More stories

Naam KPN meest misbruikt bij nepmails

De naam van KPN wordt het meest misbruikt in nepmails. Dat blijkt uit een overzicht van Fraudehelpdesk. In bijna een op vijf nepmails wordt het telecombedrijf genoemd.

E-mailmarketing

Acht inspirerende voorbeelden van e-mailmarketing in B2B

Je hoeft geen genoegen te nemen met een middelmatig e-maildesign als je e-mailmarketingcampagnes opzet voor een B2B-bedrijf. Misschien denk je dat je als B2B-marketeer niet kunt aankomen met grappige of ludieke promoties om producten of diensten te verkopen zoals dat binnen B2C wel kan. Maar een groot deel van succesvolle e-mails die B2C-marketeers gebruiken om de aandacht in de inbox te trekken zijn ook van toepassing voor B2B.

E-mailmarketing

iPhone gebruikers zeggen massaal nieuwsbrieven op

iPhone-gebruikers zeggen sinds de beschikbaarheid van iOS 10 massaal nieuwsbrieven op. Dat constateert Yes Lifecycle Marketing. Het aantal opzeggingen is met 75 procent gestegen.

E-mailmarketing

CNBB neemt meerderheidsbelang in Blinker en MailPlus

CNBB Venture Partners heeft een meerderheidsbelang genomen in Bright Marketing Holding, het bedrijf achter Blinker en MailPlus.

E-mailmarketing

Overnames te over, verdwijnt de e-mail service provider?

Zullen zelfstandige e-mail service providers (ESP) verdwijnen? Er zijn genoeg tekenen die daarop wijzen, meent Forrester-analist Rebecca McAdams. De vraag is wat dit betekent voor bestaande bedrijven en hun afnemers.

E-mailmarketing

Winst Criteo: +154%

Criteo sluit het derde kwartaal af met een ruime winstverdubbeling, een getal dat op 15 miljoen euro uitkomt op een omzet van 424 miljoen dollar. Los daarvan staken Criteo en SteelHouse hun juridisch steekspel over klikfraude.

‘Millennial ontvangt marketingboodschap liefst via e-mail’

Amerikaanse millennials ontvangen marketingboodschappen het liefst via e-mail. Dat blijkt uit onderzoek van Mapp Digital.

E-mailmarketing

De ideale e-mailverzendmomenten in b2b en b2c

Opvallen in de inbox, het blijft de grote uitdaging. En dan is het handig om te weten wanneer de concurrentie e-mailt. Ben je de enige die op donderdag een mailing de deur uit doet of beland je op de hoop?

E-mailmarketing

Infographic: Email versus sociale media

Andere tijden? Niet heus. Uit een onderzoek van Adobe in de VS en Engeland blijkt dat bedrijven nog steeds de voorkeur geven aan email om te communiceren. Veertig procent om precies te zijn. Maar 10 procent communiceert liever via berichtenapps. Ook zakelijke sociale netwerken slaan niet echt aan.

E-mailmarketing

E-mailmarketing automation steeds eenvoudiger: enkele tips

Marketing automation is toegankelijker dan weleens wordt aangenomen. Diverse aanbieders van software voor e-mailmarketing hebben de afgelopen jaren hun pakketten uitgebreid met mogelijkheden voor automatisering.

Marketing automation

E-mail verleidt steeds meer 65-plussers tot online aankopen

Op 4 oktober 2016 verscheen het Nationaal E-mail Onderzoek 2016. Dit jaarlijks terugkerend onderzoek presenteert een compleet beeld van hoe de Nederlander omgaat met het kanaal e-mail. Wat blijkt?

E-mailmarketing

Belangrijke lessen uit heatmaps voor e-mailmarketing

Heatmaps op basis van eye- of mousetracking zijn uiterst informatief. De onderzoeken tonen aan waar consumenten wel en geen aandacht aan schenken en hoe de effectiviteit van online content is te vergroten. Enkele lessen op een rij.

E-mailmarketing

Episerver neemt Optivo over

Technologiebedrijf Episerver neemt CRM- en e-mailspecialist Optivo over om zijn CMS- en marketingpakket aan te vullen.

Contentmarketing

Alle 7 beïnvloedingsprincipes van Cialdini toegepast op e-mailmarketing

In deze blog lees je wat de beïnvloedingsprincipes van Cialdini inhouden, inclusief voorbeelden én het nieuwe zevende beïnvloedingsprincipe, toegepast op e-mailmarketing.

E-mailmarketing

GIF-animatie en e-mail: een gouden combinatie

Dit artikel van Emerce Expert Akif Hodzic leert je aan de hand van aansprekende voorbeelden stapsgewijs hoe je GIF-animatie op de juiste manier gebruikt in je e-mailmarketing.

E-mailmarketing