More stories

Eerste showroom met AI-verkoper

In Gouda heeft Plafondhogedeur.nl de eerste onbemande showroom van Nederland geopend waar een AI-verkoper je helpt met je aankoop. In de winkel sta je oog in oog met Joost: een digitale deurenspecialist die je alles vertelt over plafondhoge deuren, van stijl en afmetingen tot bestelling.

Artificial Intelligence

Trustpilot in Duitsland aangesproken op misleidende praktijken

De Duitse organisatie voor eerlijke concurrentie, de Wettbewerbszentrale, heeft Trustpilot aangesproken op mogelijk misleidende praktijken. De aanleiding is een onderzoek van het Deutsches Innovationsinstitut für Künstliche Intelligenz (DIKI), dat tekortkomingen in de betrouwbaarheid van beoordelingen op Trustpilot aan het licht bracht.

E-commerce

Emerce TV: ‘Reviews stuwen omzet webshops met 10 procent’

Gebruikers die met reviews op een webshop interageren converteren tien procent meer. “Laat de stem van je klanten horen op de website“, vertelt Sophie van Daele aan Emerce TV.

Influencer marketing

Emerce TV: Alles dat je moet weten over het Digitaal Productpaspoort (DPP)

In een circulaire economie is aandacht voor de ‘achterkant’ van producten een belangrijke vereiste. Bedrijven willen inzicht in de samenstelling van producten, hun recyclebaarheid en de mogelijkheid tot reparatie. Het invoeren van een digitaal product paspoort kan een uitkomst zijn. Dirk Mulder, sector bakker bij ING, vertelt er meer over aan Geert-Jan Smits bij Emerce TV.

E-commerce

Emerce TV: ‘CPC’s door het dak, Chinezen moeten nog komen’

“Je moét klantdata gaan verzamelen, anders krijg je het erg moeilijk.” Webwinkels kunnen niet meer volstaan met reclame inkopen voor verkeer naar hun shops, aldus e-commercekenner Aron Lewis.

E-commerce

Uber lanceert koeriersdienst in Duitsland

Uber breidt zijn diensten in Duitsland uit met de introductie van Uber Courier, een nieuwe koeriersdienst die zich richt op het transport van goederen.

Logistics

Berlijn wil consumenten beter beschermen tegen nepwebshops

De deelstaat Berlijn zet zich in voor strengere wetgeving om consumenten te beschermen tegen nepwebshops, die steeds professioneler opereren en aanzienlijke economische schade veroorzaken. Volgens Felor Badenberg, senator voor Consumentenbescherming, ondermijnen deze frauduleuze websites niet alleen het vertrouwen in de digitale handel, maar leiden ze ook tot directe financiële verliezen voor consumenten.

E-commerce

Voorbij het transactionele: de grotere rol die loyaliteit kan en zou moeten spelen

Marketeers maken al jarenlang gebruik van loyaliteitsprogramma’s om klanten te behouden en de bestedingen te stimuleren, meestal via gepersonaliseerde kortingen en beloningen. Maar in een wereld waarin klantverwachtingen razendsnel veranderen, draait loyaliteit niet langer alleen om punten en voordelen; het gaat om doelgerichtheid, personalisatie en emotionele verbondenheid.

Customer Loyalty

Shopify integreert verzenddienst DHL

DHL is vooraf geïntegreerd in Shopify Shipping, met dekking in 220 landen, als resultaat van een strategische samenwerking tussen de twee bedrijven.

Logistics
Premium

Kwartaalomzet Temu-concern naar 13 miljard dollar (+10%)

PDD Holdings, het moederbedrijf van Temu en Pinduoduo, zag de omzet in de eerste drie maanden nog net met dubbele cijfers stijgen, maar de winst halveren.

E-commerce

Temu en Shein investeren in buitenlandse infra, wapenen zich tegen heffingen

De Chinese e-commercegiganten Shein en Temu herstructureren hun internationale activiteiten strategisch als reactie op nieuwe Amerikaanse handelsregels.

E-commerce

SHEIN moet website aanpassen

De Europese consumententoezichthouders, waaronder de Autoriteit Consument & Markt (ACM), hebben vastgesteld dat de Chinese webshop SHEIN in meerdere landen consumentenrechten overtreedt. Door deze overtredingen worden consumenten misleid en kunnen zij geen goed geïnformeerde keuzes maken.

E-commerce

De Buren wordt onderdeel van DHL Group — onafhankelijke werkwijze en naam blijven behouden

Exploitant van pakketwanden De Buren wordt overgenomen door DHL Group. De Buren blijft opereren als zelfstandig bedrijf en behoudt zijn onafhankelijke positie als aanbieder van pakketautomaten voor alle vervoerders.

Logistics
Premium

‘Groei in online boodschappenbezorging vlakt af’

Na jaren van stevige groei lijkt de opmars van boodschappenbezorging door supermarkten te vertragen. Dat blijkt uit geanonimiseerde en geaggregeerde betaalgegevens van ABN Amro.

Food

Shopify lanceert AI-tool die volledige webwinkels bouwt op basis van trefwoorden

Shopify heeft een nieuwe AI-tool geïntroduceerd waarmee ondernemers volledige webwinkels kunnen opzetten op basis van enkele trefwoorden. Deze functie, genaamd AI Store Builder, genereert automatisch drie winkelontwerpen inclusief afbeeldingen en teksten, waardoor het opzetten van een online winkel aanzienlijk wordt vereenvoudigd.

Web-design