More stories

Premium

Kabinet wil illegale online verkoop van vapes structureel aanpakken

Het kabinet wil de illegale handel van vapes structureel aanpakken. De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) krijgt daarvoor 3 miljoen euro per jaar extra. Daarmee kunnen zij meer handhavers inzetten en investeren in innovatieve handhaving.

E-commerce

Ryanair verplicht digitale instapkaart via eigen app

Ryanair verplicht eind dit jaar het gebruik van een digitale instapkaart die via zijn eigen Ryanair-app. Vanaf 3 november zal het gebruik van een papieren instapkaart niet meer mogelijk zijn en moeten alle reizigers de app gebruiken.

Travel

Minder (online) vakantieverhuur in Centrum en De Pijp in Amsterdam

Bewoners van Centrum en De Pijp in Amsterdam ervaren overlast door toeristen die in hun buurt verblijven. Om de leefbaarheid te verbeteren, wil het college van burgemeester en wethouders het aantal nachten voor (online) vakantieverhuur halveren: van 30 naar 15 per jaar. Dit zou gelden voor heel stadsdeel Centrum en de wijken Nieuwe Pijp en Oude Pijp.

Travel
Premium

Koers HelloFresh duikt op tegenvallende cijfers

De koers van het aandeel HelloFresh is na bekendmaking van de jaarcijfers vandaag met ruim veertien procent gedaald.

E-commerce

Elke plant zijn eigen video bij tuinplantenwinkel Yarinde

Tuinplantenwinkel Yarinde is bezig om van elke plant in zijn shop een videootje te maken. Elk item krijgt zelfs zijn eigen naam, om het praten erover makkelijker te maken.

E-commerce
Premium

E-commerce-omzet Adidas naar 4,3 miljard euro

De e-commerce-omzet van de Duitse sportkledinfgfabrikant Adidas steeg in 2024 met zes procent naar 4,3 miljard euro.

E-commerce

Picnic in Duitsland minder hard gegroeid dan voorspeld

Online super Picnic zal naar verwachting in het boekjaar 2024 een netto-omzet van ongeveer 600 miljoen in Duitsland genereren, zo meldt Lebensmittel Zeitung. Dat zou dan 100 miljoen minder zijn dan begin 2024 door Picnic- medeoprichter Frederic Knaudt is voorspeld.

Food

[Podcast] Tech Insider: het hoe en wat van Customer Success

Binnen techbedrijven wordt vaak de focus gelegd op productontwikkeling en sales. Maar er is een factor die vaak onderschat wordt: Customer Success.

Customer Experience
Premium

Canadezen boycotten Amazon vanwege groeiend anti-Amerikaans sentiment

Canadezen zijn beduidend minder bij Amazon gaan kopen sinds Donald Trump met handelstarieven dreigt. Volgens een peiling van Leger Marketing kocht twee derde van de respondenten sowieso minder Amerikaanse producten en heeft 55 procent zijn bestellingen bij Amazon teruggeschroefd.

E-commerce

Monta met nieuwe e-commercediensten kleinere webwinkels

Fulfillmentspecialist Monta breidt zijn dienstenportfolio uit met twee nieuwe oplossingen gericht op kleinere online retailers: MontaShip en MontaWMS Start. Ship […]

E-commerce

Pearle lanceert abonnementsformule voor kinderbrillen

Pearle Opticiens introduceert, naast het Pearle Bril Plan Individual, nu ook een abonnementsformule voor kinderen: Het Pearle Bril Plan Kids+. Klanten die kiezen voor deze ‘alles-in-1-service’ kopen geen losse bril voor hun kinderen maar kiezen voor een dienst met daarin inbegrepen gratis vervangende glazen als de oogsterkte verandert en garantie bij schade, verlies of diefstal.

E-commerce
Premium

Zalando stopt met Plus-abonnement

Klanten van Zalando kunnen geen abonnement meer afsluiten om voordeeltjes te genieten. Het nieuwe klantenprogramma beloont veelkopers met veel spaarpunten. Deze verandering is onderdeel van de nieuwe winkelinrichting.

E-commerce

Grip op recensies [1/3]: waarom plaatsen mensen ze?

Online recensies hebben enorme impact op het koopgedrag van Nederlandse consumenten, maar het hoe en waarom ervan is eigenlijk vaak niet duidelijk.

Retail

JD.com verslaat omzetraming

De Chinese e-commercegigant JD.com overtrof donderdag de marktverwachtingen dankzij flinke kortingen die hebben gezorgd voor flink meer omzet.

E-commerce
Premium

MediaMarkt lanceert Marketplace in België

MediaMarkt heeft vandaag haar Marketplace gelanceerd in België, precies een jaar na de lancering van Marketplace in Nederland. Op dit platform biedt het bedrijf partners de mogelijkheid om producten aan te bieden die in eerste instantie niet in de Belgische winkels verkrijgbaar zijn.

E-commerce