More stories

Hoe bereik je een duurzame online groei in crisistijden?

Duurzame online groei in crisistijden: MYoMY maakt tassen en portemonnees met fairtrade productiepartners in India en Bangladesh.

Fashion

De toekomst van fysieke boetieks: van offline focus naar online strategie

Als lokale boetieks willen overleven anno 2021 zullen zij de focus moeten verplaatsen van offline naar online. Hoe bepaal je je strategie?

Digital Transformation

Amber Jae Slooten (The Fabricant): ‘Digitale kleding wordt belangrijk deel online identiteit’

The Fabricant is een digitaal modehuis: alleen digitale kleding. De start-up heeft recent VC-investering opgehaald. Lees (en beluister) hier meer.

Virtual reality

Duurzaamheid in fashion: van niche tot gemeengoed?

Supply chain traceability, blockchain en een circulair fashion-systeem – de consument stelt steeds hogere eisen aan verantwoord ondernemen.

Digital Transformation

Begin je eigen digitale transformatie in de fashionindustrie

We staan aan de vooravond van de digitale transformatie in de fashionindustrie. Organisaties houden zich vooral nog bezig met oriënteren.

Customer Experience

De balans tussen branding en performance

Door verbinding te zoeken tussen branding en performance kunnen organisaties online groeien en blijvende impact hebben.

Digital Transformation

Wat iedere webshop kan leren van de fashion-branche: Drie best practices

Doe je voordeel met drie praktijken uit de fashion-branche: offline en online dezelfde ervaring, gebruik klantprofielen en het belang van snelle levering.

Service Design

Een Chinese mode-app die net zo populair is als Amazon

De fashionapp passeerde onlangs Amazon in aantal app-downloads in de Verenigde Staten. Shein lijkt zowel Zara als H&M te verslaan doordat het enorm verslavend is.

Fashion

Wehkamp mag Kleertjes.com overnemen

Wehkamp mag Kleertjes.com overnemen. Dat heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) besloten. Er blijft na de overname voldoende concurrentie over, vindt de toezichthouder.

Fashion

Omoda breidt uit met verkoop kleding

Omoda breidt zijn assortiment uit met kleding en accessoires en boort daarmee een nieuwe markt aan in binnen- en buitenland.

Fashion

E-commerce: Trends en innovaties in fashion en retail

Trends in twee belangrijke sectoren in e-commerce: fashion en retail. Omnichannel, AI en duurzaamheid, maar ook meer eerlijke en authentieke content.

Online marketing

Zalando groeit 40 procent in tweede kwartaal

Zalando groeide sterk in het tweede kwartaal van 2021. De handelsomzet voor aangesloten verkopers ging 40 procent omhoog naar 3,8 miljard euro.

Fashion

Wehkamp wil Kleertjes.com overnemen

RFS Holland Holding B.V., de moedermaatschappij van Wehkamp, wil kleertjes.com overnemen, een leidende online kinderkleding retailer.

Fashion

Hoe modemerk NA-KD dankzij slimme warehousing haar beoogde groei realiseert

Het Zweedse modemerk NA-KD faciliteerde stormachtige groei dankzij robotisering van haar magazijn. De voordelen en positieve neveneffecten volgens medeoprichter Oscar von Konow. 

Fashion

Onstuimige groei zet ON THAT ASS internationaal op de kaart

Hoe behoud je subscriptions en blijf je aantrekkelijk voor je doelgroep? Hoe zorg je ervoor dat het niveau van je dienstverlening hoog blijft?

E-commerce