More stories

In-app abonnementen naar 13 miljard dollar

Appontwikkelaars ontlenen steeds inkomsten aan in-app-abonnementen. Volgens Sensor Tower bedragen de wereldwijde consumentenbestedingen al zo’n 13 miljard dollar per jaar en dat betreft alleen abonnementen van de honderd populairste apps. Gamingapps zijn niet meegerekend, wel apps als YouTube, Tinder, Disney Plus en Twitch.

Mobile

Hoe maak je het verzendproces schaalbaar?

Hoe optimaliseer je het verzendproces zo dat je succesvol op kunt schalen? En hoe speel je daarbij zo goed mogelijk in op de verwachtingen van klanten? 

B2B online

Dagelijks sluiten tientallen kledingwinkels aan op Zalando

Sinds begin 2021 sloten meer dan vijfhonderd winkeliers zich aan op Zalando daar kleding en accessoires te verkopen.

Fashion

Gratis bezorgservice van Albert Heijn nu ook in Heemskerk en Beverwijk

Inwoners van Heemskerk en Beverwijk kunnen voorytaan boodschappen bestellen via AH Compact, de gratis bezorgservice die Albert Heijn vorig jaar lanceerde in Haarlem en Nijmegen.

Food

Blokker lekte gegevens over 720.000 unieke bestellingen

Winkelketen Blokker heeft gegevens van honderdduizenden klanten gelekt. Dat meldt het programma Opgelicht?!, dat werd getipt over de haperende bestelmodule van de webshop.

Security

Consumentenbond waarschuwt voor dubieuze vakantiebemiddelaar Travelance

De Consumentenbond waarschuwt voor Travelance. Volgens klagers doet deze dubieuze vakantiebemiddelaar telefonisch een onduidelijk aanbod, waarna onverwacht een rekening volgt. […]

Travel

‘Winkels moeten open, click & collect zorgt voor onvoldoende omzet’

Brancheorganisatie INretail houdt komende periode rekening met een snelle stijging van het aantal faillissementen in de detailhandel. Dat kan een halt worden toegeroepen door op 3 maart winkels weer te openen, zo schrijft de organisatie.

Retail

Campagne rond Kaufhaus Österreich wordt stopgezet

Het Oostenrijkse Kaufhaus Österreich project wordt stopgezet. Het webportaal werd in het najaar gelanceerd om consumenten aan te moedigen bij lokale webwinkels te bestellen in plaats van de Amazons van deze wereld.

e-commerce

Marketingbureaus geven gratis advies bol.com-partners

Verkooppartners op bol.com kunnen tot dertig uur gratis advieswerk krijgen van grote marketingbureaus. Bol.com betaalt dit en hoopt het werk van de verkopers te professionaliseren.

Marketplaces

Nederlandse verkopers genereren in 2020 130 miljoen euro via Catawiki

In 2020 gebruikten meer dan 45.000 Nederlanders Catawiki als verkoopkanaal. Zij verdienden 130 miljoen euro door 1,1 miljoen objecten aan te bieden.

e-commerce

Verlies Expedia groter dan gevreesd

Online reisbureau Expedia Group meldde donderdag nabeurs een groter dan verwacht kwartaalverlies als gevolg van nieuwe lockdowns.

Travel

AliExpress informeert consumenten duidelijker over hun rechten

AliExpress heeft informatie voor consumenten over hun rechten op zijn Europese websites verbeterd en in lijn gebracht met het Europese consumentenrecht. AliExpress is een groot Chinees platform dat online producten aanbiedt aan Europese consumenten.

Legal

Voortaan ook bloemen bij Kijkshop

Kijkshop.nl gaat vanaf vandaag in verband met Valentijnsdag ook bloemen aanbieden. In samenwerking met Summaflor, onderdeel van Floral Trade Group, zijn de eerste boeketten van het premium merk FLOWR toegevoegd. Binnenkort volgen er meer boeketten.

e-commerce

Mogelijk nog dit jaar beursgang Coolblue

De eigenaren van Coolblue, investeerder HAL, willen de retailer nog dit jaar naar de beurs brengen.

e-commerce

Recordstijging aantal iDEAL-betalingen in januari

Het aantal iDEAL-betalingen is afgelopen januari met een recordpercentage van 51,9 procent gestegen in vergelijking met een jaar eerder, naar 96,8 miljoen betalingen. Dat meldt Currence, het bedrijf achter iDEAL.

Payment
1 4 5 6 7 8 700