More stories

Waarom bij A/B-testen significantie zonder power zinloos is

Hoe vaak komt het voor dat je bij het runnen van een A/B-test na enkele koopcycli weer geen significant resultaat hebt gevonden? Dat is ook niet genoeg. Significantie is namelijk lang niet alles wat meespeelt in een A/B-test. Significantie zonder power is zinloos.

Conversie

 ‘Parkeren op Schiphol ook duur na online reservering’

Schiphol hanteert lagere tarieven voor wie online een parkeerplek reserveert, maar is daarmee nog altijd fors duurder dan Brussels Airport en Düsseldorf Airport. Dit blijkt uit onderzoek van reiswebsite Vliegveldinfo.nl.

Travel

Retailers zien omzetstijging door image recognition

Image recognition, innovatie koppelen aan authenticiteit en het mobiele kanaal vormen komend jaar de trends voor de retail. Tijdens NRF, de grootste retailbeurs ter wereld, luisterde Michiel Ebeling naar de koplopers in deze markt. Wat dacht je van een traditioneel Levi’s jack, powered by Google? 

Customer Experience

Idee voor duurzame bezorging van online boodschappen wint KPMG-prijs

Tatjana Mirosnicenko, studente aan de Rotterdam School of Management (RSM), heeft de jaarlijkse duurzaamheidsprijs van KPMG gewonnen. Zij krijgt de prijs voor de bijdrage die zij met haar onderzoek levert aan de manier waarop online gekochte, boodschappen op een duurzame manier bij de consument bezorgd kunnen worden.

Food

Sociaal e-commerceplatform KijkBijMij weer online

Het platform KijkBijMij, vorig jaar nog onderdeel van het inmiddels failliete Kijkshop, is vandaag weer live gegaan.

E-commerce

Robots en order management op Emerce Fulfillment & Logistics

Fizyr, DeliveryMatch, Stockon en Penske Logistics zijn enkele van de bedrijven die spreken op Emerce Fulfillment & Logistics, onderdeel van E-Commerce Live! 2018.

Logistics

Catawiki voor vierde maal verhuisd

Het online veilinghuis Catawiki is voor de vierde keer sinds de oprichting tien jaar geleden verhuisd. Sinds gisteren zit het bedrijf in het oude pand van de ABN AMRO-bank bij het station in Assen.

E-commerce

Nieuwe vormen cashbacks: verkiest trouwe klant direct geld boven sparen?

Slim marketingmiddel of een race naar de bodem? Cashback-acties komen steeds vaker voorbij. Populaire e-commercebedrijven maken ze structureel onderdeel van hun eigen spaarprogramma’s. Maar werkt het ook op lange termijn? Zorgt het deels terugbetalen van het aankoopbedrag voor loyaliteit?

Customer Loyalty

Het selecteren van een e-commerce platform

Past je huidige e-commerce platform in de digitale strategie van je bedrijf? En aan welke eisen moet een digital proof e-commerce platform voldoen? Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips voor het maken van een weloverwogen keuze. Ook bevat deze whitepaper een tweetal ervaringsverhalen van Sterrenhoudt en Hughes. In de case-studies wordt ingegaan op het implementatie-traject van het Shopware e-commerce platform.

E-commerce

‘9 tot 10 miljard dollar voor Ant Financial’

Ant Financial, de Alibaba-dochter achter betaaldienst Alipay, haalt naar verluidt binnenkort 9 tot 10 miljard dollar op tegen een waardering van 150 miljard.

Payment

Ketensamenwerking kan nog stukken beter

Verregaande vormen van ketensamenwerking vormen nog altijd een grote uitdaging. Sinds 2015 zijn interne bedrijfsprocessen beter op elkaar afgestemd, maar stagneert externe ketensamenwerking. Dat blijkt uit de Nationale Supply Chain Monitor 2017.

Fulfillment

Vertrouwen in mobiel betalen neemt af

Het vertrouwen in de veiligheid van betalingen via een smartphone is in de EU sterk afgenomen. Dat blijkt uit onderzoek van internationaal advocatenkantoor Osborne Clarke in acht Europese landen.

Payment

Coolblue laat klant bezorgmoment bepalen

Coolblue wil dat klanten straks zelf het aflevertijdstip gaan bepalen, mogelijk tot op de minuut nauwkeurig. Dat vertelde eindbaas Pieter Zwart zondag bij WNL. Het bedrijf gaat die plannen volgende maand bekend maken.

Logistics

Consumentenbond: Betaal niet voor TripEnjoy

De Consumentenbond waarschuwt voor TripEnjoy, de zoveelste partij die telefonisch een onduidelijk reisaanbod verkoopt met daarna een agressieve aanmaning, ditmaal van incassobureau Prevent Interland.

Travel

Je merk onderscheiden? Branded commerce

Als je als merk dat online verkoopt niet over de bühne krijgt wie je bent en waar je voor staat, ben je niet meer dan een shopping basket. Doet je het andere uiterste en vertel je alleen hoe geweldig je bent, dan ben je een hot air balloon. Als je die twee uitersten laat samenkomen, doe je aan branded commerce. Voor (fashion)merken die direct naar de klant gaan is het ideaal om je merk en commercie hand in hand te laten gaan. Lastiger is het als je verschillende merken verkoopt; dan heb je de bijkomende vraag wat je rondom e-commerce doet om zelf een differentiator te zijn. Ga je vol op service zitten? Geef je het beste advies? Bied je de meest exclusieve spullen aan? Heb je het breedste portfolio of lever je het snelst?

Customer Experience