More stories

Premium

Temu en Shein gaan door handelsoorlog hun prijzen verhogen

Temu en Shein hebben aangekondigd dat ze vanaf deze week de prijzen voor hun Amerikaanse klanten zullen verhogen. Beide bedrijven geven aan dat hun bedrijfskosten zijn toegenomen door de escalerende handelsoorlog met de Verenigde Staten.

E-commerce

Emerce 100: de beste bedrijven in e-business 2025

Vandaag is de twintigste editie van Emerce 100 verschenen, een speciale jaarlijkse uitgave van Emerce. Hierin lees je hoe beslissers uit de online industrie de prestaties beoordelen van dienstenleveranciers, verdeeld over tientallen categorieën.

Marketing

‘Feed’-management: de sleutel tot effectieve e-commerce-SEO (2/2)

Houd jij je bezig met e-commerce-SEO? Vergeet dan niet hoe belangrijk feed-management is, voor zowel Organic Shopping als voor discovery.

SEO

Infographic: Nederlandse cosmeticamarkt

Hoewel het aandeel van online verkoop verder groeide naar 15,7 procent, blijft de fysieke winkel een onmisbaar kanaal voor de cosmeticamarkt – zeker voor producten waarbij geur of advies belangrijk zijn. In de parfumerie was de omzetgroei zelfs groter dan bij drogisterijen, terwijl de supermarktverkoop onder druk stond.

E-commerce
Premium

La Place lanceert nieuwe app met loyaliteitsprogramma

La Place heeft een volledig vernieuwde app, met als blikvanger het nieuwe loyaliteitsprogramma: de Feel Good Food Club. Met dit programma zet La Place naar eigen zeggen een stap in de nieuwe strategie van de foodserviceformule om een jongere doelgroep aan te spreken met een persoonlijker en aantrekkelijker aanbod.

E-commerce

Nespresso, Otrium en Staples sluiten zich aan bij verduurzamingsprogramma DHL

Onder de naam GoGreen Plus neemt DHL samen met een aantal grote klanten het initiatief om de hele keten te verduurzamen. Met GoGreen Plus investeert DHL samen met verzendpartners Nespresso, Otrium en Staples extra in HVO100 diesel die bijdraagt aan fossielvrije kilometers in het totale netwerk. Daarmee versnelt de afbouw van CO2 uitstoot in de logistieke keten.

Logistics

‘Feed’-management: de sleutel tot effectieve e-commerce-SEO (1/2)

Houd jij je bezig met e-commerce-SEO? Vergeet dan niet hoe belangrijk feed-management is, voor zowel Organic Shopping als voor discovery.

SEO

Nedap werkt voor HEMA aan RFID-uitrol

Nedap gaat voor HEMA de uitrol van het iD Cloud-platform verzorgen in alle ruim 740 winkels in onder andere Nederland, België en Frankrijk. Zo kunnen klanten bijvoorbeeld in de app of op de website exact zien hoeveel van hun favoriete artikelen er nog in een winkel beschikbaar zijn. Voor medewerkers betekent dit dat zij veel sneller en nauwkeuriger de voorraden kunnen bijhouden.

Retail
Premium

Temu stopt Google Ads, app-ranking stort in

Shopping-app Temu heeft op 9 april alle Google Ads in de VS gestopt. Gevolg: de app keldert tot onzichtbare posities in de hitlijsten.

E-commerce

ABN Amro: Digitalisering sleutel tot productiviteitsgroei in retailsector

De Nederlandse retailsector staat aan de vooravond van een digitale versnelling. Dat blijkt uit de nieuwste Retailprognoses van ABN AMRO. Door aanhoudende personeelstekorten en stijgende kosten wordt digitalisering steeds belangrijker om de arbeidsproductiviteit te verhogen en relevant te blijven in een snel veranderende markt.

Retail
Premium

Online cross-border EU-markt groeit naar 275,6 miljard euro

In 2024 bereikte de totale online cross-border e-commerce binnen de EU een waarde van 275,6 miljard euro (exclusief reizen), goed voor een aanzienlijk aandeel van 36 procent van de totale e-commercemarkt.

Cross Border

Nieuwe investering in Glampings.com

Glampings.com, het boekingsplatform voor ‘glamorous’ campingvakanties in Europa, heeft een groeikapitaalinjectie opgehaald. Investeerders zijn onder andere Quantum Leap Capital – geleid door Mike de Boer (mede-oprichter KNAB) en André Grimbergen (oprichter Albelli) – en Bright Business van serieondernemers Bart van Went en Mike Verhoeven.

Travel

Orderchamp breidt uit van marktplaats naar B2B-platform

Orderchamp, vooral bekend als B2B inkoopmarktplaats voor retailers en merken, zet vandaag een volgende stap met de introductie van Orderchamp Cloud: een omgeving waarmee merken hun wholesale processen volledig kunnen digitaliseren, automatiseren en centraliseren.

E-commerce
Premium

Meer Nederlanders boekten via vakantieplatform

Het aantal Nederlanders dat een vakantie boekte via een vakantieplatform steeg afgelopen jaar met 18 procent. In de afgelopen drie jaar maakten 8,5 miljoen Nederlanders gebruik van zo’n platform. Booking.com is daarbij het populairst.

Travel
Premium

Retailsector ziet aantal vacatures met 25 procent dalen

Het aantal vacatures in de retailsector is het afgelopen jaar fors afgenomen. Uit een analyse van vacaturesite Indeed blijkt dat het vacatureniveau op 1 maart 2025 ruim een kwart lager lag dan een jaar eerder. Deze daling wijst op een verschuiving in de sector, die zich aanpast aan nieuwe technologieën, economische druk en veranderende personeelsbehoeften.

Recruitment