Modeplatform Secret Sales gestart in Benelux
Het modeplatform Secret Sales is gelanceerd in Nederland en België, waarmee de eerste fase van de Europese uitrol van start gaat. Klanten kunnen artikelen kopen met tot wel 70 procent korting.
Het modeplatform Secret Sales is gelanceerd in Nederland en België, waarmee de eerste fase van de Europese uitrol van start gaat. Klanten kunnen artikelen kopen met tot wel 70 procent korting.
Dutch Founders Fund investeert met Capnamic een investeringsronde van vijf miljoen euro in het Duitse reverse.supply. Dat helpt modewinkels om gebruikte kleding opnieuw te verkopen via hun sites.
Op de tiende verjaardag van zijn fysieke outlets opent Zalando in Berlijn zijn dertiende filiaal.
Lalaland.ai gebruikt neurale netwerken om digitale mensen te creëren voor de e-commerce van modemerken. Zo kunnen ze collecties op meerdere modellen tonen.
De vraag naar duurzame kleding stijgt. Maar hoe zorg je dat merk en duurzame producent elkaar vinden? Zes vragen aan Rob ten Hoove van market place Manufy.
Zalando zet stevige resultaten neer over het jaar 2021. De omzet steeg met dertig procent tot 10,4 miljard euro en de nettowinst komt uit op 235 miljoen euro.
Ook in de modewereld spelen NFT’s een rol. Ze vervullen verschillende functies: digitale kleding voor het metaverse, experimenten, digitaal uithangbord.
Start-up My Dressoir verhuurt designer kleding voor feestjes of events. Vijf vragen aan oprichter Maxine Hassing.
Klarna gaat een samenwerking aan met Good On You ter uitbreiding van het winkelaanbod in zijn app. De nieuwe partner brengt producten van 23 kledingmerken in van wie vaststaat dat hun producten eco-vriendelijk zijn gemaakt.
Zelfs nu meer fysieke winkels open gaan, ziet H&M de online verkopen nog steeds toenemen. In het vierde kwartaal nemen die met tien procent toe.
Amazon opent in de loop van dit jaar zijn eerste fysieke kledingwinkel in Los Angeles. Ook dat wordt een vingeroefening in en speurtocht naar retailtechniek.
Online kledingwinkel About You won in het laatste kwartaal van 2021 miljoenen nieuwe klanten. Dat liep met 34 procent op tot 10,7 miljoen. Ze hielpen de shop in die traditioneel drukke periode een omzet realiseren van 512,5 miljoen euro.
Fashion tech start-up Lalaland kondigt op CES 2022 in Las Vegas de lancering aan van de Genesis Meta Model Creator. Met de AI-technologie kunnen modemerken en retailers virtuele fotomodellen van verschillende lichaamstypes, maten en huidskleuren genereren.
Jan Baan is bij schoenenwinkel Omoda opschoven naar het hoofd van de directietafel. De operationeel directeur is per begin 2022 algemeen directeur.
Zalando heeft vandaag het eerste pakketje naar een klant verstuurd vanuit zijn nieuwe fulfillmentcentrum in Nederland. Niet alle dozen komen meer vanuit Duitsland.