food

‘VR en AR stimuleren online shoppen’

Virtual reality (VR) en augmented reality hebben volgens doctoraatsonderzoek dat Helena Van Kerrebroeck (VUB, faculteit Sociale Wetenschappen & Solvay Business School) heeft uitgevoerd een positief effect op de houding van klanten tegenover merken of producten. Dankzij de technologie voelen producten dichterbij.

Virtual reality

Politie stelt data beschikbaar over malafide handelspartijen

​​​​​​​Bedrijven en organisaties kunnen voortaan real time data van de politie binnenhalen. Het betreft de gegevens die al enige jaren te vinden zijn op Politie.nl onder de noemer Controleer Verkopergegevens. In dit bestand staan alle namen, bankrekeningnummers of telefoonnummers waartegen drie of meer meldingen zijn gedaan van oplichting via internet.

E-commerce

Ayla van Olphen (HomeDeco): ‘Wij willen hét inspiratieplatform worden voor het interieur’

Het is niet ongebruikelijk om regelmatig wijziging aan te brengen in je interieur. Om daar inspiratie voor op te doen kun je naar de site van HomeDeco gaan. “Wij brengen consument en verkopers samen op 1 marketing platform. Als je wat meer wilt weten over interieur dan kom je bij ons inspiratie opdoen en ons blog lezen, maar je kunt ook direct bij de aangesloten verkopers producten kopen. Wij zijn de tussenpersoon”, aldus CCO Ayla van Olphen bij Top Names. Wat de site extra leuk maakt zijn de foto’s van gewone mensen. “De zogenaamde binnenkijkers. Dat vinden mensen heel leuk: gluren bij de buren.”

Fashion

Waarom een webwinkel videomarketing nodig heeft

De grote trend binnen contentmarketing is videomarketing. Video wordt steeds vaker ingezet om de band met de bezoeker te versterken. Een video is een soort persoonlijke boodschap naar de klant. Hierdoor wek je vertrouwen op en dit zorgt ervoor dat de klant terugkeert. Maar hoe doe je dit nou eigenlijk precies en waarom zou jij gebruik moeten maken van video? 

Video