More stories

E-commerce Nike krimpt 4 procent eind 2023

De digitale verkopen van Nike wereldwijd daalden met vier procent in de laatste drie maanden van 2023. In Europa met tien procent, in China met dertien procent.

E-commerce

Bringly lanceert dynamische pakketkluis

Verzendplatform Bringly lanceert een nieuwe dynamische en duurzame pakketkluis en pakketpuntmodule voor Nederlandse webshops.

Logistics

De Volksbank maakt ook Google Pay beschikbaar voor klanten van SNS, ASN Bank en RegioBank

De Volksbank maakt ook Google Pay beschikbaar voor klanten van SNS, ASN Bank en RegioBank Vanaf 25 maart 2024 kunnen klanten van SNS, ASN Bank en RegioBank ook Google Pay gebruiken als mobiele betaaldienst voor hun Android-toestellen.

Payment

Orange opent webwinkel voor opgelapte telefoons

De Belgische dochter van Orange heeft zijn assortiment van refurbished smartphones uitgebreid. Het lanceert een webwinkel met refurbished toestellen in samenwerking met het Franse Recommerce.

E-commerce

Booking.com haalt ‘Travel Sustainable’ programma offline (update)

Reiswebsite Booking.com heeft na gesprekken met de Autoriteit Consument & Markt (ACM) besloten het zogenoemde Travel Sustainable (voorheen: Duurzaam Reizen) programma offline te halen.

E-commerce

Coolblue verdubbelt aantal Duitse winkels, breidt uit naar Rijn-Main

Coolblue is begonnen met het leveren van elektronica – van smartphones tot wasmachines – rechtstreeks aan klanten in het Rijn-Maingebied, per e-bike of bestelwagen. Het gebied omvat Beieren, Hessen en Rijnland-Palts met ongeveer 5,3 miljoen inwoners.

E-commerce

Pieter Pot vanaf morgen weer in de lucht

Pieter Pot heropent morgen zijn webwinkel, zowel in Nederland als in Vlaanderen. De verpakkingsvrije onlinesupermarkt besteedt meer taken uit, legt de focus op een basisassortiment en past het bezorgmodel aan, meldt onder meer Retaildetail.be,

Food

Darknet marktplaats Nemesis opgerold

Opsporingsautoriteiten in Duitsland, Litouwen en de VS zijn erin geslaagd een nieuwe slag toe te brengen aan de illegale drugshandel op internet en cybercriminaliteit. Woensdag werden de servers van het illegale darknet-platform Nemesis Market in beslag genomen.

E-commerce

[E-commerce Talk] Nespresso’s transformatie en nieuwe e-commercemodellen

Nespresso splitst hun marketing tussen merk en klant. Zo kan de kracht van e-commerce ook op andere plekken beter benut worden.

E-commerce

Emerce Retail: hoe ver moet je gaan met beleven?

Bezoekers van Emerce Retail in Pakhuis de Zwijger werden gisteren ondergedompeld in de toekomst van retail: van kunstmatige intelligentie tot AR/VR. Een technische heroriëntatie is gewenst, want de retailer heeft het zwaar en zoekt nieuwe formules.

Retail

Fatboy opent pop-up winkel in Amsterdam

Fatboy opent de deuren van zijn allereerste pop-up in Nederland. Gevestigd op de Utrechtsestraat 30 in Amsterdam, waar design en […]

Retail

Gmail en Yahoo stellen aangescherpte eisen aan bulkverzenders

Om spam tegen te gaan stellen een aantal grote e-mailproviders nieuwe eisen. Wat zijn die en hoe voorkom je dat je mails in de spam belanden?

E-mailmarketing

Bol: ‘Weldra ook videoreclames in onze winkel’

Adverteerders kunnen binnenkort behalve gesponsorde producten en display- ook videoreclame plaatsen op de marktplaats.

Online advertising

Gebouw Marktplaats ontruimd na dreiging vuurwapengeweld (update)

In Amsterdam is het pand aan de Wibautstraat waarin Marktplaats, het Financieele Dagblad en BNR Nieuwsradio zitten vanmiddag ontruimd. Het besluit is genomen door Marktplaats vanwege een dreigement door een gebruiker van het platform.

E-commerce

Emerce Retail: Ook Kleertjes.com en Union River gaan geld vragen voor retouren

Wehkamp krijgt 10 procent minder retouren per dag sinds daarvoor betaald moet worden. De retailer rekent 50 eurocent voor elk besteld artikel dat terugbezorgd wordt. Ook dochters Kleertjes.com en Union River gaan deze kosten doorrekenen, vertelde Frans Falize van Wehkamp vanochtend op Emerce Retail. “Vijfduizend artikelen per dag minder scheelt enorm.”

E-commerce