eFulfillment

Nieuwsbrief

 

Artikelen in eFulfillment

G-Star: van opvallende internationalisering naar groei in China

G-Star heeft een opvallende internationaliseringsstrategie. Vanuit vijf eigen magazijnen bezorgt het de producten voor 55 eigen webwinkels. De tweehonderd winkelvestigingen die het bedrijf ook nog heeft, dienen daarnaast als mini-magazijn. Met dat uitgebreide logistieke netwerk wil het nu inzetten op groei in China. Een samenwerking met Tmall is al gesloten.


Click & collect bovenaan investeringslijstje retailers

Nu retailers zich bekwamen in het integreren van de online en offline kanalen dient zich een volgende vraag aan. Bijna zeventig procent van de grote retailbedrijven zegt te investeren in digitale technieken. Maar welke plannen krijgen voorrang? Met name die op logistiek vlak staan bovenaan het lijstje, zo blijkt uit onderzoek van PwC.


Fietskoeriers.nl: ‘Samenwerking bezorgbedrijven nu echt nodig’

Welke logistiekexpert je tegenwoordig ook spreekt, allemaal zijn ze het er eens dat de huidige situatie onhoudbaar is. De bezorgbussen van de diverse vervoersbedrijven doorkruisen allemaal dezelfde straten en rijden een onnodig aantal meters. De stad raakt verstopt, het is slecht voor het milieu en bovendien economisch verre van ideaal. De bezorgbedrijven zullen dus op den duur wel moeten samenwerken, zeggen ze.


Meer artikelen in eFulfillment

Channel eFulfillment

Service wordt steeds meer de onderscheidende factor om klanten voor je webshop te behouden. Wat besteed je uit? Hoe bespaar je kosten? Hoe ver ga je in het behouden en bedienen van je klant? Het topic eFulfillment helpt je hierbij.