More stories

William Linders verlaat VodafoneZiggo

Directeur Content & Programming William Linders verlaat op 1 mei VodafoneZiggo. Hij wil zich toeleggen op een aantal start ups waar hij zich de afgelopen jaren aan verbonden heeft.

Entertainment

Call of Duty spekt cijfers Activision Blizzard

Gamereus Activision Blizzard sluit een goed kwartaal af, mede dankzij de hit Call of Duty: WWII, die alleen al in […]

Entertainment

20 miljoen dollar voor gedecentraliseerde YouTube

Het Amerikaanse bedrijf Lino heeft 20 miljoen dollar opgehaald bij de Chinese investeerder Zhenfund om een gedecentraliseerde YouTube te ontwikkelen met behulp van blockchaintechnologie.

Entertainment

Mobiele omzet gamebedrijf Zynga fors omhoog

Words With Friends 2 en een nieuwe versie van Zynga Poker hebben bijgedragen tot de beste mobiele omzet in jaren […]

Entertainment

‘Google werkt aan betaald gamekanaal’

Google zou op het punt staan om een videogamekanaal te beginnen onder de naam Yeti. De dienst zou gerelateerd zijn aan Chromecast en een nieuwe spelcomputer waaraan het bedrijf werkt, meldt The Information.

Entertainment

Europese Commissie onderzoekt overname Shazam door Apple

De Europese Commissie gaat alsnog de overname van muziekapp Shazam door Apple onderzoeken. Op verzoek van zeven Europese landen die menen dat de overname marktverstorend zou kunnen werken.

Entertainment
Premium

Studio Puckey en Moniker maken VR-muziekvideo voor LCD Soundsystem

De Nederlandse designstudio’s Studio Puckey en Moniker hebben een WebVR-ervaring ontwikkeld bij ‘Tonite’, een nummer van de Amerikaanse band LCD Soundsystem. Met het nummer won de band afgelopen maand een Grammy in de categorie ‘Best Dance Recording’.

Digital Agencies

Videoland verdubbelt klantenbestand

Videodienst Videoland heeft haar klantenbestand in een jaar tijd ongeveer verdubbeld en bereikte in het vierde kwartaal van 2017 zo’n 400.000 huishoudens. Dat blijkt uit metingen van Telecompaper.

Entertainment

SBS start serie rond Marktplaats-advertenties

SBS start deze maand een serie onder de noemer Marktplaats: Heel Holland Handelt.

Entertainment

Wordt Talpa’s Network hét Nederlandse business ecosysteem?

Na een spannende machtsstrijd om TMG – de uitgever van onder meer De Telegraaf – zijn John de Mol’s Talpa en het Belgische Mediahuis in november 2017 tot een akkoord gekomen. Talpa doet afstand van zijn aandeel in de ochtendkrant, terwijl de TMG de aandelen in de radiotak verkoopt aan Talpa. Waarom is dit een slimme zet van Talpa? Kan het hiermee echt de concurrentie met Facebook aan? En wat is het netwerk van deze kanalen samen als ecosysteem waard?

Strategy

International Film Festival Rotterdam met eigen streamingdienst

Het International Film Festival Rotterdam (IFFR) is de nieuwe streamingdienst IFFR Unleashed gestart, waarmee je overal films kunt kijken.

Entertainment

YouTube Gaming groeit harder dan Twitch

YouTube Gaming groeit volgens Streamlabs momenteel harder dan zijn rivaal Twitch van Amazon. Dit laatste gamingkanaal is wel groter, maar YouTube groeide vorig jaar 343 procent tegen 197 procent voor Twitch.

Entertainment

Politie neemt gemanipuleerde set-top-boxen in beslag

De politie heeft woensdagochtend een winkelpand in Enschede doorzocht in verband met de verkoop van gemanipuleerde set-top-boxen. Daarmee konden complete televisiepakketten van Ziggo konden worden bekeken.

Entertainment

‘Contentaanbieders met 4K in race naar de top’

Nog nooit hebben contentaanbieders zoveel geld uitgegeven aan tv-content in hoge kwaliteit als afgelopen jaar. “De budgetten die hieraan worden besteed zijn vergelijkbaar met die van speelfilms,” vertelde analist Paul Gray van IHS Markit tijdens een keynote van TPVision/Philips in het Hilton Hotel op Schiphol. De fabrikant presenteert daar vanochtend zijn nieuwste televisies.

Entertainment

Bioscoop weet Netflix op afstand te houden

Bioscopen weten de concurrentie van Netflix en andere partijen zeer goed te pareren. Het bioscoopbezoek in Nederland breekt record na record. In de afgelopen tien jaar was sprake van een stijging van 56 procent. Investeringen in technologie en beleving (IMAX en 4dx) en een ruimer filmaanbod legden de branche geen windeieren, concludeert ABN Amro in een marktverkenning.

Entertainment