More stories

Extra personalisatie Wijnvoordeel.nl stap richting ‘one click shop’ in e-mail

Wijnvoordeel.nl heeft belangrijke stappen gezet in de personalisatie van de e-mailmarketing. De achterliggende strategie is zo succesvol dat de voormalig managing director Jacco Oosterhof deze als leidraad gaat gebruiken bij het uitbouwen van koffievoordeel.nl, onderdeel van hetzelfde moederbedrijf. “Door de personalisatie kunnen we werken naar e-mail als one click shop.”

E-mailmarketing

Online personalisatie in B2B: wie durft?

Van alle digitale ontwikkelingen die voor de B2B-sector zijn aangekondigd, blijft er één opvallend genoeg wat achter: de online personalisatie. Veel bedrijven laten dit met allerlei argumenten links liggen. De ervaring leert echter dat één belangrijke ontwikkeling bedrijven wél in beweging krijgt: de versnippering van hun markt.

B2B online

Leadgeneratie in fashion, zo ontwikkel je effectieve e-mailmarketingcampagnes

Hoe kun je als fashionmerk of retailers op een effectieve manier e-mailadressen verzamelen en de cookiepool laten groeien? Deze casestudy biedt inzicht in hoe je als fashionmerk met leadgeneratie een kwalitatief goede e-maildatabase opbouwt en effectief communiceert richting je klant.

E-mailmarketing

Van databerg naar inzichten – hoe ontsluit je je data?

Als je een-op-een marketing wilt bedrijven, moet de marketing automation tool de data die je hebt verzameld over klanten daadwerkelijk kunnen gebruiken. Hoe maak je dat mogelijk?

Marketing automation

Krassen voor kwalitatieve e-mailadressen – de CoolCat-case

CoolCat communiceert met drie doelgroepen: kinderen, tieners en hun ouders. Dat gebeurt vooral via e-mailmarketing. Om de database uit te bouwen gebruikt CoolCat een even simpele als doeltreffende methode: kraskaartjes waarmee klanten een prijs kunnen winnen.

E-mailmarketing

Drie best practices voor effectievere e-mailmarketingcampagnes in de reisbranche

Uit onderzoek van de branchevereniging DDMA blijkt dat de open en click through rates van e-mailmarketingcampagnes in de Nederlandse reisbranche lager liggen dan bij andere sectoren. De centrale vraag van deze casestudy is ‘’Hoe verhoog je de effectiviteit van je e-mailcampagnes?’’. Deze casestudy beschrijft de drie best practices voor het verhogen van de effectiviteit van je e-mailmarketing.

E-mailmarketing

‘Reisbranche kan veel meer uit e-mailmarketing halen’

De customer journey van de reiziger is complex. Er worden tientallen websites en andere informatiebronnen geraadpleegd vanaf verschillende devices voordat de boeking een feit is. E-mailmarketing speelt een belangrijke rol in het realiseren van conversie. PI Marketing deelt drie stappen die je als reisorganisatie kan toepassen om meer uit je e-mailmarketing te halen.

E-mailmarketing

Voice en e-mailmarketing gaan elkaar raken en versterken

De vraag is niet of, maar wanneer marketing zichtbaar verandert door ‘voice’. De e-mailmarketing zou weleens als één van de eerste aan de beurt kunnen zijn. Digitale assistenten en slimme thuisapparaten vervangen de geschreven tekst en het klikken deels door spraakgestuurd contact met bedrijven. Maar op welke manier raakt dit de e-mailcampagne?

E-mailmarketing

Meer e-mail engagement door witruimte in de pre-header

In de strijd om meer aandacht in de e-mail inbox van de consument is er een nieuwe mogelijkheid om op te vallen en daarmee het openingspercentage te verbeteren. Nu de A/B-tests met afzendernaam, subjectline (inclusief emoji’s) en pre-header is het tijd voor een opvallende witruimte in de inbox. Vooralsnog een succesvolle hack.

E-mailmarketing

Tiqets wil cultuur voor iedereen toegankelijk maken

Tiqets is een schoolvoorbeeld van een startup die een probleem oplost waar je je pas van bewust bent als je er tegenaan loopt: je bent in een stad, hebt zin om naar een museum of attractie te gaan en wil direct een kaartje regelen om rijen voor de kassa te vermijden.

Mobile

AMP voor e-mail: verdeeldheid over experiment met interactiviteit

Het is nog maar de vraag of e-mailmarketeers en ontwikkelaars gaan experimenteren met AMP. Googles aankondiging om de techniek achter AMP beschikbaar te maken voor e-mail leidt tot een hoop bezwaren. Een eerste kleine poll laat zien dat de markt verdeeld is.

E-mailmarketing

Gepersonaliseerd wijnadvies bij de Wijnbeurs

In deze casestudy worden een aantal handvatten aangereikt voor het toepassen van personalisatie binnen e-commerce. De Wijnbeurs is door het combineren van een e-mailmarketing systeem met een data management platform in staat om websitebezoekers gepersonaliseerd wijnadvies te geven. Dit advies wordt gegeven door de sommeliers van de Wijnbeurs.

E-mailmarketing

Wijnbeurs-sommeliers geven persoonlijk wijnadvies via website en e-mail

Elke webshop worstelt met het probleem dat je online niet hetzelfde serviceniveau kunt bieden als in een fysieke winkel. Zo ook Wijnbeurs, dat voor de uitdaging stond om online bezoekers wegwijs te maken in het assortiment van vierhonderd wijnen. “Door de kanalen website en e-mail slim te personaliseren met onze eigen kennis van de klant, hebben we de conversie flink kunnen verhogen,” vertelt Karin Castenmiller, manager E-commerce van Wijnbeurs.

E-mailmarketing

Artificial intelligence: het nieuwe AB-testen

Hyperpersonalisatie is voor bedrijven met een grote klantendatabase alleen mogelijk met behulp van artificial intelligence. De technologie is inmiddels dusdanig doorontwikkeld dat je je e-mailmarketing ermee kunt optimaliseren. Het is de next step na AB-testen, maar hoe pas je het toe?

E-mailmarketing

FrieslandCampina, NS, Corendon en RapidSugar winnaars DDMA Email Awards 2018

FrieslandCampina, NS, Corendon en RapidSugar zijn de winnaars DDMA Email Awards 2018. FrieslandCampina won in de categorie beste E-mail Campagne. Corendon in de nieuwe categorie Single Shot en Kim de Klerk van NS Internationaal werd bekroond tot E-mail Professional.

E-mailmarketing