More stories

Groei MediaMarkt staat stil, enkel online positief

MediaMarkt en zusterbedrijf Saturn boekten in het eerste kwartaal 2018 nagenoeg geen groei. De verkopen stegen met 0,3 procent tot 12 miljard euro. Enkel via internet stegen de verkopen, met 4,5 procent tot 639 miljoen.

Retail

Betalen vanuit de inbox: Microsoft en Stripe sluiten samenwerking

Microsoft zorgt als eerste bedrijf voor een integratie tussen het eigen e-mailprogramma en de digitale portemonnee. Daarmee neemt het zogezegd ‘frictie’ weg, gebruikers kunnen direct vanuit hun postvak-in een rekening betalen. Het is een kleine stap richting het winkelen vanuit de inbox.

Payment

Lufthansa sluit distributiedeal met Routehappy en Travix

De Lufthansa Groep heeft een meerjarenovereenkomst gesloten met Routehappy, een oplossing waarmee airlines beter kunnen laten zien wat hun product inhoudt. Deze rijke content moet een betere shoppingbeleving bieden aan consumenten.

Travel

Food maakt grootste groei door bij online bestedingen

De productcategorie Food/Nearfood heeft op het gebied van online bestedingen de grootste groei doorgemaakt in het eerste kwartaal van 2018. Dat blijkt uit de cijfers van de nieuwste Thuiswinkel Markt Monitor, die begin juni verschijnt.

Food

Munchery volgende slachtoffer op oververhitte maaltijdmarkt

De Amerikaanse maaltijdbezorger Munchery moet afslanken. Het bedrijf stopt met bezorgen in Los Angeles, New York en Seattle om zich te richten op zijn grootste markt San Francisco.

Food

Alibaba-concurrent Pinduoduo geeft social commerce nieuwe draai

Eén van China’s snelstgroeiende apps in e-commerce Pinduoduo heeft tijdens een investeringsronde een miljard dollar opgehaald. Hoewel het bedrijf volgens kenners een hele nieuwe draai geeft aan e-commerce is het hier nog betrekkelijk onbekend. Wat doet dit jonge bedrijf precies anders waardoor het directe concurrent Taobao kan aanvallen?

Start-ups

IKEA Place: AR laat klanten meubelen plaatsen

IKEA Place laat gebruikers hun woning door middel van Augmented Reality (AR) inrichten met virtuele meubels. De non-game AR-applicatie laat consumenten kiezen uit meer dan drieduizend virtuele meubelstukken. Het vormt een nieuwe stap in customer experience voor het Zweedse bedrijf.

Customer Experience

‘Airbnb voor magazijnruimte’ breidt uit naar België

Belgische bedrijven kunnen voortaan via het online platform Stockspots magazijnruimte aanbieden. Dat is het resultaat van een samenwerking met Montea, een logistieke dienstverlener uit België, die ook een belang neemt in de Nederlandse startup.

Fulfillment

Tien redenen om naar Emerce Travel te gaan

Op 7 juni a.s. wordt voor de achtste keer Emerce Travel gehouden, in Pakhuis de Zwijger te Amsterdam. Het is hét evenement voor online reisprofessionals. Nog geen kaartjes? Dit is waarom je Emerce Travel niet wilt missen.

Travel

Belgische verfspecialist eindelijk Franstalig

De Oost-Vlaamse verfspecialist deverfwebshop.be lanceert een Franstalige website, waarmee het bedrijf zowel de Waalse als de Franse markt wil bedienen.

E-commerce

Wadinko neemt belang in Cycloon Post & Fietskoeriers

Participatiemaatschappij Wadinko heeft een belang genomen in Cycloon Post & Fietskoeriers. Deze onderneming bezorgt pakketten in binnensteden met fietskoeriers.

Logistics

HEMA, About You en Takeaway bij E-Commerce Live!

Van de verkiezing van de logistieke webshop van het jaar tot Fulfillment & Logistics, er is veel te doen op E-Commerce Live! op 30 mei in de Beurs van Berlage.

E-commerce

Commerce in content, logisch toch?

Verscheidene publishers worstelen nog altijd met hoe zij hun content te gelde kunnen maken. Ze zijn goed in het inspireren en informeren van de lezer, kijker of luisteraar maar zijn minder bezig met het omzetten hiervan naar een aankoop. De oplossing? Commerce in content-integratie – en wel op zo’n manier dat het een aanvulling op het businessmodel is, geen aanval.  

Contentmarketing

Online omzet in maart 23 procent hoger

De online omzet lag in maart ruim 23 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels zetten in deze periode bijna 20 procent meer om, zo meldt CBS.

E-commerce

1 miljoen euro groeikapitaal voor social delivery startup Homerr

Het logistieke netwerk van buurtgenoten Homerr heeft van een groep private investeerders onder leiding van CNBB Venture Partners 1 miljoen euro groeigeld gekregen.

E-commerce