More stories

Omzet- en winstdaling RTL Nederland

RTL Nederland boekt over de eerste negen maanden van 2017 een omzetdaling van 4,9 procent. De digitale activiteiten compenseren die daling nog iets. De winst nam af met 23,3 procent.

Online advertising

Zynga koopt Turkse concurrent

Gamebedrijf Zynga presenteerde vanavond de beste kwartaalcijfers sinds de beursgang in 2011. Op een omzet van 224 miljoen dollar werd een nettowinst geboekt van 18,1 miljoen dollar.

Entertainment

‘Snap koopt advertentiebedrijf’

Het bedrijf achter Snapchat zou een technologiebedrijf hebben gekocht dat is gespecialiseerd in data-analyse rondom programmatic advertising.

Marketing

BBC: minder eigen producties door macht Netflix, Amazon

“We slaapwandelen naar een ernstige, langdurige afzwakking van onze televisieproducties. Dat moeten we snappen en als industrie op reageren”, klinken de waarschuwende woorden van topman Tony Hall van de Engelse BBC.

Publishing

Canal Digitaal gaat tv ook via internet aanbieden

Canal Digitaal, de Nederlandse aanbieder van satelliettelevisie, gaat ook televisie aanbieden via internet. Het aanbod van programma’s en films is daarmee overal in Nederland beschikbaar. Ook zonder satellietschotel.

Entertainment

‘Centennials domineren de komende jaren de wereldmarkt’

De iBrain generatie, van dertien tot negentien jaar, gaat wezenlijk anders om met digitale media dan oudere generaties. Dat vertelde Barbara Schouten van GfK gisteren op Cross Media Café – Wat doet de jeugd? in Hilversum.

Entertainment

Facebook sluit zeventien groepen met illegale muziek

Facebook heeft op verzoek van Stichting BREIN zeventien groepen afgesloten waarvan de leden Mp3’s, albums, orkestbanden en MIDI-files deelden zonder toestemming van rechthebbenden.

Entertainment
Premium

YouTube wint 70 procent kijktijd in huiskamers

Huishoudens kijken dagelijks honderd miljoen uur YouTube in de huiskamer. Dat is zeventig procent meer dan een jaar geleden en een teken dat de druk op de traditionele tv-zenders aanzwelt.

Publishing

Ontwikkelaars kunnen nu ook verdienen aan games voor Messenger

Een jaar nadat Facebook games accepteerde voor Messenger, zoals Pac-Man en Space Invaders, kunnen game ontwikkelaars nu ook eindelijk geld verdienen met hun creaties via in-app aankopen en video-advertenties.

Entertainment

Netflix in Nederland groeit minder hard

De groei lijkt er uit voor Netflix in Nederland. Dat blijkt uit cijfers van telecompaper op basis van zijn Consumer Insights panel. De aanwas bedroeg slechts 2 procent tussen het tweede en derde kwartaal van 2017.

Entertainment

Hearthstone World Championship naar Amsterdam

Het Hearthstone World Championship, een groot e-sportstoernooi van Hearthstone, komt in januari naar de Beurs van Berlage in Amsterdam.

Entertainment

Spotify lanceert app voor muzikanten

Spotify heeft een app uitgebracht voor muzikanten wier muziek via het platform wordt verkocht. Eigenlijk is dat het dashboard waarover zij al langer via de desktop beschikking hadden.

Entertainment

Pokémon nog lang niet uitgespeeld in Nederland

Nederland telt altijd nog zo’n 290.000 dagelijkse spelers van Pokémon Go en 560.000 consumenten van 12 jaar en ouder die het spel tenminste één keer per week spelen. Dat blijkt uit het Telecompaper-rapport Dutch Apps Market – August 2017 edition. De cijfers hebben betrekking op de maand juni.

Entertainment

Netflix verslaat alle verwachtingen

Netflix groeit harder dan waarop Wall Street had gerekend. In het derde kwartaal kwamen er 850.000 Amerikaanse kijkers bij, 100.000 meer dan verwacht. Nog sneller groeide het aantal internationale kijkers. In het derde kwartaal waren dat er 4,45 miljoen. Wall Street had rekening gehouden met 3,72 miljoen.

Entertainment

Kansspelautoriteit met sector in gesprek over verslavingsrisico’s van online kansspelen

De Nederlandse Kansspelautoriteit gaat in de komende maanden met de kansspelsector verder in gesprek over de verslavingsgevoeligheid van kansspelen.

Media