More stories

DHL breidt samenwerking met Boston Dynamics uit – 1000 extra robots gepland

Logistieke dienstverlener DHL Group en het robotica­bedrijf Boston Dynamics willen hun samenwerking verder intensiveren. DHL zal tegen 2030 duizend extra robots van het type Stretch afnemen. Daarbij wordt ook onderzocht of de Stretch-robot, die oorspronkelijk is ontworpen voor het automatisch laden en lossen van pakketten, ook voor andere taken inzetbaar is.

Fulfillment

Grote Europese retailers roepen EU op om hoge Visa- en Mastercard-kosten aan te pakken

Enkele van Europa’s grootste winkelketens en online retailers hebben de Europese Commissie opgeroepen om in te grijpen tegen de, naar eigen zeggen, buitensporige kosten die Visa en Mastercard in rekening brengen. Volgens hen schaden deze tarieven de concurrentiekracht van de EU en vormen ze een belemmering voor alternatieve betaalmethoden.

Payment

Mis het niet: vooraanstaande industrie-experts en leading brands op Emerce E-Commerce Live!

Video commerce wint terrein binnen de wereld van luxe. Maar hoe behoud je exclusiviteit in een van oorsprong laagdrempelig format? LVMH en Bambuser vertaalden streaming en live video naar een premium merkervaring. Mét behoud van luxe, status en merkbeleving. Met welke strategische en creatieve keuzes overtuig je veeleisende doelgroepen? Meer weten? Kom dan naar de presentatie van Kristina Brjazgunova van Bambuser op Emerce E-Commerce Live!

E-commerce

Meer Iberische pakketkluizen voor Vinted

Vinted Go, de logistieke tak van de tweedehandsmarktplaats, breidt zijn samenwerking met Bloq.it uit. Dat brengt duizenden nieuwe pakketkluizen naar Spanje en Portugal.

E-commerce

‘Bezorgproblemen kosten webshops klanten’

Meer Nederlandse online shoppers ronden hun bestelling niet af vanwege zorgen rondom de bezorging. Volgens onderzoek van verzendplatform Sendcloud heeft 22 procent van de consumenten het afgelopen jaar een online aankoop afgebroken vanwege twijfels of ongemakken met betrekking tot levering. Webshops die geen flexibele bezorgopties bieden, lopen daardoor serieuze omzet mis.

Logistics

Inmiddels al 1500 pakjesautomaten van bpost

bpost heeft deze week zijn 1.500ste pakjesautomaat in ons land in gebruik genomen. Het Belgische bedrijf plaatst zo tot zes nieuwe automaten per dag, wat moet resulteren in een netwerk van 2.500 pakjesautomaten tegen eind dit jaar.

Logistics

Emerce B2B Digital: de foto’s

Gisteren, 15 mei, verwelkomden we honderden bezoekers op het uitverkochte Emerce B2B Digital in Lantaren Venster te Rotterdam. In vier […]

B2B Digital

Kwart Nederlanders gebruikt AI bij het shoppen

Een kwart van de Nederlanders zegt het afgelopen jaar ChatGPT of een andere AI-assistent te hebben gebruikt bij het shoppen. Dat is een stijging van 57 procent ten opzichte van vorig jaar. De opmars van AI kent echter ook een keerzijde: meer dan de helft vindt gepersonaliseerde AI-ervaringen opdringerig. Ook maakt bijna een kwart zich zorgen over AI-fraude en digitale oplichting. Dat blijkt uit het jaarlijkse Retail Report van Adyen, het financiële technologieplatform voor de grootste bedrijven.

Artificial Intelligence

In eerste kwartaal 5,2 procent meer online omgezet

In het eerste kwartaal van 2025 nam de online omzet van detailhandelaren toe met 5,2 procent vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder. Bij winkels die uitsluitend online verkopen groeide de omzet in het eerste kwartaal met bijna 8 procent. Bij multichannelers, detaillisten die hun producten zowel online aanbieden als via een fysieke winkel, nam de online omzet toe met 1,5 procent.

E-commerce

Meeste digitale omzet ERIKS komt niet via webwinkel

Industrieel dienstverlener ERIKS realiseert een aanzienlijk deel van zijn omzet via digitale kanalen, maar slechts een kwart daarvan verloopt via de webwinkel.

E-commerce

Alibaba mist marktverwachtingen ondanks stijgende aandelenkoers

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft in het afgelopen kwartaal minder omzet geboekt dan analisten hadden verwacht. Dat maakte het bedrijf donderdag bekend. Alibaba probeert met nieuwe strategieën consumenten aan het uitgeven te houden, ondanks de aanhoudende economische onzekerheid en spanningen in de wereldhandel.

E-commerce

Emerce Research: Analyse TikTok Shop (als opmaat naar de Nederlandse introductie)

De lancering van TikTok Shop in Nederland hangt al een tijd boven de markt en moet in 2025 daadwerkelijk plaatsvinden. Recente uitrol in Duitsland versterkt deze verwachting. Mede daarom publiceert Emerce vandaag een uitgebreide analyse van het opkomende platform.

E-commerce

Emerce Rapport: Analyse TikTok Shop 2025

De lancering van TikTok Shop in Nederland hangt al een tijd boven de markt en moet in 2025 daadwerkelijk plaatsvinden. […]

E-commerce

Adresvalidatie bespaart e-commerce miljoenen

Internationale e-commerce groeit gestaag, maar onjuiste adresgegevens zorgen nog altijd voor hoge kosten en risico’s. Volgens het whitepaper van Melissa […]

E-commerce

Airbnb introduceert nieuwe diensten en ervaringen

Als onderdeel van een grote app-update heeft Airbnb een nieuwe functie gelanceerd waarmee reizigers naast accommodaties nu ook diensten en ervaringen kunnen boeken. Denk aan een massage, kappersafspraak, een maaltijd bereid door een privéchef of deelname aan lokale activiteiten. Deze opties kunnen gekoppeld worden aan een verblijf, maar zijn ook los te boeken, aldus Airbnb.

E-commerce