More stories

Zo draagt marketing automation bij aan persoonlijke en dynamische content in je e-mails

Personalisatie wordt steeds belangrijker in communicatie en het bereiken van mensen. Het is interessant om relevante en gepersonaliseerde content te versturen. Dynamische content gaat hier nog een stap verder in. Zo scoren je dynamische e-mails in combinatie met marketing automation meer bereik.

Marketing automation

Zo vertaalt Amac de persoonlijke klantbenadering online door

Een omzetgroei van 64 procent, online een plus van 50 procent. Amac, de grootste Apple Premium Reseller van het land, groeit hard dankzij de omnichannel-formule. Centraal hierin staat de focus op hospitality. Persoonlijke aandacht die Amac niet alleen in de winkels biedt, maar door middel van marketing automation ook online doorvoert. De vier fasen die het hiervoor doorliep op een rij.

Marketing automation

Infographic: zo effectief is e-mailmarketing

De dood van e-mail is al vele keren voorspeld, maar met 74 biljoen mails per jaar lijkt het communicatiekanaal sterker dan ooit. Sterker nog: werden er in 2018 281 miljard mails per dag verzonden, in 2019 worden er 333 miljard verwacht. Nog wat cijfers die aantonen dat e-mail voor marketingdoeleinden onmisbaar is: het rendement bedraagt volgens sommige onderzoeken 3200 procent, het is de beste middel om klanten vast te houden. En: 45 procent van de consumenten ontvangt graag mails van merken.

E-mailmarketing

WhatsApp newsletter: de nieuwe manier van nieuws consumeren

Je mailbox wordt dagelijks overspoeld door nieuwsbrieven, maar echt de moeite nemen om je af te melden doe je niet. We zien door de deze mailings onze inbox niet meer. Hoe relevant is een nieuwsbrief dan eigenlijk nog? Eigenlijk gaat het niet zozeer om de inhoud ervan, maar om het medium en de wijze van content tonen. WhatsApp biedt hierin uitkomst. Snelle nieuwtjes, korte berichten en altijd bij de hand: het hoe en waarom van een Whatsapp Newsletter.

Social

Black Friday en e-mail: Dit viel op in de inbox

De grootste en meest succesvolle Black Friday ooit. Als consument kon je offline en online niet om Black Friday heen. Het aantal iDEAL betalingen lag 72 procent hoger dan normaal, terwijl met pinpassen zestien procent meer werd afgerekend. Wat kunnen e-mailmarketeers leren van Black Friday?

E-mailmarketing

Het Emerce Martech-onderzoek 2018: Welke marketing tools worden waarvoor gebruikt?

Door de snelheid van de ontwikkelingen is het moeilijk voor bedrijven te bepalen of ze nu voor- of achterlopen met hun marketingtechnologie en of ze in de juiste trends investeren en andere beter over kunnen slaan. Met die vraag in het achterhoofd heeft Emerce besloten het eerste grootschalige onderzoek te starten naar gebruik van en investeringen in marketingtechnologie.

Analytics

MailChimp samen met Square in e-commerce landingspagina’s

MailChimp, verwerker van nieuwsbrieven, gaat een samenwerking aan met betaalbedrijf Square, waarbij gebruikers landingspagina’s voor e-commerce doeleinden kunnen aanmaken.

E-mailmarketing

Bohn Stafleu van Loghum: klantgedrag als conversiebooster

Door de marketing voor evenementen om te draaien van outbound naar inbound, heeft Bohn Stafleu van Loghum conversieverbeteringen van maar liefst 50 procent gerealiseerd. Bulkmails behoren tot het verleden, het gedrag van de ontvanger bepaalt wanneer hij of zij welke boodschap ontvangt.

Marketing automation

Dit is de beste dag en tijd om een nieuwsbrief te versturen

Naast social media speelt de goede oude nieuwsbrief nog steeds een belangrijke rol om je nieuwe producten te promoten of je klanten tevreden te houden met het laatste nieuws. Na het uitpluizen van de populairste tijden om een social post de deur uit te sturen, konden we het natuurlijk niet laten om hetzelfde te doen voor nieuwsbrieven.

E-mailmarketing

Hoe KLM data-driven de impact van e-mail vergroot

KLM stuurt naar haar Nederlandse klanten miljoenen e-mails per week. Met zo’n bereik en enorme hoeveelheid data een uitgelezen kans om te onderzoeken hoe deze e-mails nog relevanter kunnen zijn en nog meer impact kunnen maken.

E-mailmarketing

Nederlanders waarderen mailings van webshops

Ons e-mailadres is de sleutel om toegang te krijgen tot social media, om zowel reclame als officiële berichten te ontvangen en is het – onder andere –  het adres waarop aankoopbevestigingen binnenkomen. In het Nationaal E-mail Onderzoek 2018 wordt voor het eerst gevraagd hoe wij deze webshopmailings waarderen: Wij waarderen het mailverkeer van webshops, al zijn er wel opmerkelijke verschillen in leeftijd op te tekenen.

E-mailmarketing

Twilio neemt emailbedrijf over

Twilio, een Amerikaans bedrijf dat API’s ontwikkelt voor VoiP en chat, heeft emailbedrijf SendGrid overgenomen voor 2 miljard dollar in aandelen.

E-mailmarketing

Takeaway.com: optimale customer journey door personalisatie

Takeaway.com wil de communicatie met de consument verder personaliseren. Doel hiervan is gemak te bieden in het kader van retentie, zodat er vaker wordt besteld bij de aangesloten restaurants.

Customer Engagement

Salesforce koopt emailspecialist Rebel

Salesforce heeft ter versterking van zijn Marketing en Commerce Cloud voor een onbekend bedrag emailbedrijf Rebel overgenomen. Rebel werd als […]

Marketing

Van basis e-mailmarketing naar slimme e-mailpersonalisatie

In deze casestudy wordt beschreven hoe Wijnvoordeel, in samenwerking met Yellowgrape, personalisatie naar een hoger niveau heeft weten te tillen door samenhang te creëren tussen productaanbevelingen, notificatie, slimme e-mailpersonalisatie en on-site personalisatie op de website van Wijnvoordeel.

E-mailmarketing