More stories

Thuisbezorgen Albert Heijn naar 1 miljoen huishoudens

De opening van een nieuw Home Shop Center en de uitbreiding van in België hebben ervoor gezorgd dat honderdduizenden nieuwe huishoudens in Nederland en België vanaf deze week bij Albert Heijn de boodschappen kunnen laten thuisbezorgen.

Food

B2B Digital: Geen winkel, wel een balie

“We zijn geen winkel, we zijn een balie”. Algemeen directeur Pim Pernot maakt graag duidelijk waarin InstallatieBalie.nl verschilt. Online, maar wel met een fysieke balie.

B2B Digital

AH-bezorgers gaan pakjes voor bol.com meenemen

Albert Heijn doet in de loop van 2022 een proef om postpakketjes van bol.com mee retour te nemen van AH-bezorgklanten.

Logistics

Tweede Apple Store in Berlijn ‘binnen enkele weken open’

Berlijn krijgt vermoedelijk een tweede Apple Store, volgens de Duitse site iFun. Het betreft een nieuw pand aan de Rosenthaler Straße, dat momenteel in de steigers staat.

Retail

Lyfestylewinkel Hutspot sluit winkels en webshop

Hutspot sluit eind dit jaar beide winkels en stopt dan ook met de webshop.

Fashion

B2B Digital: ‘De webshop moet geen kopie zijn van je winkel’

Kanaalconflicten zijn van alle tijden, maar vooral in de B2B sector komen ze steeds vaker voor nu bedrijven zelf met e-commerce beginnen. Dat zegt Sander Berlinski, Strategy Lead bij ISM eCompany, op Emerce B2B Digital.

B2B Digital

Emerce B2B Digital: ‘De aankoop is vaak functioneel, niet emotioneel’

B2B e-commerce is principieel anders dan B2C, omdat de klanten functioneel shopt vanuit zijn professie. Juist daarom betrekt Kramp.com klanten graag bij het digitale ontwerpproces.

B2B Digital

B2B Digital: zakelijke markt in twee jaar grotendeels online

In twee jaar is de zakelijke markt door corona volledig op e-commerce overgestapt. Dat was twee jaar geleden nog anders. Toen werd vooral e-mail en de telefoon ingezet, vertelt Armand van den Bos van Sana Commerce op Emerce B2B Digital. Vanaf maandag is de videocollectie B2B Digital via deze site volledig beschikbaar.

B2B Digital

Personalisatie: Een van de belangrijkste e-commercetrends in 2022

E-commercebedrijven zien personalisatie en omnichannel als dé trends voor 2022. Om de concurrentie bij te blijven moet je online onderscheidend zijn.

Online marketing

EDAY: Verfapp van Gamma staat symbool voor brede technische strategie

Natuurlijk is het best handig, zo’n augmented reality app waarmee je thuis al kunt kijken hoe een kleur verf op jouw eigen muur staat. Maar de verfapp van Gamma Nederland, Karwei en Gamma België (oftewel Intergamma) is een serieuze reactie op de concurrentie waar Intergamma steeds meer mee te maken krijgt.

e-commerce

Voor het eerst geen dubbele groeicijfers voor Singles Day

Singles Days is donderdag niet de klapper geworden waarop retailers hadden gehoopt. De handelsomzet van Alibaba gedurende elf dagen bedroeg omgerekend 84,5 miljard dollar. Dat is een groei van 8,45 procent, de laagste sinds jaren.

e-commerce

PostNL in startblokken voor feestdagendrukte

PostNL heeft samen met de e-commerce branche diverse voorbereidingen getroffen om de verwachte drukte goed aan te kunnen. Er wordt 24/7 gewerkt in de pakkettensorteercentra en er worden extra vrachtwagens en pakketbussen ingezet om alle pakketjes tijdig bij de consument thuis te bezorgen.

Logistics

OTTO test shoppen met videostreams

Na een succesvolle eerste proef organiseert de Duitse e-commercegigant OTTO vanavond zijn tweede live videostream van waaruit kijkers direct aankopen kunnen doen.

e-commerce

Collect&Go lanceert mobiele afhaalpunten voor versbereide maaltijden

Collect&Go, de online boodschappendienst van Colruyt Group, is een nieuw proefproject Chefpoint gestart: bemande afhaalpunten waar mensen kraakverse maaltijden kunnen afhalen die enkel dienen opgewarmd te worden.

Food

EDAY: ‘Shopstreaming in de toekomst op sociale platforms’

Shopstreaming, online verkoop- en marketingevenementen, zal uiteindelijk wel worden gefaciliteerd op grote sociale platforms, maar nu is dat nog niet zo. “Facebook is bezig, maar in een primitieve vorm,” zeggen Wim la Haye en Maarten Verhey op Emerce EDAY.

e-commerce
1 5 6 7 8 9 774