More stories

Gap: ‘Het wordt winnen of verliezen op Digital’

Het digitale kanaal maakt of breekt de toekomst van modebedrijf Gap. “We moeten een digital first-mentaliteit krijgen omdat onze klanten dat al hebben”, aldus topman Art Peck bij de presentatie van de jaarcijfers.

E-commerce

IBM wil 40 miljard dollar omzet uit Big Data en cloud

IBM denkt in de nabije toekomst 40 miljard dollar per jaar te kunnen omzetten met diensten op het gebied van cloud, Big Data en beveiliging. Dat heeft het bedrijf donderdag bekendgemaakt op een aandeelhoudersvergadering.

Hosting

DHL Parcel verzorgt consumentenleveringen voor Macintosh Fashion

DHL Parcel verzorgt sinds begin februari alle consumentenleveringen voor Macintosh Fashion NL, onderdeel van de beursgenoteerde Macintosh Retail Group.

E-commerce

Gap moet het steeds meer van e-commerce hebben

Het web was verantwoordelijk voor 84 procent van de omzetgroei voor retailer Gap in het afgelopen fiscale jaar. E-commerce groeide alleen al met 10,6 procent.

E-commerce

Grootaandeelhouder wil uit dierenwinkel Zooplus

Uitgeverij Hubert Burda wil zijn belang van dertig procent in de Europese online dierenwinkel gaan verkopen. Dat levert enkele honderden miljoenen euro’s op.

E-commerce

Ahold groeit in 2014 dankzij internet

Zonder de internethandel van Albert Heijn online en bol.com zou Ahold een omzetdaling hebben laten zien. De online verkopen stegen in 2014 met 16,6 procent. Retail daalde met 0,1 procent.

E-commerce

Jumbo lanceert bestelapp voor tablets

Jumbo Supermarkten lanceert een app die speciaal is ontwikkeld voor tablets en claimt daarmee de eerste Nederlandse supermarktketen te zijn die een bestelapp biedt voor dit type apparaat.

E-commerce

‘Productinformatie omnichannel onvoldoende’

Productinformatie moet nog sterk worden verbeterd voor omnichannel doeleinden. Samenwerking over de hele keten is daarbij essentieel. Dat stelt ShoppingTomorrow (voorheen Shoping2020) in een nieuw rapport.

E-commerce

Prettybox.nl overgenomen door Belgische concurrent

De abonneediensten voor dozen cosmetica Prettybox is overgenomen door Belgische branchegenoot Deauty Box.

E-commerce

Marktcijfers, bol.com en iBeacons op Emerce eFashion

Er is veel gebeurd afgelopen jaar in online fashion: Zalando ging naar de beurs, Mexx sloot zijn webshop en bol.com ging voor het eerst kleding verkopen. Op Emerce eFashion, op 19 mei in Amsterdam, zal Gino Thuij van GfK de nieuwste marktontwikkelingen en cijfers presenteren.

E-commerce

De Bijenkorf vernieuwt Click & Collect

De Bijenkorf neemt een nieuw systeem in gebruik in zijn winkels om in de groeiende vraag naar Click & Collect te kunnen voorzien.

E-commerce

Coolblue verlaagt prijs van VandaagNog

Coolblue halveert de prijs voor bestellingen die vandaag nog moet worden afgeleverd.

E-commerce

Docdata vangt eerste klap vertrek klant Zalando op

Fulfillmentspecialist Docdata uit Waalwijk verliest zijn grootste klant, Zalando, maar vangt de eerste financiële klap redelijk op.

E-commerce

‘Consument prefereert NFC als betaalmiddel’

Consumenten prefereren contactloos betalen via NFC boven concurrerende methoden. Dat stellen het NFC Forum en Strategy Analytics in een onderzoek onder duizend consumenten.

E-commerce

Eerste DHL Parcelstation bij wehkamp Zwolle in gebruik genomen

DHL heeft het eerste DHL Parcelstation in Zwolle voor het hoofdkantoor van wehkamp.nl aan de Meeuwenlaan geplaatst en in gebruik genomen. Bij het Parcelstation, bestaande uit 74 pakketkluisjes in verschillende formaten, kunnen klanten 24 uur per dag en zeven dagen per week hun pakketten afhalen of afleveren.

E-commerce