More stories

Stijging online verkopen tempert omzetdaling IKEA

Het succes van IKEA’s online kanaal heeft ervoor gezorgd dat de algehele omzetdaling van de retailgroep ruim halveerde. De digitale omzet steeg met zeven procent.

E-commerce
Premium

Met Night Delivery optimaliseert bpost leveringen voor technici en bedrijven

Met Night Delivery, de nieuwe zakelijke dienst van bpost, wordt technisch materiaal voor bedrijven vóór 7 uur ’s ochtends geleverd in bbox-automaten overal in België. Techniekers kunnen zo hun materiaal voor dag en dauw ophalen dicht bij hun woning of aan de locatie van hun eerste interventie. Het resultaat: minder verplaatsingen voor professionals, meer uitgevoerde interventies en een hogere klanttevredenheid.

Logistics

Coolblue krijgt twee nieuwe directieposities

Coolblue breidt zijn directie uit. Michiel van der Zanden wordt benoemd tot Chief Marketing Officer, Lars van der Hoorn wordt Chief Energy Officer.

E-commerce

Maandag 1 december wordt drukste pakketdag van 2025

De eerste maandag van december wordt waarschijnlijk de drukste e-commercedag van het jaar. Het is de maandag precies tussen piekdagen Black Friday én Sinterklaas.

E-commerce

‘Europese groei Temu en Shein stagneert’

De helft van de consumenten in Europa’s grootste markten heeft wel eens iets gekocht bij Temu of Shein. Maar veel meer zit er niet in, zo lijkt een onderzoek te suggereren.

E-commerce

Adyen partnert met Cloudflare voor agentic commerce

Adyen is een van de internationale betaalreuzen die een samenwerking aangaat met Cloudflare om een veilig betaalsysteem te maken in de wereld van e-commerce met AI’s.

Payment
Premium

MediaMarkt en DHL breiden samenwerking uit

Klanten kunnen voortaan bij MediaMarkt-winkels niet alleen hun online bestellingen ophalen, maar ook hun DHL-pakketten. In steeds meer vestigingen worden pakketautomaten geplaatst die beide functies combineren.

E-commerce

Wero in de startblokken voor Duits e-commerce

Webwinkels en handelsplatformen krijgen in Duitsland binnenkort een betaalsysteem dat in Nederland al decennia gebruikelijk is, de buitenlandse variant op iDEAL: Wero.

E-commerce

Thuiswinkel.org publiceert branche-analyse verkiezingsprogramma’s

Thuiswinkel.org, belangenorganisatie voor de Nederlandse e-commercebranche, publiceert drie grondige analyses van de politieke verkiezingsprogramma’s op relevante onderdelen voor zijn achterban.

E-commerce

Onderzoek naar TikTok Shops: Goedkoop is duurkoop

Prijsvergelijker Guenstiger.de waarschuwt de Duitse consumenten tegen vermeende goedkope deals op bij TikTok Shops. De koopjes kunnen wel eens goed tegenvallen.

E-commerce

‘Online supermarkten sterkste groeiers, Picnic leidt’

Discounters en online supermarken tonen verhoudingsgewijs de sterkste groei, laat onderzoek van Hipper zien, met Picnic als leidende partij.

Retail

Twinkle 100: 5 bedrijven goed voor 1/3 Nederlands e-commerce

Bol is op weg naar een omzet van 5 miljard, AH.nl ging over de twee miljarden. De top vijf bedrijven in de nieuwe Twinkle 100 zijn samen goed voor 1/3 van het complete Nederlands e-commerce.

E-commerce

Van check-out tot retour geoptimaliseerd met AI

Meer dan 65% van de klanten verlaat hun winkelmandje vanwege te hoge verzendkosten, terwijl bijna 22% aangeeft een aankoop niet […]

E-commerce

Brainvine lanceert Studio voor snelle ontwikkeling van AI-toepassingen in e-commerce

AI-specialist in e-commerce Brainvine breidt zijn aanbod uit met een nieuwe productlijn voor kant-en-klare AI-applicaties. Met de lancering van Brainvine Studio maakt het bedrijf de ontwikkeling van custom AI-toepassingen toegankelijker voor retailers.

E-commerce

Van traditionele groothandel naar omni-channel speler

Makro Nederland, opgericht in 1968, is bekend geworden door haar Cash&Carry-formule. Sinds 2022 is het bedrijf echter volop bezig met […]

E-commerce