GrabTaxi start experimentele koeriersdienst
GrabTaxi, een Uber-kloon gefinancierd door SoftBank, is stilletjes een koeriersdienst begonnen in Bangkok. Samen met het e-commercebedrijf AlphaFAST.
GrabTaxi, een Uber-kloon gefinancierd door SoftBank, is stilletjes een koeriersdienst begonnen in Bangkok. Samen met het e-commercebedrijf AlphaFAST.
Zalando wordt een concurrent voor uitgevers in de modebusiness. De winkel stelt de pagina’s van 97 procent van zijn bezoekerverkeer open voor adverteerders.
Twintig procent van de ondernemingen die door de Amerikaanse Association of Corporate Travel Executives werden ondervraagd geven aan dat zij hun personeel toestaan te rijden via Uber en Lyft. Nog eens 20 procent overweegt het in plaats van veel duurdere taxi’s.
Het bezorgen van goederen moet efficiënter en goedkoper worden. Dat is een van de maatregelen die de Europese Commissie woensdag heeft aangekondigd om te komen tot één digitale markt in Europa.
Het Nederlandse bitcoinwisselkantoor Anycoin Direct breidt uit naar nog eens veertien landen, grotendeels in Oost-Europa. Dit dankzij een samenwerking met TrustPay.
Supermarkt Jumbo heeft dinsdag zijn 33ste afhaalpunt voor onlinebestellingen in gebruik genomen in Prinsenbeek aan de Markt 14.
Uitbreiden naar nieuwe markten brengt voor de lancering altijd een zekere dosis opwinding en ongerustheid met zich mee. Specifiek wanneer je nog onbekend bent met de nieuwe nog te ontginnen markt. Dit is dan ook meteen de charme van het zijn van een ‘online company’. Uitbreiding levert nu slechts een fractie van de risico’s op van waarmee dit vroeger gepaard ging, toen uitbreiding met name offline en ter plekke moest gebeuren.
Amazon heeft in India een eigen transportbedrijf opgezet onder de naam Amazon Transportation Services Private Limited, om bestelde goederen sneller bij de consument te bezorgen.
Winkeliers en webwinkeliers willen dat de Nederlandse bancaire sector de lat hoger legt voor de beschikbaarheid van iDEAL. De Nederlandsche Bank moet er op toezien dat de sector maatregelen neemt om binnen twee jaar storingsvrij te kunnen zijn. Belangenverenigingen Thuiswinkel.org en Detailhandel Nederland kaarten dit aan bij de politiek.
Supermarkt Carrefour wil zijn klanten thuis artikelen laten scannen om die online te kunnen bestellen. Niet met de smartphone, maar met een apart toestel Connected Kitchen, dat 1,3 miljoen barcodes herkent.
België is een van de negen landen waar kledingwinkel H&M dit jaar een webwinkel opent. De Zweden blijven investeren in uitbreiding van zowel het digitale als het fysieke bereik.
Vergelijk.nl breidt zijn online aanbod uit door producten, prijzen en beschikbaarheid van assortiment uit offline winkels op te nemen. “Veel winkeliers hebben hier behoefte aan”, zegt directeur Ben Kerkhof.
RTL Nederland investeert via zijn investeringsdivisie RTL Ventures in Reclamefolder.nl. De zender verkrijgt een belang van 34,8 procent in het online folderplatform. Reclamefolder.nl. is het grootste platform voor mobiele reclamefolders en aanbiedingen in Nederland, met meer dan 1,6 miljoen app downloads en ruim 20 miljoen gelezen digitale folders per maand.
Op dinsdag 2 juni organiseert Emerce een nieuw event in de Beurs van Berlage: E-commerce Live! Ieder uur beginnen 30 sessies, panels, interviews en round tables om te leren, kennis en inzicht te vergroten en ervaringen te delen.
Dit jaar wordt de social sharing economy interessant voor merken, zo stelt John Meulemans van bureau 3SixtyFive: “De fundamenten zijn gelegd door partijen als Marktplaats en eBay. Mensen zijn al gewend goederen onderling te delen, peer to peer.” Wat kun je als merk daarmee?