More stories

Zo meet je de impact van merkcampagnes op Facebook en Instagram met de Brand Lift Study

Er wordt nog weinig gemeten omtrent merkcampagnes, waardoor bedrijven slechts gissen naar de impact hiervan. Een tactische manier om dit probleem op te lossen is de Brand Lift Study. Met deze tool analyseer je de invloed van de advertenties op key aspecten zoals advertentieherinnering of merkassociatie. 

Analytics

Italiaanse boete voor Facebook

Facebook heeft een forse boete van 1 miljoen euro gekregen van de Italiaanse pricacywaakhond voor het misbruik van data door Cambridge Analytica. Dat bedrijf verzamelde persoonlijke data over 87 miljoen gebruikers voor politieke advertenties.

Privacy

‘Verkiezingsmanipulatie nog steeds mogelijk bij Facebook’

Met een paar klikken vanuit het buitenland zijn via Facebook de verkiezingen te beïnvloeden. Dat beweert Bits of Freedom,

Facebook Advertising

Boete FTC drukt cijfers Facebook

Facebook reserveert alvast 3 tot 5 miljard dollar voor een nog nader vast te stellen boete van toezichthouder FTC in verband met privacyovertredingen. In de boeken is al een voorziening opgenomen van 3 miljard. Dat bedrag drukte de winst per aandeel, ook al waren de cijfers verder goed.

Venture

Facebook start nieuwe advertentieformaten

Facebook heeft een nieuw advertentieformaat gelanceerd voor merken met een beperkt bereik, bijvoorbeeld omdat ze zelf geen webwinkel hebben. De advertenties verschijnen behalve bij Facebook ook bij Instagram en via het Audience Netwerk, het mobiele advertentienetwerk van het sociale netwerk.

Facebook Advertising

Yoni’s reclame-experiment: merkauthenticiteit op de grens van Facebook

Voor een onconventioneel merk dat taboes wil doorbreken, is het soms lastig adverteren. Zeker op een platform als Facebook zijn de grenzen onduidelijk en vaak al gauw bereikt. Samen met tamponbedrijf Yoni gingen we het experiment aan. Wat te doen als juist de merkbeleving wordt ingeperkt? Hoe een uitgesproken en activistisch merk de grenzen opzoekt en de eigen authenticiteit bewaart.

Facebook Advertising

Facebook test advertenties in zoekscherm

De advertentiehonger van Facebook lijkt nog altijd niet gestild. Geconfronteerd met een tragere omzetgroei experimenteert Facebook momenteel met advertenties in zijn zoekscherm en in Marketplace, waar gebruikers tweedehands spullen aanbieden.

Facebook Advertising

Case: zo verkoopt ABB Bouwgroep een complete woonwijk via Facebook

Waarom zou je Adwords uitpluizen als je een socialmediacampagne opstelt? Juist het combineren van deze kanalen heeft ervoor gezorgd dat Fingerspitz voor ABB Bouwgroep ruim 80 procent van een volledige nieuwbouwwijk via Facebook heeft kunnen verkopen. Hoe hebben ze dit aangepakt?

Search

Facebook Watch spoedig in de Benelux

Facebook lanceert zijn eigen videoplatform Watch ergens in de komende weken in de Benelux. Ook het bijbehorende reclameplatform Ad Break wordt internationaal uitgerold.

Video

Wat is het geheim van succesvolle Facebookcampagnes?

Social advertising heeft zich ontwikkeld van het boosten van engagement en likes, naar een kanaal waar het hele spectrum van advertising een plekje heeft, van branding tot performance. Daarbij ontstond een wildgroei aan technologiepartijen en tools: Van tools waarmee je in één klik honderd campagnes live zet, tot technologie die met behulp van machine learning automatisch campagnes optimaliseert. Hoe ziet de wereld van Facebook Marketing Partners (FMP’s) eruit?

Facebook Advertising

Facebook Jobs groeit in stilte: ‘Grote potentie voor recruitment’

In relatieve stilte bouwt Facebook de eigen vacaturebank uit. Het dit jaar gelanceerde jobboard beschikt inmiddels over meer functionaliteiten en ook het aantal landen waarin vacatures worden verzameld neemt toe. De vraag is of Facebook iets weet toe te voegen aan de toch al zo drukke markt. Specialisten zien de nodige kansen.

Recruitment

De ultieme gids voor Messenger marketing (2)

Messaging apps bieden bedrijven de kans om direct met klanten in contact te treden via een kanaal dat de klant aanspreekt. Het levert daardoor een veel hogere engagement op dan e-mailmarketing. In deel twee van deze uitgebreide, gids leg ik alle ins & outs van dit nieuwe marketingkanaal uit.

Facebook Advertising

De ultieme gids voor Messenger marketing (1)

Mobiel creëert dagelijks 30 miljard contactmomenten voor adverteerders. Dit is hét strijdtoneel waar bedrijven hun klanten zullen aantrekken, bedienen en behouden. Hoe kunnen bedrijven concurrerend blijven en superieure klantervaringen leveren? Messenger marketing is hiervoor een stap in de juiste richting.

Facebook Advertising

Facebook past beleid aan na onderzoek AP

Facebook heeft haar gegevensbeleid aangepast na onderzoek van de Autoriteit Persoonsgegevens (AP).

Privacy

Is Google AdWords effectiever dan adverteren op Facebook en Instagram?

Voor veel organisaties is Google AdWords inmiddels een vertrouwde en vanzelfsprekende manier van adverteren. Facebook en vooral Instagram zijn in dat opzicht nog relatieve nieuwkomers, maar hebben een enorm bereik. Kun je die nog links laten liggen? Een vergelijking.

Online advertising