More stories

‘Ahold lonkt naar supermarktketen Kroger’

Ahold zou een bod overwegen op de Amerikaanse supermarktketen Kroger. De Telegraaf baseert zich op anoniem Twitteraccount, waar gemeld wordt dat Ahold adviseurs heeft ingeschakeld die Kroger tegen 32 dollar per aandeel koopwaardig zouden achten.

Food

Start bouw nieuw sorteercentrum DHL Parcel in Amsterdam

Met het planten van rode zuilbeuk is dinsdag de start gevierd van de bouw van het nieuwe sorteercentrum voor pakketten van DHL Parcel aan de Kaapstadweg 25 in Amsterdam. Het sorteercentrum wordt over een jaar geopend.

Logistics

Alibaba opent zeven nieuwe ‘Hema’s’

Alibaba opent in China zeven nieuwe Hema’s en brengt het totaal daarmee op twintig. Deze supermarkten zijn voor marktkenners hét voorbeeld van hoe online en offline kanalen met elkaar versmelten.

Mobile

IoT en social platformen zorgen voor nieuwe revolutie in betalen

Instant en conversational commerce, dat zijn de twee belangrijkste ontwikkelingen waarop financiële instellingen moeten inspelen willen ze relevant zijn voor het bedrijfsleven en de consument. Dit was de conclusie tijdens het Mastercard Innovation Forum dat op 21 september jl. in Amsterdam werd gehouden.

Payment

Leen Bakker hoeft geen hoogslapers te leveren

Leen Bakker hoeft geen hoogslapers te leveren voor 24 euro. Voor dat bedrag werd de bedjes per abuis op de site aangeboden. Leen Bakker kreeg zeker 47.000 bestellingen voor ruim 60.000 hoogslapers.

Legal

Amsterdammers nu verplicht Airbnb verhuur op te geven

Amsterdammers die hun woning verhuren aan toeristen, onder meer via Airbnb, moeten dit per 1 oktober 2017 vóóraf melden bij de gemeente. Men wil zo voorkomen dat de verhuur van woningen voor meer dan de toegestane 60 nachten toeneemt.

E-commerce

Coolblue opent winkel in Den Haag

Coolblue opent eind dit jaar zijn grootste winkel in Den Haag, het zesde filiaal in Nederland. De nieuwe winkel komt op de begane grond van het complex New Babylon, naast Den Haag Centraal Station.

Retail

Nieuwe CEO voor babywinkel Windeln

De in Europa groeiende online baby- en peuterspullenwinkel Windeln krijgt per 2018 een nieuwe algemeen directeur. Matthias Peuckert, een manager afkomstig van Amazon, neemt het roer van de oprichters over.

Duitsland

Ukje.nl: ’40 procent komt al uit het buitenland’

Als kersverse moeder ergerde Sifra Douma zich aan het rommelige geheel, dat werd gevormd door babymeubeltjes met elk een eigen printje. Ze maakte een wipstoelhoes die wél bij de rest van het interieur paste. Dit was het begin van een goedlopende webwinkel in hoezen voor babymeubilair.

Cross Border

Deelfietsverhuurders in Amsterdam moeten binnen drie weken hun fietsen verwijderen

Deelfietsaanbieders in Amsterdam krijgen drie weken de tijd om hun deelfietsen in de stad te verwijderen. Als er na die termijn nog deelfietsen staan gaat de gemeente ze zelf weghalen.

Disruptie

CEO Hotelchamp: ‘We kunnen naast Booking.com bestaan’

Meer directe boekingen voor hotels in plaats van torenhoge commissies betalen aan dominante reisplatformen. De Nederlandse start-up Hotelchamp ontwikkelde er technologie voor en schaalt momenteel op. “We geven hotels de controle terug over hun eigen klanten”, zegt CEO en medeoprichter Kristian Valk.

E-commerce

Infographic: het nieuwe fullfilment center van bol.com

Bol.com opende woensdag zijn nieuwe fulfillment center in Waalwijk. De anderhalf jaar durende bouw van het acht voetbalvelden grote center is een van de grootste projecten uit de geschiedenis van bol.com. Met een druk op de blauwe knop door algemeen directeur Huub Vermeulen kreeg het fulfillment center volgens het bedrijf zelf een vliegende start.

Fulfillment

Hornbach stak kwart miljard in e-commerce

Doe-het-zelver Hornbach investeerde sinds 2010 voor een kwart miljard euro in het digitaliseren van zijn bedrijfsprocessen. Het bedrijf plukt daar nu naar eigen zeggen nu de vruchten van en ziet groei voor in het online segment en in de retail buiten thuismarkt Duitsland.

E-commerce

HelloFresh groeit tot 1,25 miljoen klanten

Maaltijdboxbakker HelloFresh heeft zijn klantenbestand afgelopen jaar met 54 procent zien groeien tot 1,25 miljoen eind juli.

Start-ups

B2B ziet onnodig veel beren op de weg bij stap naar e-commerce

B2B-bedrijven denken vaak dat online businessmodellen te complex zijn voor hun producten en dienstverlening. Daardoor duurt het lang voordat ze de stap naar online zetten. Daar hebben klanten echter geen boodschap aan: zij willen het gemak van online winkelen niet alleen privé, maar ook zakelijk.

E-commerce platforms