E-mailmarketing analyseren: kijk verder dan de ‘open rate’
E-mailmarketing: het meten van de resultaten wordt moeilijker. De 'open rate' is minder betrouwbaar geworden. Kijk daarom ook naar deze vier andere metrics.
E-mailmarketing: het meten van de resultaten wordt moeilijker. De 'open rate' is minder betrouwbaar geworden. Kijk daarom ook naar deze vier andere metrics.
Marketing automation is bij veel bedrijven een hoge prioriteit. Vitaminstore toont hoe het bijdraagt aan goede klantervaringen en conversiegroei.
Marketeers gaan vaak direct naar de dure oplossingen die ze altijd gebruiken in plaats van gratis methodes die (onterecht!) een stoffig imago hebben.
In de e-commerce gaat het met de opens, kliks en aflevering van e-mailcampagnes erg goed. Cijfers uit de E-mail Marketing Benchmark 2022.
Wie een krachtig CDP wil inrichten moet de juiste vragen stellen. Bouw verder op je sterkte punten en haal meer uit e-commerce zonder IT extra te belasten.
B2B-klanten van techbedrijven worden moe van al de oppervlakkige contactpogingen. Ze zijn de marketingmails zat en willen inhoud. Waarom geven we die niet?
Bij e-mailcampagnes is informatie over aantallen clicks belangrijk. Daarvoor zijn twee bronnen, die soms verschillen. Lees hier meer over de meetmethodes.
Carglass Nederland won in de categorie Beste E-mail Campagne en Niels Gleditzsch van Albert Heijn werd uitgeroepen tot E-mail Professional van het Jaar bij de uitreiking van DDMA E-mail...
Apple Mail Privacy Protection is live. En dat heeft direct gevolgen voor het meten van het effect van mailings. Maar wat is er nu precies aan de hand?
Er is een belangrijk ingrediënt dat juist bij e-mail marketing vaak over het hoofd wordt gezien. User generated content leidt tot stijging van de doorklikratio.
In de Nederlandse E-mail Marketing Benchmark 2021 van Spotler en Tripolis zijn 845.000 campagnes opgenomen. Er komen interessante zaken uit naar voren.