More stories

Open- en klikratio bij mobiele mails neemt fors toe

E-mail wordt steeds vaker op een mobiele apparaat gelezen, en er wordt ook steeds vaker doorgeklikt. Dit blijkt uit de derde editie van de Nationale E-mail Benchmark, die door branche-organisatie DDMA is gepubliceerd.

E-mailmarketing

Saartje de Wit (OHRA) en Marktplaats winnaars E-mail Awards 2014

Saartje de Wit van verzekeraar OHRA is gisteren verkozen als e-mail vrouw van het jaar. De e-mailaward voor de beste e-mailcampagne van 2014 is uitgereikt aan Marktplaats en haar partner RapidSugar. Zowel Saartje als Marktplaats hebben in de ogen van de vakjury ‘lef en creativiteit’ op het gebied van e-mailmarketing getoond.

E-mailmarketing

Meer conversie uit je e-mailmarketing? Zet de RFM-analyse in

Wie zijn je klanten? Wanneer hebben ze voor het laatst iets gekocht? Wat zetten zij gemiddeld om? Dit zijn allemaal vragen die iedere (online) marketeer beantwoord wil zien. Het analyseren van en anticiperen op deze resultaten is voor velen echter nog een brug te ver. Daarom meer over de RFM-analyse die je kunt inzetten voor het analyseren van dit soort klantdata.

E-mailmarketing

‘Papieren folder scoort beter dan digitale’

De huis-aan-huis folder zal voorlopig nog niet verdwijnen. Met 11,5 miljoen Nederlanders is de huis-aan-huis folder het middel met veruit het grootste bereik. 3,8 miljoen Nederlanders lezen bovendien een digitale folder. Dit blijkt uit de NOM Folder Monitor 2014, uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK.

E-mailmarketing

Meer kliks? Minder woorden!

Wil je aandacht voor je e-mail boodschap? Kort hem dan in. Dat advies geven de samenstellers van een nieuw onderzoek onder duizend e-mail gebruikers van HubSpot and Litmus, genaamd Science of Email 2014.

E-mailmarketing

Adobe Campaign: marketing over alle kanalen

Het bedrijf nam Campaign vorig jaar voor 600 miljoen dollar over van Neoline en heeft de oplossing geïntegreerd met Adobe Experience Manager. Inmiddels maken onder meer Sony Music, Alcatel-Lucent, Sears Canada en Sephora Europe volop gebruik van deze crosschannel marketingoplossing. Op de onlangs in Londen gehouden Adobe Summit in Londen kreeg het pakket extra aandacht.

Dialogue Marketing

Webpower vernieuwt e-mailplatform

Het Nederlands webpower, vijftien jaar geleden opgericht door Jacco Bouw, lanceert volgende maand versie 10 van zijn e-mailmarketing automationplatform. De nieuwe versie heeft een nieuwe gebruikersomgeving die speciaal ontworpen is voor de (e-mail)marketeer.

E-mailmarketing

Infographic: de inbox als slagveld

Een slagveld? Toch wel: Gemiddeld ontvangen we ruim 400 marketingmails in de maand. Welke marketingmails worden het meest geopend? Niet verrassend vooral die met koopjes. Zit je als merk in de financiële dienstverlening of de vakantiereizen, dan heb je geluk. Die mails worden met de meeste aandacht gelezen. Dating scoort verrassend laag, maar gezondheid en beauty doen het weer extra goed.

E-mailmarketing

Genomineerden E-mail Award van Sacha Shoes, ITG Companies en OHRA

Laura van der Kallen (Sacha Shoes), Patrick van Wattum (ITG Companies) en Saartje de Wit (OHRA) zijn vandaag genomineerd voor de E-mail M|V Award die op dinsdag 10 juni aan de vooravond van de DDMA EMAIL SUMMIT 2014 wordt uitgereikt.

E-mailmarketing

De juiste aanpak voor winback campagnes

Bedelbrieven, vriendelijker geformuleerd winback mails, zijn populair onder e-mail marketeers. Is de bezoeker al een tijd niet meer op de site geweest om iets te bestellen? Opent hij de nieuwsbrief niet meer? Dan wordt het tijd om zijn aandacht te trekken. Maar werkt die aanpak wel?

E-mailmarketing

Infographic: e-mail responsive of mobielvriendelijk?

De keuze is lastig: moeten marketeers hun e-mail mobielvriendelijk maken, of responsive, met andere woorden: geschikt voor ieder apparaat? De verwachting is dat alle marketing e-mail in de toekomst resonsive gaat worden. Spear legt in een infographic het verschil nog eens uit.

E-mailmarketing

Groupon wordt kruidenier en drogisterij

Dealsite Groupon rapporteerde gisteren beter dan verwachte kwartaalcijfers, maar kreeg van Wall Street toch een onvoldoende voor de vooruitzichten, ondanks een koerswijziging. Groupon wordt online drogist en kruidenaar.

E-mailmarketing

Vier innovaties voor e-mailmarketing

E-mail marketing heeft de naam om niet erg innovatief te zijn. Sterker nog: het wordt gezien als een nogal saai kanaal dat bovendien al vaak dood is verklaard. Maar niets is minder waard, stelt analist Bola Awoniyi van Econsultancy. De komende vijf jaar staat er nog veel te veranderen.

E-mailmarketing

Hoe vergroot je de engagement met nieuwsbriefabonnees?

Engagement is een doorlopend proces, maar wat is de beste manier om de engagement van je nieuwsbrief abonnees te verbeteren? In dit artikel vind je een aantal direct toepasbare methoden en aanbevelingen.

E-mailmarketing

Webpower ontkoppelt beheer mobiele websites

E-mailmarketing automationspecialist webpower gaat zijn activiteiten op het gebied van het beheer van (mobiele) websites verzelfstandigen in een apart bedrijf Phoundry.

E-mailmarketing