More stories

Catawiki naar Facebook Conference

Catawiki is het snelst groeiende online veilinghuis van Europa. Met meer dan 100 wekelijkse veilingen in 60 categorieën en meer dan 8 miljoen internationale bezoekers per maand is het dé site voor het kopen en verkopen van bijzondere objecten.

Facebook

Facebook draait omstreden advertentiebeleid terug

Facebook heeft het plan om minder mobiele data met adverteerders te delen laten vallen. Vanaf november zou Facebook geen apparaatspecifieke informatie meer leveren. Adverteerders en gamepartners waren daar sterk tegen gekant.

Analytics

Mobiel gebruik Facebook weer fors gestegen

Facebook groeit nog altijd, ten opzichte van vorig jaar nam het aantal maandelijkse actieve gebruikers het afgelopen kwartaal met 17 procent toe naar 1,49 miljoen. Het aantal dagelijkse mobiele gebruikers steeg 29 procent naar 844 miljoen.

Facebook

Facebook mag Duitse gebruikers niet dwingen hun echte naam te gebruiken

Facebook-gebruikers mogen een pseudoniem gebruiken. Dat heeft een Duitse privacywaakhond Landesbeauftragte für den Datenschutz dinsdag besloten na een klacht van een gebruikster uit Hamburg.

Facebook test knop Kijk Later voor video

Facebook test een knop Watch Later om video’s later terug te kijken. Het is een uitbreiding op Save, waarmee gebruikers allerlei content op hun tijdlijn kunnen bewaren.

Facebook probeert het opnieuw: webwinkels

Facebook is begonnen met het testen van webwinkels op de bestaande bedrijfs- en productpagina’s. Bezoekers kunnen desgewenst meteen producten bestellen.

E-commerce

Zo verbeter je het organische bereik van Facebook (infographic)

Het organische bereik van Facebook is sinds oktober 2013 behoorlijk gedaald, soms wel tot 49 procent, omdat het sociale netwerk gebruikers niet wil overladen met commerciële uitingen. Enige verandering in het beleid van Facebook is niet te verwachten, dus zul je zelf moeten tweaken om de resultaten te verbeteren. Deze infographic van Quick Sprout helpt je een eind op weg.

‘Facebook werkt aan eigen Siri’

Facebook beweegt zich op het terrein van de virtuele assistenten. Volgens The Information werkt het sociale netwerk aan een Siri-kloon genaamd Moneypenny.

Facebook past klikbeleid aan, adverteerders betalen voor resultaat

Facebook gaat zijn kost-per-klik beleid compleet omgooien. Adverteerders betalen binnenkort alleen nog voor app installaties en meetbaar webverkeer. Commentaren, likes en gedeelde content worden niet langer meegerekend.

Facebook

Oculus Rift op Facebook Conference

Virtual reality en social? Dat heeft meer met elkaar te maken dan je zou denken. Per slot van rekening nam Facebook Oculus Rift over, de inmiddels beroemde VR-bril. Op de Facebook Conference dit najaar antwoord op de vraag: hoe kun je je als marketingstrateeg voorbereiden op nieuwe virtual reality en hoe zet je virtual reality in de praktijk in?

Facebook

Infographic: de psychologie van Vind ik leuk

Bijna dagelijks drukken we op de Vind ik leuk-knop van Facebook. Ruim de helft van alle Facebook gebruikers plaatsen likes. Maar waarom doen we dat eigenlijk? Welke psychologie steekt daar achter? Volgens deze infographic van Quicksprout zijn er verschillende redenen, zoals empathie en zelfbevestiging.

Facebook

Vrouwen bereik je via Facebook, Mannen via YouTube

Ruim 204 miljoen Amerikanen kijken dit jaar minstens maandelijks naar digitale videocontent. Maar niet elk kanaal geeft de kijkers wat ze zoeken. Wil je vrouwen bereiken? Maak dan gebruik van Facebook. Terwijl je mannen juist beter via YouTube kunt benaderen.

Facebook Atlas kan probleem offline attributie oplossen

Er is Facebook veel aan gelegen adverteerders te laten zien hoe belangrijk reclames zijn. Als direct conversiemiddel, maar ook als onderdeel van de totale marketingmix. Het bedrijf zet daarom hard in op betere attributie. Misschien dat het bedrijf zelfs de sleutel in handen heeft tot vaststelling van de relatie tussen offline en online marketing en gedrag.

Attributie

Betere analytics voor Facebookvideo

Facebook geeft video-uitgevers voortaan meer inzicht in de prestaties van hun video’s via Page Insights. Voorheen was dat ook mogelijk, maar moesten gegevens eerst worden geëxporteerd naar bijvoorbeeld een Excel-bestand.

Analytics

Facebook Messenger nu ook zonder Facebook lidmaatschap

Facebook Messenger is voortaan ook te gebruiken zonder het lidmaatschap van Facebook, althans in Noord Amerika. Het sociale netwerk hoopt daarmee zijn bereik te vergroten.

Facebook