E-mailmarketing

Nieuwsbrief

Vacatures

 

Artikelen in E-mailmarketing

Inschrijving E-mail Awards geopend

De inschrijving voor de DDMA E-mail Awards is geopend. Op donderdag 21 juni 2018 wordt het beste werk in e-mailmarketing bekroond tijdens de DDMA Email Summit. Kandidaten kunnen zich inschrijven voor één van de vier categorieën: E-mail Campagne, E-mail Professional, E-mail Single Shot en Battle of the Agencies. Die twee laatstgenoemde categorieën zijn nieuw.


Tripolis kiest voor specialisatie: ‘Slag om marketing automation verloren’

E-mailmarketingbedrijf Tripolis Solutions zag een mooie toekomst voor zich: net als veel van de concurrenten wilde het doorgroeien tot ‘suite’ voor marketing automation. Daar verslikte het bedrijf zich echter lelijk in. Met twee nieuwe bestuurders aan het roer staat de organisatie nu op een nieuw kruispunt. “Door te specialiseren kunnen we veel meer waarde bieden.”


Gepersonaliseerde e-mails brengen FrieslandCampina tot 35% meer upsell

Iedereen kent de melk- en yoghurtdrinks van Campina en Optimel wel, eet soms een toetje van Mona, drinkt graag een glas Chocomel of lust een plak Milnerkaas op de boterham. Wat niet iedereen weet, is dat ruim 350 producten van 9 FrieslandCampina-merken sinds 2013 voorzien zijn van een unieke Eurosparen-code. Toch voeren consumenten dagelijks 30.000 codes in. 


Winkelen vanuit de inbox: wachten op integratie e-mail en betalen

Een enkele trendwatcher waagde zich begin vorig jaar aan de voorspelling. E-mail wordt naast een marketing- ook een verkoopkanaal. Klanten aanmoedigen om vanuit een ontvangen e-mail door te klikken naar de webwinkel zou dan niet meer nodig zijn. In plaats daarvan wordt de koop gesloten in de inbox zelf. Wat zien we hier al van terug?


Infographic: hoe verleid je millennials met e-mail?

Millennials zijn 24/7 online, maar hoe denken ze over e-mail? Volgens een studie van SendinBlue eigenlijk best positief. Gemiddeld controleren millennials hun virtuele postbus twee tot vijf keer per dag. 63 procent communiceert bij voorkeur via e-mail met retailers. Slechts 14 procent prefereert een berichtenapp. Ook zijn ze best bereid om te reageren op promoties.


Meer artikelen in E-mailmarketing

Channel E-mailmarketing

In het e-mailmarketing Topic vind je dé trends en cases. De artikelen bieden nieuwe manieren om e-mail effectiever in te zetten en beschrijven de laatste ontwikkelingen. Ook bijdragen aan dit Topic? Mail dan naar topics@emerce.nl.

Interessant in gerelateerde channels