More stories

PostNL zet 80 miljoen opzij voor verduurzaming

PostNL zal in de periode 2022-2024 zo’n 80 miljoen euro uitgeven aan de verdere verduurzaming van zijn activiteiten. CEO Herna Verhagen zal de nieuwe strategie vanmiddag toelichten aan beleggers en analisten.

Sustainability

Floryn lanceert kredietlijn voor verkopers bol.com

Bol.com en fintech platform Floryn zijn een samenwerking aangegaan om Nederlandse e-commerce ondernemers die via bol.com verkopen te ondersteunen. Dat doet Floryn met een krediet dat automatisch meegroeit met hun omzet.

Financials

Adriaan Mol investeert in online grondstoffenhandel Vesper

Adriaan Mol, oprichter van de unicorns Mollie en MessageBird, steekt samen met andere investeerders 5 miljoen euro in de Amsterdamse scale-up Vesper.

B2B Digital

Online ruim 10 procent meer omzet in augustus

De online omzet was in augustus 10,2 procent hoger dan in augustus 2020, zo meldt het CBS. Webwinkels hebben 9,4 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), groeide met 11,3 procent.

Retail

Concurrentie op de markt voor gerobotiseerde logistiek

PostNL gaat 6 oktober zijn gerobotiseerde sorteercentrum speciaal voor kleine pakketten in Nieuwegein openen. Het bedrijf spreekt van een primeur, ‘want nog nergens ter wereld bestaat zo’n systeem’. Het nieuwe sorteerpunt moet de capaciteit flink vergroten in aanloop naar de feestdagendrukte.

Logistics

De groothandel disrupten met behulp van een digitale marktplaats

Digitale marktplaatsen vinden de groothandel opnieuw uit. Wat zijn de laatste trends en ontwikkelingen en wat kan er beter?

B2B Digital

Hoe kun je succesvol zijn met B2B e-commerce?

Om als B2B-organisatie te kunnen groeien is het essentieel om klanten online hetzelfde bestelgemak te bieden als in B2C. 

B2B Digital

Reclame Code Commissie tikt Koopjedeal op de vingers

De reclame waarmee Koopjedeal.nl op haar website een poloshirt aanprijst, is misleidend. Dat heeft de Reclame Code Commissie geoordeeld.

e-commerce

Fietsuniek.nl maakt doorstart

Fietswebshop Fietsuniek.nl, dat in 2019 faillissement aanvroeg, maakt onder leiding van Peter-Paul Kester een doorstart. Kester, ondernemer en eerder al actief in de b2b fietsengroothandel, wil met een nieuwe werkwijze de fietsmarkt ‘opnieuw veroveren’.

e-commerce

Halfmiljoenste overnachting bij Camptoo

Veel eerder dan verwacht realiseerde Camptoo begin deze zomer de verhuur van de halfmiljoenste nacht in een camper, waarbij het online platform bemiddelde.

Travel

Whole Foods brengt bezorgkosten in rekening

Amazons Whole Foods ziet zich genoodzaakt om bezorgkosten in rekening te brengen. Vanaf 25 oktober moeten Amerikaanse klanten 9,95 dollar voor de bezorging betalen.

e-commerce

Merkkaping: Wat is het en wat kun je er tegen doen?

Nieuw merk deponeren en dan horen dat jij zogenaamd inbreuk pleegt. Het gebeurt zelfs de grootste bedrijven. Jurisprudentie toont: niet meteen toegeven.

Legal

Online afrekenen begint al vóór de betaaloplossing

Online betalen blijft een hobbel, zeker in vergelijking met betalen in de winkel. Snelle en gemakkelijke betaling online verdient daarom speciale aandacht.

Payment

De digitale lat voor de last mile

Consumenten leggen de lat voor check-out en pakketbezorging steeds hoger: snelle bezorging die in een keer goed gaat. Data en afleverinnovaties helpen.

Customer Service

Nike: 21 procent omzet uit digitaal, wil dubbele

Nike realiseert 21 procent van de omzet via digitale kanalen en is op koers om dat te verdubbelen per 2025.

e-commerce
1 4 5 6 7 8 758