More stories

E-mail en sociale media marketing: versterkend effect

“De Spa Zuiver-case van OMG/Mailmedia laat zien dat Share to Social een positief effect heeft op de respons van een e-mailcampagne en daarmee op de ROI. De conversie lag zeven maal hoger dan bij campagnes zonder Share to Social. De omzet was ruim vijf maal hoger dan vooraf ingeschat”, aldus Van den Burg, Operations en Business Development Director bij OMG/Mailmedia.

E-mailmarketing

Boek zakelijk succes met e-mail

Ondanks aangescherpte regels voor zakelijk e-mailverkeer blijft e-mailmarketing een krachtige tool. Gebruik uw eigen adressenbestand of huur een bestand van een gespecialiseerd bureau. In beide gevallen bent u gehouden aan de wettelijke regels. Zorg daarom dat u op de hoogte bent alvorens met een bureau in zee te gaan.

E-mailmarketing

Relevantie is essentieel voor e-mailmarketing

Relevantie van de content voor de ontvanger is de belangrijkste succesfactor bij bij e-mailmarketing. E-mailmarketeers doen van alles om de content relevant te laten zijn of in ieder geval het relevant te doen lijken. Dat laatste doorzien de ontvangers van e-mail steeds sneller, en met één klik hebben ze zich afgemeld. Je kunt dus maar beter écht relevant zijn.

E-mailmarketing

Zeven redenen om geen e-mail te sturen

Er zijn genoeg redenen om e-mail niet in te zetten. De redenen op een rijtje die onterecht gebruikt worden als excuus om e-mail in te zeten als communicatiemiddel.

E-mailmarketing

Gooi de helft van de e-maildatabase weg

Zo’n 40 procent van de gemiddelde e-maildatabase respondeert al langere tijd niet op ontvangen e-mails. Veel marketeers blijven deze mensen bestoken met nieuwsbrieven en acties. Zonder rendement want de “engagement” van inactieve e-mailontvangers met merken en producten is heel erg laag. Stop met e-mailen aan de inactieve groep want dan verbeteren de e-mail marketingresultaten.

E-mailmarketing

E-mailconversie: kijk naar de lange termijn

E-mailmarketeers zijn nog teveel gefocust op conversie uit enkelvoudige campagnes. Er wordt wel gesproken en gedacht over profielverrijking, life-cyclemarketing en lange termijneffecten, maar in de praktijk komen weinig organisaties eraan toe hiervoor een strategie op te zetten.

E-mailmarketing

Social media will kill e-mail? Onzin!

De laatste tijd wordt er veel geschreven over de impact van social media op e-mailmarketing. Volgens e-mailmarketing expert Marc Borgers kunnen deze elkaar juist versterken.

E-mailmarketing

Twitter en Facebook ‘hot’ in e-mailmarketing

Twee Amerikaanse commerciële e-mailverzenders signaleren dat marketeers steeds vaker links in de e-mails opnemen naar Twitter en Facebook.

E-mailmarketing

Stelling: E-mail is dood, lang leve e-mail

Is e-mail dood dankzij de opkomst van sociale media? Dat is de vraag die veel marketeers bezighoudt. Vooral onder jongeren is het gebruik van e-mail veranderd.

E-mailmarketing

Veel bedrijven onwetend: uitstel zakelijk spamverbod

Veel bedrijven werken zich de afgelopen week een slag in de rondte om het adresbestand aan te schrijven in verband met het verbod op zakelijke spam. Zij moeten binnenkort expliciet toestemming hebben om bedrijven met commerciële e-mailings te benaderen. Dat dit verbod pas 1 oktober intreedt, is aan velen voorbij gegaan.

E-mailmarketing

E-mailbranche niet klaar voor scherpere regels

Nederlandse e-mail marketeers moeten per 1 juli 2009 expliciet toestemming hebben om bedrijven met commerciële e-mailings te benaderen. Niet alle bedrijven realiseren zich dat en riskeren daarmee boetes van toezichthouder Opta.

E-mailmarketing
1 29 30 31