More stories

Bekende Nederlanders steunen John de Mol in strijd tegen misleidende Facebook advertenties

Alexander Klöpping, Herman den Blijker, Humberto Tan, Jort Kelder, Marco Borsato, Matthijs van Nieuwkerk, Nikki Herr, Rik van de Westelaken, Ruud Feltkamp en Waylon hebben een verklaring opgesteld waarin zij Facebook oproepen om nu eindelijk eens de overlast van misleidende bitcoin advertenties aan te pakken. Hun foto’s en namen zijn zonder toestemming in advertenties gebruikt.

Facebook Advertising

Facebook lanceert drie nieuwe interactieve advertentieformaten

Facebook komt op advertentievlak met nieuwe opties: de uitbreiding van (video)polls, augmented reality en spelletjes. Wat betekent dit voor de nieuwe advertentiekansen op het grootste sociale media platform?

Facebook Advertising

John de Mol vraagt rechter om alsnog vonnis te wijzen in Facebook zaak

Na drie maanden onderhandelen met Facebook vraagt mediamagnaat John de Mol de rechter om alsnog vonnis te wijzen in de zaak rond nepadvertenties.

Marketing

De 6 takeaways van Facebook Accelerate 4.0

Hey geluksvogel, wat fijn dat je in 2019 leeft, want er is geen beter moment dan nu om een goed idee te hebben. In de wereld van vandaag liggen tools binnen handbereik om jouw ideeën te realiseren en uit te laten groeien tot een succes. Dit was de aftrap van het van het Facebook Accelerate event.

Online advertising
Premium

Hoe wint social advertising van televisiecommercials?

Advertising op sociale media lijkt de traditionele televisie voor het eerst in te gaan halen. En dat terwijl advertising op sociale media en commercials op televisie veel overeenkomsten hebben. Hoe wint social media? 

Social

Zo meet je de impact van merkcampagnes op Facebook en Instagram met de Brand Lift Study

Er wordt nog weinig gemeten omtrent merkcampagnes, waardoor bedrijven slechts gissen naar de impact hiervan. Een tactische manier om dit probleem op te lossen is de Brand Lift Study. Met deze tool analyseer je de invloed van de advertenties op key aspecten zoals advertentieherinnering of merkassociatie. 

Analytics

Italiaanse boete voor Facebook

Facebook heeft een forse boete van 1 miljoen euro gekregen van de Italiaanse pricacywaakhond voor het misbruik van data door Cambridge Analytica. Dat bedrijf verzamelde persoonlijke data over 87 miljoen gebruikers voor politieke advertenties.

Privacy

‘Verkiezingsmanipulatie nog steeds mogelijk bij Facebook’

Met een paar klikken vanuit het buitenland zijn via Facebook de verkiezingen te beïnvloeden. Dat beweert Bits of Freedom,

Facebook Advertising

Boete FTC drukt cijfers Facebook

Facebook reserveert alvast 3 tot 5 miljard dollar voor een nog nader vast te stellen boete van toezichthouder FTC in verband met privacyovertredingen. In de boeken is al een voorziening opgenomen van 3 miljard. Dat bedrag drukte de winst per aandeel, ook al waren de cijfers verder goed.

Venture

Facebook start nieuwe advertentieformaten

Facebook heeft een nieuw advertentieformaat gelanceerd voor merken met een beperkt bereik, bijvoorbeeld omdat ze zelf geen webwinkel hebben. De advertenties verschijnen behalve bij Facebook ook bij Instagram en via het Audience Netwerk, het mobiele advertentienetwerk van het sociale netwerk.

Facebook Advertising

Yoni’s reclame-experiment: merkauthenticiteit op de grens van Facebook

Voor een onconventioneel merk dat taboes wil doorbreken, is het soms lastig adverteren. Zeker op een platform als Facebook zijn de grenzen onduidelijk en vaak al gauw bereikt. Samen met tamponbedrijf Yoni gingen we het experiment aan. Wat te doen als juist de merkbeleving wordt ingeperkt? Hoe een uitgesproken en activistisch merk de grenzen opzoekt en de eigen authenticiteit bewaart.

Facebook Advertising

Facebook test advertenties in zoekscherm

De advertentiehonger van Facebook lijkt nog altijd niet gestild. Geconfronteerd met een tragere omzetgroei experimenteert Facebook momenteel met advertenties in zijn zoekscherm en in Marketplace, waar gebruikers tweedehands spullen aanbieden.

Facebook Advertising

Case: zo verkoopt ABB Bouwgroep een complete woonwijk via Facebook

Waarom zou je Adwords uitpluizen als je een socialmediacampagne opstelt? Juist het combineren van deze kanalen heeft ervoor gezorgd dat Fingerspitz voor ABB Bouwgroep ruim 80 procent van een volledige nieuwbouwwijk via Facebook heeft kunnen verkopen. Hoe hebben ze dit aangepakt?

Search

Facebook Watch spoedig in de Benelux

Facebook lanceert zijn eigen videoplatform Watch ergens in de komende weken in de Benelux. Ook het bijbehorende reclameplatform Ad Break wordt internationaal uitgerold.

Video

Wat is het geheim van succesvolle Facebookcampagnes?

Social advertising heeft zich ontwikkeld van het boosten van engagement en likes, naar een kanaal waar het hele spectrum van advertising een plekje heeft, van branding tot performance. Daarbij ontstond een wildgroei aan technologiepartijen en tools: Van tools waarmee je in één klik honderd campagnes live zet, tot technologie die met behulp van machine learning automatisch campagnes optimaliseert. Hoe ziet de wereld van Facebook Marketing Partners (FMP’s) eruit?

Facebook Advertising