More stories

Premium

Kruidvat wil flink doorgroeien met zijn marketplace

Kruidvat staat binnenkort meer externe verkopers toe in alle afdelingen van zijn webwinkel. Het online assortiment groeit daardoor met duizenden items. Dat verandert de wijze waarop de winkel online marketing bedrijft.

E-commerce
Premium

Kompas Publishing breidt samenwerking met DPG Media uit met nieuwe advertentiemogelijkheden

Kompas Publishing heeft haar samenwerking met DPG Media verder uitgebreid. Meerdere domeinen, waaronder Weer.nl, Tweedehands.net, Girlscene, en Gewoonvoorhem, zijn gemigreerd naar het Publishing Partner Netwerk van DPG Media.

Online advertising
Premium

Surseance voor online onderwijsbedrijf Wizenoze

Het gaat niet goed met onderwijsbedrijf Wizenoze. Het Nederlandse bedrijf verkeert in surseance.
Wizenoze vindt informatie op het internet, checkt of dit relevant is voor educatie, voegt een leesniveau toe en matcht het juiste resultaat met het curriculum.

Venture
Premium

Certificering influencers sluit jaar af met ruim 2000 influencers en bol als nieuwe partner

Certificering influencers sluit jaar succesvol af met ruim 2000 influencers en bol als nieuwe partner

Influencer marketing
Premium

Britse creatieve industrie wil AI-bescherming overheid

Bijna 40 Britse creatieve groepen, waaronder uitgevers, auteurs en fotografen, hebben de overheid opgeroepen om de auteursrechtregels van de miljardensector te beschermen tegen AI-bedrijven.

Artificial Intelligence
Premium

Cryptohype is nog niet begonnen op de arbeidsmarkt

Terwijl crypto alle records breekt, reageert de arbeidsmarkt nog niet op de nieuwe hype. De vraag naar crypto gerelateerde skills en kennis (Bitcoin, NFT, Bitbucket, Bitlocker, Crypto, Ledger, Ripple) bereikte haar piek in (de zomer van) 2022 en is daarna afgenomen.

Recruitment
Premium

ING: GenAI leidt tot tweedeling in de flexmarkt

Kunstmatige intelligentie (AI) heeft onmiskenbaar zijn impact op de flexbranche. Generatieve AI (GenAI) zal naar verwachting op termijn de bemiddelingsrol van veel traditionele uitzenders en arbeidsbemiddelaars grotendeels kunnen overnemen. Dit leidt tot een tweedeling in de markt, met enerzijds flexbedrijven die zich volledig transformeren naar platformen. Anderzijds specialiseren flexbedrijven zich in dienstverlening met een hogere toegevoegde waarde, zoals loopbaanbegeleiding, omscholing en HR-advies aan bedrijven, stelt ING.

Recruitment
Premium

Boete AP van 4,75 miljoen euro voor Netflix

Netflix gaf klanten tussen 2018 en 2020 niet genoeg informatie over wat het bedrijf met hun persoonsgegevens doet. En de informatie die Netflix wel gaf, was op sommige punten onoverzichtelijk. De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) legt de streamingdienst daarom een boete op van 4,75 miljoen euro. Netflix heeft inmiddels de informatievoorziening verbeterd.

Privacy
Premium

Snap trekt reclameprogramma contentmakers strakker

Snapchat voegt de reclameprogramma’s in Snapchats Spotlight en Stories samen.

Contentmarketing
Premium

‘SHEIN-slippers 325 keer giftiger dan wettelijk toegestaan’

Sommige kleren van de populaire Chinese webshop SHEIN overschrijden de gezondheidsnorm voor de wettelijk toegestane hoeveelheid toxische stoffen met honderden […]

E-commerce
Premium

Grote bedrijven verwachten steeds meer dat AI banen gaat vervangen

Bestuurders van grote Nederlandse bedrijven verwachten in toenemende mate dat kunstmatige intelligentie (AI) banen gaat vervangen. Waar vorig jaar nog slechts 6 procent dit voorzag, is dat nu 19 procent. Dit blijkt uit het jaarlijkse CEO-onderzoek van ING onder 263 bestuurders van grote Nederlandse (beursgenoteerde) bedrijven naar hun strategische prioriteiten.

Artificial Intelligence
Premium

Reclamebestedingen Black Friday en Cyber Monday 2024 opnieuw hoog

De advertentiemarkt breekt rondom Black Friday en Cyber Monday ook dit jaar records. Uit een analyse van Adfact blijkt dat in de periode van week 42 tot en met week 49 ruim 69,1 miljoen euro aan bruto mediabestedingen is geïnvesteerd. Vooral in week 48, waarin Black Friday valt, zien we een piek met 31,6 miljoen euro aan mediabestedingen.

Online advertising
Premium

Take Back Your Privacy daagt Tinder voor de rechter wegens privacyschendingen (update)

Stichting Take Back Your Privacy (TBYP) is een procedure gestart bij de rechtbank Amsterdam tegen Tinder Ierland en de Amerikaanse Match Group, de bedrijven achter datingapp Tinder, voor wat zij noemen ‘jarenlange schendingen van de privacy- en consumentenrechten van hun gebruikers voor financieel gewin’. TBYP wil dat Tinder hiermee stopt. Daarnaast eist TBYP een schadevergoeding voor de benadeelden.

Privacy
Premium

Europa geeft bouwopdracht breedbandnetwerk in de ruimte

De Europese Commissie heeft de opdracht gegeven een netwerk van satellieten te maken die breedband naar aarde stralen. Kosten: 10,6 miljard euro.

Emerce Premium
Premium

‘Markt fusies en overnames trekt weer aan’

Het dieptepunt in fusies en overnames is achter de rug, stelt ABN AMRO. In de sector Technologie, Media & Telecom (TMT) trekken dit soort bouwactiviteiten weer aan.

Venture