Gmail en Yahoo stellen aangescherpte eisen aan bulkverzenders
Om spam tegen te gaan stellen een aantal grote e-mailproviders nieuwe eisen. Wat zijn die en hoe voorkom je dat je mails in de spam belanden?
Om spam tegen te gaan stellen een aantal grote e-mailproviders nieuwe eisen. Wat zijn die en hoe voorkom je dat je mails in de spam belanden?
Voor deze benchmark zijn 1,2 miljoen campagnes van 6.497 bedrijven geanalyseerd. In totaal zijn 20,5 miljard mails opgenomen in de benchmark.
De nieuwsbrief ontwikkelt zich onder invloed van data steeds meer tot een gepersonaliseerd, zelfstandig medium: minder e-mails met meer impact.
Geautomatiseerde nieuwsbrieven komen in talloze varianten: als je de juiste data hebt kun je gepersonaliseerde (maar niet eenzijdige) informatie bieden.
AI en e-mailmarketing: hoe ziet de toekomst eruit? Vier aspecten waarmee AI helpt: verzendtijden, personaliseren, onderwerpregels en verzendlijsten.
De openratio’s, klikken en verzendmomenten van e-mailcampagnes verschillen nogal tussen B2B en B2C. Er zijn daarnaast ook forse verschillen tussen
Groeien terwijl de advertentiekosten beperkt blijven is lastig. Dat doen met first-party data is een extra uitdaging. E-mail wordt dus steeds belangrijker.
Apple Mail Privacy Protection heeft marketeers de afgelopen maanden hoofdbrekens opgeleverd. Marketeers stonden opeens voor nieuwe uitdagingen.
E-mail is ook vandaag nog altijd een essentieel marketingmiddel, mits je het goed aangepakt: met een relevante boodschap, op het juiste moment verzonden.
Automatisering in e-mailmarketing geeft risico op gemakzucht. Je bent immers niet de enige die mailt. Hoe zorg je dat je campagne zich blijft onderscheiden?
E-mailmarketing: het meten van de resultaten wordt moeilijker. De 'open rate' is minder betrouwbaar geworden. Kijk daarom ook naar deze vier andere metrics.