Twee derde Nederlandse huishoudens kijkt via tv naar internetcontent
Het aantal met internet verbonden tv’s in Nederlandse huishoudens kwam in 2017 uit op 68 procent. Dat is 2 procentpunten meer dan in 2016, zo blijkt uit cijfers van Telecompaper.
Het aantal met internet verbonden tv’s in Nederlandse huishoudens kwam in 2017 uit op 68 procent. Dat is 2 procentpunten meer dan in 2016, zo blijkt uit cijfers van Telecompaper.
De Nederlander keek in 2017 gemiddeld 178 minuten per dag televisie. Dit is drie procent minder dan in 2016, weer een daling. Netflix-achtigen krijgen gemiddeld elf minuten dagelijkse kijktijd.
Gebruikers van Instagram kunnen hun Stories binnenkort met een druk op de knop gaan delen naar WahtsApp als statusbericht. Dat lijkt althans de bedoeling van kleinschalige proeven die nu plaatsvinden.
Spotify is de grens gepasseerd van 70 miljoen abonnementen. In juli stond de teller nog op 60 miljoen.
Digitaal bureau E-sites uit Breda heeft een chatbot ontwikkeld het festival Paaspop om het contact tussen het event en de bezoekers te intensiveren.
Muziekdienst Spotify heeft net voor de jaarwisseling formulieren ingediend voor een beursgang aan de New York Stock Exchange.
De geschiedenis van de computergame gaat helemaal terug naar de jaren zeventig. Pong dateert zelfs van 1972, maar om hem te spelen moest je nog naar speciale speelhallen. De eerste spelcomputers verschenen in 1977. In de jaren tachtig ging het snel, de zogenoemde arcade gaming industrie zat toen al op 12 miljard dollar omzet. Tegenwoordig is alleen al mobiele gaming (voor smartphones) goed voor 46 miljard dollar.
Distributeur Dutch FilmWorks wil illegale downloaders een schikkingsvoorstel doen van 150 euro. De eerste film waarbij dit gedaan wordt is The Hitman’s Bodyguard, die sinds 15 december op DVD, 4K BluRay en VOD verkrijgbaar is.
Het lijkt er op dat Netflix haar sterkste groei in Nederland achter de rug heeft. Van de niet-gebruikers heeft nog 8 procent interesse om in de toekomst een abonnement te nemen. Dat blijkt uit onderzoek van Multiscope.
Gisterenavond zijn de eerste Hashtag Awards uitgereikt, een prijs die de originele videoproducenten in de schijnwerpers wil zetten.
Met het teruglopen van het aantal Nederlanders dat televisie kijkt, verwacht ABN AMRO dat de totale tv-inkomsten dit jaar met drie procent dalen. Op alle fronten is er sprake van ‘een structurele trendbreuk’, aldus marktvorsers van de bank.
Veel mensen gebruiken een adblocker en eveneens een grote groep overweegt deze te installeren. Weg met die vervelende reclames die steeds hetzelfde zijn. Waarom, zo dachten Bloemenbureau Holland en zijn partners in deze campagne, ontwikkelen we dan zelf geen adblocker die alle reclameposities kleurig overschildert met beeld van prachtige bloemen? De creatives voor, wat heet, ‘The Green Screen’ zijn 12 floral art pieces gemaakt door tattoo artist Henk Schiffmacher, dj en producer Loco Dice & graffiti-artist Hoxxoh, creative innovator Geraldine Wharry en fashion label Pigalle.”
Voetbalclub PSV zette afgelopen weekend als eerste profclub een nieuwe mobiele dienst in om fans in het stadion te verrassen en tegelijkertijd goede doelen te steunen. Meer grote clubs, en andere gelegenheden, volgen.
Disney heeft een meerderheidsbelang verworven in videodienst Hulu dankzij de overname van de film- en tv-activiteiten van het Amerikaanse (21st Century) Fox. Daarvoor wordt 52 miljard dollar op tafel gelegd.
Zestig procent van de professioneel geproduceerde digitale video wordt op smartphones bekeken. De consument gaat steeds langere producties bekijken. Korte filmpjes raken uit de gratie.