More stories

Facebook Jobs groeit in stilte: ‘Grote potentie voor recruitment’

In relatieve stilte bouwt Facebook de eigen vacaturebank uit. Het dit jaar gelanceerde jobboard beschikt inmiddels over meer functionaliteiten en ook het aantal landen waarin vacatures worden verzameld neemt toe. De vraag is of Facebook iets weet toe te voegen aan de toch al zo drukke markt. Specialisten zien de nodige kansen.

Recruitment

De ultieme gids voor Messenger marketing (2)

Messaging apps bieden bedrijven de kans om direct met klanten in contact te treden via een kanaal dat de klant aanspreekt. Het levert daardoor een veel hogere engagement op dan e-mailmarketing. In deel twee van deze uitgebreide, gids leg ik alle ins & outs van dit nieuwe marketingkanaal uit.

Facebook Advertising

De ultieme gids voor Messenger marketing (1)

Mobiel creëert dagelijks 30 miljard contactmomenten voor adverteerders. Dit is hét strijdtoneel waar bedrijven hun klanten zullen aantrekken, bedienen en behouden. Hoe kunnen bedrijven concurrerend blijven en superieure klantervaringen leveren? Messenger marketing is hiervoor een stap in de juiste richting.

Facebook Advertising

Facebook past beleid aan na onderzoek AP

Facebook heeft haar gegevensbeleid aangepast na onderzoek van de Autoriteit Persoonsgegevens (AP).

Privacy

Is Google AdWords effectiever dan adverteren op Facebook en Instagram?

Voor veel organisaties is Google AdWords inmiddels een vertrouwde en vanzelfsprekende manier van adverteren. Facebook en vooral Instagram zijn in dat opzicht nog relatieve nieuwkomers, maar hebben een enorm bereik. Kun je die nog links laten liggen? Een vergelijking.

Online Advertising

Facebook stopt autoplay videoreclames in Messenger

Reclame zit al anderhalf jaar in Facebook Messenger, maar het bedrijf erachter gaat nog een stap verder: het gaat automatisch reclamevideo’s afspelen rondom de persoonlijke chats.

Facebook Advertising

Offline media stimuleren engagement van Facebook-merkpagina’s

Het stimuleren van consumer engagement op social media is de laatste jaren topprioriteit voor adverteerders. Oflline media hebben daarbij grote impact, blijkt uit onderzoek van de UvA. TV, kranten en out of home-advertenties hebben een positieve invloed op het organische bereik van Facebook-merkpagina’s. Reclame op Facebook zelf is overigens de meest sterke aanjager van organisch bereik.

Customer Engagement

Facebook komt met knop ‘Toon reclames’

Met een druk op knop alle reclameberichten tonen op en van een Pagina. Dat wordt over enkele dagen mogelijk op Facebook.

Facebook Advertising

Welke invloed heeft veranderend Facebook op influencers?

Influencermarketing kent een vertrouwenscrisis. Toch zijn berichten over de daling van de trend sterk overdreven.  De opkomst van nieuwe datagebaseerde technologie zal de manier waarop merken beïnvloeders vinden en mee onderhandelen, volledig transformeren.  Komt het tot een influencer-revolutie?

Influencer marketing

Facebook zet zeker 200 apps op zwart na privacy-onderzoek

Facebook heeft de toegang tot zeker 200 apps geblokkeerd als gevolg van zijn nieuwe privacybeleid.

Facebook

Emerce Research: Marketingtechnologie binnen Nederlandse organisaties 2018

Emerce heeft in december 2017 in samenwerking met VODW een onderzoek uitgevoerd naar het gebruik van en de investering in marketingtechnologie oplossingen in Nederland. Uit het onderzoek komt duidelijk naar voren dat de meeste respondenten vinden dat hun organisatie achterblijft wat betreft snelheid van reageren op nieuwe ontwikkelingen en innovaties.

Analytics

Facebook brengt reclame naar augmented reality

Facebook komt met een nieuwe reclameoptie waarmee consumenten objecten van adverteerders in augmented reality kunnen projecteren. Om alvast te kunnen kijken hoe het eruit zou zien.

Facebook Advertising

Gegevens uit KvK gebruikt voor Facebook marketing

Bedrijven gebruiken gegevens van de Kamer van Koophandel om zzp’ers met advertenties te benaderen op Facebook. Dat blijkt uit onderzoek van de NOS.

Facebook Advertising

‘Advertentievrij Facebook kost gebruikers tot 14 dollar per maand’

Facebook zou 11 tot 14 dollar per maand moeten vragen om zijn netwerk advertentievrij te maken. Dat blijkt uit berekeningen van TechCrunch.

Facebook Advertising

Dataschandaal Facebook jaagt adverteerders niet weg

Het dataschandaal rond Cambridge Analytica heeft geen noemenswaardige invloed gehad op het advertentie-aanbod bij Facebook in het eerste kwartaal van 2018. Dat stelt in elk geval mediaplanner 4C.

Facebook