De toekomst van e-mailmarketing met AI en custom data
AI en e-mailmarketing: hoe ziet de toekomst eruit? Vier aspecten waarmee AI helpt: verzendtijden, personaliseren, onderwerpregels en verzendlijsten.
AI en e-mailmarketing: hoe ziet de toekomst eruit? Vier aspecten waarmee AI helpt: verzendtijden, personaliseren, onderwerpregels en verzendlijsten.
De openratio’s, klikken en verzendmomenten van e-mailcampagnes verschillen nogal tussen B2B en B2C. Er zijn daarnaast ook forse verschillen tussen
Groeien terwijl de advertentiekosten beperkt blijven is lastig. Dat doen met first-party data is een extra uitdaging. E-mail wordt dus steeds belangrijker.
Apple Mail Privacy Protection heeft marketeers de afgelopen maanden hoofdbrekens opgeleverd. Marketeers stonden opeens voor nieuwe uitdagingen.
E-mail is ook vandaag nog altijd een essentieel marketingmiddel, mits je het goed aangepakt: met een relevante boodschap, op het juiste moment verzonden.
Automatisering in e-mailmarketing geeft risico op gemakzucht. Je bent immers niet de enige die mailt. Hoe zorg je dat je campagne zich blijft onderscheiden?
E-mailmarketing: het meten van de resultaten wordt moeilijker. De 'open rate' is minder betrouwbaar geworden. Kijk daarom ook naar deze vier andere metrics.
Marketing automation is bij veel bedrijven een hoge prioriteit. Vitaminstore toont hoe het bijdraagt aan goede klantervaringen en conversiegroei.
Marketeers gaan vaak direct naar de dure oplossingen die ze altijd gebruiken in plaats van gratis methodes die (onterecht!) een stoffig imago hebben.
In de e-commerce gaat het met de opens, kliks en aflevering van e-mailcampagnes erg goed. Cijfers uit de E-mail Marketing Benchmark 2022.
Wie een krachtig CDP wil inrichten moet de juiste vragen stellen. Bouw verder op je sterkte punten en haal meer uit e-commerce zonder IT extra te belasten.