E-mailmarketing

Nieuwsbrief

Vacatures

 

Artikelen in E-mailmarketing

Dé VakantieDiscounter: ‘Professionele e-mailmarketing doe je er niet even bij’

Dé VakantieDiscounter heeft de afgelopen jaren een flinke omzetgroei doorgemaakt. Dit jaar wordt er een plus van 65 procent genoteerd. Jochem Veenstra is verantwoordelijk voor de e-mailmarketing bij het Nederlands online reisbedrijf, dat onderdeel is van Otravo. “Een-op-een personalisatie is op zich al mogelijk maar de vraag is of je dat moet willen.”


Robert Rebergen (e-Village): ‘Iedere euro in e-mailmarketing zeven keer terugverdienen’

Verandering is in e-mailmarketing de enige constante. Marketing en in het speciaal e-mailmarketing ontwikkelt zich razendsnel en bijblijven wordt steeds lastiger. De inzet van e-mail blijkt nog altijd een van de meest effectieve marketingkanalen, ondanks de opkomst van diverse alternatieven in communicatie- en social media. Maar wat kost het en wat levert het op? Robert Bebergen van E-Village: ‘De ROI op e-mail is hoog. In basis moet je iedere euro die je in e- mailmarketing steekt, zeven keer kunnen terugverdienen. Maar denk goed na over alle kanalen, want het is een compleet plaatje.’


AI in elke tool: de marketing ervan gaat nog sneller dan de techniek

Wie zich bezighoudt met marketing kan zich op dit moment aan één onderwerp heel moeilijk onttrekken: Artificiële Intelligentie (AI) wordt op zo’n beetje ieder congres aangehaald. Softwaremakers zoals Adobe pakken op hun beurt elk podium om te laten zien dat ze de ‘superkracht’ inbouwen in hun programma’s. De marketing van AI lijkt nog harder te gaan dan de techniek zelf.


Gamification maakt e-mailmarketing relevant – en leuk

Een e-mailmarketeer wil graag interactie met de doelgroep. Hij heeft vast wel een contentkalender, automatische campagnes en een strategie om de content op tijd aangeleverd te krijgen. Toch valt het niet mee om steeds de juiste snaar te raken bij de doelgroepen. Probeer eens een andere invalshoek om je publiek te verrassen: Gamification.


Nederlander is dol op reclamemail

Ondanks dat er inmiddels veel wordt geadverteerd via social media, blijkt dat de Nederlander daar niet op zit te wachten. Zo vindt slechts 5% van alle Nederlanders in de leeftijd van 14 jaar en ouder reclame via Facebook een goed idee. Deze en nog 25 andere opmerkelijke conclusies komen uit het Nationaal E-mail Onderzoek 2017 dat in oktober verscheen. Maar als reclame en social media niet bij elkaar horen, wat dan wel? Daarop blijkt maar één antwoord te zijn: e-mail.


Litmus Live: vijf opvallende trends in e-mailmarketing

Wat is het recept van succesvolle e-mailmarketeers? Welke creatieve innovaties vind je binnenkort in je mailbox? En hoe maak je je mailings geschikt voor blinden en slechtzienden? Oftewel: welke opvallende trends zijn besproken tijdens de Litmus Live-conferentie eind september in San Francisco?


Hoe je online oriëntatie omzet in conversie in de winkel

De berichtgeving over allerlei (dreigende) faillissementen en doorstarts in de Nederlandse retail van de afgelopen jaren creëert ten onrechte het beeld dat de consument niet meer naar de winkel wil komen. Retail- en franchiseorganisaties zetten daarom fors in op conversie in de webshop en besteden te weinig aandacht aan de oriëntatiefase, zegt Erik Valkenburg van RetailBox+, een van de partners van Copernica.


Nu ook shoppen vanuit een e-mail: de juridische haken en ogen

Door een nieuwe techniek wordt het mogelijk vanuit de inbox een aankoop te doen bij een webwinkel. Het op afstand sluiten van overeenkomsten heeft tot gevolg dat je te maken hebt met dwingende consumentenwetgeving, zoals informatieplichten en het herroepingsrecht. Dat betekent dat ook bij het kopen in de e-mail hieraan voldaan moet worden. Maar hoe?


Meer artikelen in E-mailmarketing

Channel E-mailmarketing

In het e-mailmarketing Topic vind je dé trends en cases. De artikelen bieden nieuwe manieren om e-mail effectiever in te zetten en beschrijven de laatste ontwikkelingen. Ook bijdragen aan dit Topic? Mail dan naar topics@emerce.nl.

Interessant in gerelateerde channels