More stories

Meer kliks? Minder woorden!

Wil je aandacht voor je e-mail boodschap? Kort hem dan in. Dat advies geven de samenstellers van een nieuw onderzoek onder duizend e-mail gebruikers van HubSpot and Litmus, genaamd Science of Email 2014.

E-mailmarketing

Adobe Campaign: marketing over alle kanalen

Het bedrijf nam Campaign vorig jaar voor 600 miljoen dollar over van Neoline en heeft de oplossing geïntegreerd met Adobe Experience Manager. Inmiddels maken onder meer Sony Music, Alcatel-Lucent, Sears Canada en Sephora Europe volop gebruik van deze crosschannel marketingoplossing. Op de onlangs in Londen gehouden Adobe Summit in Londen kreeg het pakket extra aandacht.

Dialogue Marketing

Webpower vernieuwt e-mailplatform

Het Nederlands webpower, vijftien jaar geleden opgericht door Jacco Bouw, lanceert volgende maand versie 10 van zijn e-mailmarketing automationplatform. De nieuwe versie heeft een nieuwe gebruikersomgeving die speciaal ontworpen is voor de (e-mail)marketeer.

E-mailmarketing

Infographic: de inbox als slagveld

Een slagveld? Toch wel: Gemiddeld ontvangen we ruim 400 marketingmails in de maand. Welke marketingmails worden het meest geopend? Niet verrassend vooral die met koopjes. Zit je als merk in de financiële dienstverlening of de vakantiereizen, dan heb je geluk. Die mails worden met de meeste aandacht gelezen. Dating scoort verrassend laag, maar gezondheid en beauty doen het weer extra goed.

E-mailmarketing

Genomineerden E-mail Award van Sacha Shoes, ITG Companies en OHRA

Laura van der Kallen (Sacha Shoes), Patrick van Wattum (ITG Companies) en Saartje de Wit (OHRA) zijn vandaag genomineerd voor de E-mail M|V Award die op dinsdag 10 juni aan de vooravond van de DDMA EMAIL SUMMIT 2014 wordt uitgereikt.

E-mailmarketing

De juiste aanpak voor winback campagnes

Bedelbrieven, vriendelijker geformuleerd winback mails, zijn populair onder e-mail marketeers. Is de bezoeker al een tijd niet meer op de site geweest om iets te bestellen? Opent hij de nieuwsbrief niet meer? Dan wordt het tijd om zijn aandacht te trekken. Maar werkt die aanpak wel?

E-mailmarketing

Infographic: e-mail responsive of mobielvriendelijk?

De keuze is lastig: moeten marketeers hun e-mail mobielvriendelijk maken, of responsive, met andere woorden: geschikt voor ieder apparaat? De verwachting is dat alle marketing e-mail in de toekomst resonsive gaat worden. Spear legt in een infographic het verschil nog eens uit.

E-mailmarketing

Groupon wordt kruidenier en drogisterij

Dealsite Groupon rapporteerde gisteren beter dan verwachte kwartaalcijfers, maar kreeg van Wall Street toch een onvoldoende voor de vooruitzichten, ondanks een koerswijziging. Groupon wordt online drogist en kruidenaar.

E-mailmarketing

Vier innovaties voor e-mailmarketing

E-mail marketing heeft de naam om niet erg innovatief te zijn. Sterker nog: het wordt gezien als een nogal saai kanaal dat bovendien al vaak dood is verklaard. Maar niets is minder waard, stelt analist Bola Awoniyi van Econsultancy. De komende vijf jaar staat er nog veel te veranderen.

E-mailmarketing

Hoe vergroot je de engagement met nieuwsbriefabonnees?

Engagement is een doorlopend proces, maar wat is de beste manier om de engagement van je nieuwsbrief abonnees te verbeteren? In dit artikel vind je een aantal direct toepasbare methoden en aanbevelingen.

E-mailmarketing

Webpower ontkoppelt beheer mobiele websites

E-mailmarketing automationspecialist webpower gaat zijn activiteiten op het gebied van het beheer van (mobiele) websites verzelfstandigen in een apart bedrijf Phoundry.

E-mailmarketing

Zo maak je e-mails geschikt voor smartphones

Hoe maak je mailings zodanig dat ze geschikt zijn voor smartphones? Dit is belangrijk want 91 procent van alle smartphone bezitters checkt zijn e-mail tenminste één keer per dag op zijn smartphone. Tevens is e-mail de meest gebruikte functionaliteit van smartphones, terwijl slechts tien tot twaalf procent van alle mailings geoptimaliseerd is voor mobiel gebruik. Vier essentiële tips.

E-mailmarketing

Hoe kunnen e-mailmarketeers hun bereik vergroten?

Bijna 70 procent van de marketingmails wordt niet geopend. Overall is er in Nederland sprake van een gemiddeld openingspercentage van 32,88%. Er valt dus nog genoeg te winnen. Tegelijkertijd heeft e-mailmarketing één van de hoogste, zo niet de hoogste ROI in de online marketingmix. Vier kansen om je bereik te vergroten.

E-mailmarketing

Combineer e-mailmarketing rapportages met Google Analytics

E-mailmarketing is een fantastische manier om verkeer naar je website te genereren, maar het gaat uiteindelijk om het aantal behaalde conversiedoelen op de website. Om het effect van een e-mailcampagne te monitoren wordt vaak gekeken naar de open- en klikstatistieken. Deze statistieken zeggen echter niets over het aantal ontvangers dat het einddoel op de website bereikt.

Analytics

E-mail blijft de beste basis voor klantloyaliteitsprogramma

Met de groei in klantinteracties op sociale media zou je e-mail bijna uit het oog verliezen. E-mail blijft echter het kanaal dat de meeste mogelijkheden biedt voor personalisatie, segmentatie en optimalisatie. Vorig jaar gaf 68 procent van de Nederlanders nog aan dat ze reclame het liefst via e-mail ontvangen.

Customer Loyalty