More stories

Innovatie en digitale transformatie thema’s Emerce Fashion

De modesector, die het toch al niet makkelijk had, heeft een bijzonder zwaar jaar achter de rug. In hoeverre ook fashion de digitale transformatie heeft omarmd hoor je op Emerce Fashion op 6 mei. GfK zal daar de resultaten presenteren van de GfK Fashionscan en consumentenonderzoek.

Fashion

De digitale mens heeft de toekomst in de mode-industrie

Modemerken moeten op zoek naar nieuwe manieren om kleding online te presenteren. 3D-omgevingen met digitale modellen bieden uitkomst.

Fashion

Handelsomzet Zalando schiet fors omhoog

Zalando zag zijn omzet het eerste kwartaal met ongeveer de helft toenemen, zo blijkt uit voorlopige kwartaalcijfers die vanochtend werden vrijgegeven. De omzet bedraagt zeker 2,2 miljard euro tegen 1,5 miljard een jaar geleden.

Fashion

Amazon opent kapperszaak in Londen

Het is geen verlate 1 april-grap. Amazon opent zijn eerste kapperszaak in Londen, Amazon Salon.

Fashion

Emerce Fulfillment: On That Ass lonkt naar VS

Het Rosmalense bedrijf On That Ass weet maandelijks bijna honderdduizend mannen en jongens aan zich te binden met fleurige boxershorts die per abonnement worden geleverd. Men wil snel groeien. “We kijken al naar de VS,” zegt medeoprichter Jorn Besselink bij Emerce Fulfillment.

Fulfillment

‘About You werkt aan beursgang’

De Europees werkende online kledingwinkel About You zou voorbereidingen treffen voor een beursgang.

E-commerce

ASOS verwacht aanhoudende post-corona vraagpiek

Ook als de fysieke kledingwinkels weer ongehinderd kunnen worden bezocht, verwacht ASOS geen daling van de de omzet. De klantvraag blijft structureel hoger.

E-commerce

Start-up COTIT: ‘De modewereld kan innovatiever en duurzamer’

Met software, marktplaatsen en NFC productie-informatie wil COTIT de mode-industrie een duurzame zwieper geven. Nieuwe investeerders zijn welkom, maar alleen als ze die passie delen. 

Start-ups

Emerce Fashion: Boetiek.nl steunt lokale boetieks

Sinds de start van de pandemie in maart 2020 nam het aantal passanten in de winkelstraten met 50 procent af, met als gevolg dat veel winkels hun deuren moesten sluiten. En dus lanceerden Nina van Boxtel en Sophie Tarif het platform BOETIEK.NL dat lokale boetieks en retailers steunt in hun online groei. Van Boxtel vertelt er meer over op Emerce Fashion.

Fashion

Nieuwe webwinkel met louter ‘circulaire’ cosmetica

Het Amsterdamse online beautyplatform Arkive wil voor cosmetica doen wat Otrium doet voor kleding: het nog eerste leven van de producten een tweede kans geven.

Start-ups

Peter Blaas (Perfectly Basics): ‘Vanaf je zolderkamer naar een pand van 2000m2’

Peter Blaas richtte in 2006 webshop Perfectly Basics op. Nu,15 jaar, later heeft het bedrijf 35 medewerkers in dienst.

Customer Service

Otrium ontvangt 120 miljoen dollar voor Amerikaanse expansie

De Nederlandse online mode-outlet Otrium haalt 120 miljoen dollar venture capital op bij Amerikaanse investeerders.

Venture

Online modehuizen merken gevolgen corona

Ook online fashionretailers merken de gevolgen van corona, zo blijkt uit onderzoek van betaalbedrijf Mollie.

Fashion

Emerce Retail: ‘Nederland geschikt voor Fashion Connect Store bonprix’

De Duitse fashion connect-winkel van Bonprix heeft een speciale onderscheiding gekregen tijdens de Store Of The Year Awards. De prijs erkent ‘uitzonderlijke strategieën’ die een echte meerwaarde bieden in vergelijking met klassieke winkelstraten. Directeur Rien Jansen vertelt vanuit Amsterdam over de strategie van de online retailer bij Emerce Retail.

Retail

Zalando: ‘Geen winkel meer maar handelsplatform’

Een kwart van de kledingverkopen op Zalando gebeurt nu voor rekening van de verkooppartners. Op termijn willen de Duitsers dat percentage laten groeien tot vijftig procent. Dan is het geen winkel meer, maar een handelsplatform.

Marketplaces