More stories

Visa rolt betaaldienst Checkout breder uit

Visa heeft zijn digitale betaaldienst Checkout uitgerold in dertien nieuwe markten. Zes maanden geleden werd de dienst al in Noord Amerika en Australie aangeboden.

E-commerce

Bruna test eigen Spotify voor onbeperkt lezen

Bruna lanceert Bliyoo, een abonnement voor onbeperkt lezen. Net als bij Spotify voor muziek en Netflix voor series en films kan iedereen die zich aanmeldt zoveel boeken en tijdschriften lezen. De komende tijd voert de retailketen een gebruikerstest uit. Het publiek wordt opgeroepen daaraan mee te doen.

E-commerce

Retailer Walmart investeert tot 1,5 miljard in e-commerce

Het Amerikaanse Warenhuis Walmart heeft in het vierde kwartaal van het gebroken boekjaar 18 procent meer omzet via het web gegenereerd. Komend jaar steekt Walmart dan ook 1,2 tot 1,5 miljard dollar extra in e-commerce.

E-commerce

Kijkshop bezorgt online orders binnen 2 uur

Klanten in Amsterdam en Utrecht die iets bij Kijkshop.nl kopen, kunnen dat binnen twee uur afgeleverd krijgen.

E-commerce

Nieuwe regels online creditcard betalingen: de gevaren van non compliance

Creditcard maatschappijen kunnen zware boetes opleggen aan webwinkels en andere bedrijven die creditcards gebruiken voor financiële transacties online, maar zich niet confirmeren aan de nieuwe richtlijnen die de industrie per 1 januari heeft afgekondigd. Onderzoek door Basefarm laat zien dat bedrijven in Nederland niet of nauwelijks op de hoogte zijn van de nieuwe regels en dus ook niet van de mogelijke consequenties.

E-commerce
Premium

Moeder booking.com groeit 17 procent

The Priceline Group boekt toename in verkochte vliegtickets en verhuurde hotelkamers en auto’s van 17 procent in het laatste kwartaal van 2014. Recente overnames van onder meer OpenTable dragen bij aan de winst in de luwe reis- en verblijfperiodes.

Retail

AH belevert Belgische ophaalpunten vanuit Tilburg

Albert Heijn gaat zijn nieuwe afhaalpunten in België beleveren vanuit het distributiecentrum in Tilburg. Dat meldt de Belgische krant De Tijd. De grootgrutter heeft de afhaalpunten in Lokeren, Gent en Antwerpen nu ook zelf aangekondigd.

E-commerce

Whichtestwon: de meest opvallende A/B-testcases

Onder conversieoptimalisatiespecialisten is Whichtestwon.com een bekende autoriteit. Het Amerikaanse blog publiceert wekelijks interessante A/B-testcases en organiseert jaarlijks een wereldwijde A/B-test Award show. Tijdens de Award show werden in totaal 30 awards uitgereikt. Onder de awardwinnaars bevonden zich enkele Nederlandse winnaars (Traffic4u, Blue Mango en De Nieuwe Zaak). In dit artikel wordt selectie van de meest opvallende cases besproken.

Conversie

iZettle introduceert gratis mobiele pin-terminal

De mobiele financiële dienstverlener iZettle brengt een gratis kastje op de markt waarmee ambulante ondernemers betalingen per pin en chip kunnen ontvangen.

E-commerce

Groeiend Bax-Shop wil reeks fysieke winkels openen

Muziekwinkel Bax-Shop groeide afgelopen jaar met 63 procent en wil naast zijn showroom in Goes meer fysieke winkels op centrale locaties in Nederland openen.

E-commerce

Betaal-app SEQR naar Nederland

De mobiele betaal-app SEQR breidt uit naar Nederland. De betaaldienst van het bedrijf Seamless werd al langer gebruikt in België.

E-commerce

Samsung neemt betaaldienst LoopPay over

Samsung heeft de mobiele betaaldienst LoopPay overgenomen voor een onbekend bedrag, nadat het al eerder geld in het bedrijf had gestopt. Mogelijk wil Samsung een tegenhanger van Apple Pay lanceren voor zijn Galaxy smartphones.

E-commerce

Amazon bezorgt binnen het uur in Manhattan

Amazon bezorgt sinds deze week binnen het uur in Manhattan, dat wil zeggen van zes uur ’s ochtends tot middernacht. Voor 7,99 dollar levert Amazon onder meer shampoo, speelgoed, batterijen en zakdoekjes.

E-commerce

Intergamma ziet resultaten van cross channel strategie

Intergamma, moedermaatschappij van de formules Gamma en Karwei, denkt dat de cross channel strategie heeft bijgedragen aan de omzetstijging. De consumentenomzet ging in 2014 naar 1,6 miljard euro.

E-commerce

Innovatie bij betaaldiensten: Never waste a good regulation

Webwinkels zijn voor hun dienstverlening sterk afhankelijk van goed toegesneden betaalproducten. Met veel interesse volg ik daarom de markt om te zien welke oplossingen geïntroduceerd worden en beoordelen wij betaaloplossingen altijd op bereik, conversie en kosten.

E-commerce