More stories

GrabTaxi start experimentele koeriersdienst

GrabTaxi, een Uber-kloon gefinancierd door SoftBank, is stilletjes een koeriersdienst begonnen in Bangkok. Samen met het e-commercebedrijf AlphaFAST.

E-commerce

Zalando stelt site open voor adverteerders

Zalando wordt een concurrent voor uitgevers in de modebusiness. De winkel stelt de pagina’s van 97 procent van zijn bezoekerverkeer open voor adverteerders.

E-commerce

Bedrijfsleven omarmt nieuwe taxibedrijven

Twintig procent van de ondernemingen die door de Amerikaanse Association of Corporate Travel Executives werden ondervraagd geven aan dat zij hun personeel toestaan te rijden via Uber en Lyft. Nog eens 20 procent overweegt het in plaats van veel duurdere taxi’s.

E-commerce

EU kondigt plannen aan voor Europese digitale markt

Het bezorgen van goederen moet efficiënter en goedkoper worden. Dat is een van de maatregelen die de Europese Commissie woensdag heeft aangekondigd om te komen tot één digitale markt in Europa.

E-commerce

Bitcoinwisselkantoor Anycoin nu ook actief in Oost-Europa

Het Nederlandse bitcoinwisselkantoor Anycoin Direct breidt uit naar nog eens veertien landen, grotendeels in Oost-Europa. Dit dankzij een samenwerking met TrustPay.

E-commerce

Jumbo opent 33ste afhaalpunt

Supermarkt Jumbo heeft dinsdag zijn 33ste afhaalpunt voor onlinebestellingen in gebruik genomen in Prinsenbeek aan de Markt 14.

E-commerce

Zeven lessen die we geleerd hebben bij uitbreiding naar de Aziatische markt

Uitbreiden naar nieuwe markten brengt voor de lancering altijd een zekere dosis opwinding en ongerustheid met zich mee. Specifiek wanneer je nog onbekend bent met de nieuwe nog te ontginnen markt. Dit is dan ook meteen de charme van het zijn van een ‘online company’. Uitbreiding levert nu slechts een fractie van de risico’s op van waarmee dit vroeger gepaard ging, toen uitbreiding met name offline en ter plekke moest gebeuren.

E-commerce

Amazon zet eigen transportbedrijf op in India

Amazon heeft in India een eigen transportbedrijf opgezet onder de naam Amazon Transportation Services Private Limited, om bestelde goederen sneller bij de consument te bezorgen.

E-commerce

‘iDEAL moet binnen twee jaar storingsvrij’

Winkeliers en webwinkeliers willen dat de Nederlandse bancaire sector de lat hoger legt voor de beschikbaarheid van iDEAL. De Nederlandsche Bank moet er op toezien dat de sector maatregelen neemt om binnen twee jaar storingsvrij te kunnen zijn. Belangenverenigingen Thuiswinkel.org en Detailhandel Nederland kaarten dit aan bij de politiek.

E-commerce

Supermarkt Carrefour lanceert huisscanner voor artikelen

Supermarkt Carrefour wil zijn klanten thuis artikelen laten scannen om die online te kunnen bestellen. Niet met de smartphone, maar met een apart toestel Connected Kitchen, dat 1,3 miljoen barcodes herkent.

E-commerce

H&M opent webshop in België

België is een van de negen landen waar kledingwinkel H&M dit jaar een webwinkel opent. De Zweden blijven investeren in uitbreiding van zowel het digitale als het fysieke bereik.

E-commerce

Vergelijk.nl voegt aanbod offline winkels toe

Vergelijk.nl breidt zijn online aanbod uit door producten, prijzen en beschikbaarheid van assortiment uit offline winkels op te nemen. “Veel winkeliers hebben hier behoefte aan”, zegt directeur Ben Kerkhof.

E-commerce

RTL neemt belang in Reclamefolder.nl

RTL Nederland investeert via zijn investeringsdivisie RTL Ventures in Reclamefolder.nl. De zender verkrijgt een belang van 34,8 procent in het online folderplatform. Reclamefolder.nl. is het grootste platform voor mobiele reclamefolders en aanbiedingen in Nederland, met meer dan 1,6 miljoen app downloads en ruim 20 miljoen gelezen digitale folders per maand.

E-commerce

Nieuw Emerce-event: E-commerce Live!

Op dinsdag 2 juni organiseert Emerce een nieuw event in de Beurs van Berlage: E-commerce Live! Ieder uur beginnen 30 sessies, panels, interviews en round tables om te leren, kennis en inzicht te vergroten en ervaringen te delen.

E-commerce

‘Deeleconomie wordt interessant voor bedrijven’

Dit jaar wordt de social sharing economy interessant voor merken, zo stelt John Meulemans van bureau 3SixtyFive: “De fundamenten zijn gelegd door partijen als Marktplaats en eBay. Mensen zijn al gewend goederen onderling te delen, peer to peer.” Wat kun je als merk daarmee?

E-commerce