De virtuele mens als commerciële kans
Virtuele mensen duiken overal op: van replica’s van beroemdheden tot zelf gecreëerde persoonlijkheden. Dit biedt kansen voor merken en reclamebureaus.
Virtuele mensen duiken overal op: van replica’s van beroemdheden tot zelf gecreëerde persoonlijkheden. Dit biedt kansen voor merken en reclamebureaus.
Na jaren van duidelijke dominantie is het aandeel online bezoeken van Netflix op de markt voor streamingdiensten in augustus 2023 gedaald tot onder de 50 procent (69 miljoen online...
Webwinkels aarzelen om live shopping in te zetten, op een manier zoals e-commerce twintig jaar geleden nieuw was. “Het is
Acteur Stephen Fry was totaal verrast toen hij hoorde hoe een AI zijn stem perfect kloonde. De Engelsman voorziet een oncontroleerbare chaos voor creatieve talenten in de media-industrie.
Vergunninghouders van online kansspelen zouden sneller en beter kunnen ingrijpen bij onmatig spel of een mogelijke gokverslaving. Dat gebeurt bij te veel aanbieders nu onvoldoende, zo concludeert de Kansspelautoriteit...
Tijdens de Dutch Media Week (2 tot en met 8 oktober) gaat het over media in al hun vormen en ontwikkelingen: AI, ChatGPT, gaming, VR, e-sports en meer.
FC Barcelona wil Barça Vision, een dochterbedrijf waar digitale activiteiten in zitten, in Amerika naar de beurs brengen. Onlangs wisselde 29,5 procent van de aandelen reeds van eigenaar, wat...
Apple heeft in Europa maandelijks 123 miljoen betalende klanten voor een of meerdere van zijn digitale diensten. Nederlanders behoren tot de topklanten.
YouTube sluit een samenwerking met Universal Music om de grenzen op te zoeken van wat met generatieve AI kan en mag.
WeTransfer uit Amsterdam heeft middels een promotievideo voor de muziekproducers Jungle een visueel en interactief verrassende clip gemaakt.
De Nederlandse uitgever van casual games Azerion verkoopt het spellenportfolio dat onder zijn Youda Games valt. Het Israëlische Playtika legt om te beginnen 81 miljoen euro op tafel.