More stories

Zalando lanceert ‘invite-only’-winkelervaring voor populaire producten

Zalando biedt vanaf vandaag een exclusieve winkelervaring voor populaire producten met beperkte beschikbaarheid waar veel vraag naar is, zoals speciale edities. Klanten krijgen de mogelijkheid om in de Zalando-app een uitnodiging aan te vragen om een ‘hyped’ product te kopen.

Fashion

Shops verschuiven reclamebudget van Search naar TikTok

Webwinkels schroeven hun reclamebudgetten bij zoekmachines dit jaar met acht procent terug. Dat geld gaat naar andere, meer engagerende kanalen, vooral TikTok.

Social

Perry Sport, Aktiesport en Sprinter failliet

Sports Unlimited Retail, het moederbedrijf van de sportartikelenwinkels Perry Sport, Aktiesport en Sprinter, is failliet. Onder leiding van de Britse eigenaar JD Sports werd de afgelopen jaren al een groot deel van de winkels gesloten.

Fashion

Shein wil beursgang in VS

Na meerdere geructen lijkt het nu definitief. Het in Singapore gevestigde fast fashion-platform Shein is van plan om naar de beurs te gaan in de Verenigde Staten.

Fashion

Wehkamp dwingt klant naar afhaalpunt

Wehkamp levert bestellingen sinds enkele weken standaard af bij afhaalpunten van DHL. Wie dat niet wil, moet vijftig cent betalen.

Fashion

Shein rekent op 90 miljard dollar waardering bij beursgang

E-commerce site Shein streeft naar een waardering tot 90 miljard dollar bij de Amerikaanse beursgang.

Fashion

Zalando ziet brutohandelsvolume dalen

Zalando behaalde een operationeel bedrijfsresultaat voor rente en belastingen (aangepast EBIT) van 23,2 miljoen euro in het derde kwartaal. Dit is een stijging van 72 procent vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder. De omzet daalde echter net 2,4 procent naar 2,2 miljard euro.

E-commerce

H&M verwerkt zijn eerste AI in designproces

De print-on-demandstudio van H&M Group, Creator Studio, voert generatieve AI in voor zijn designproces.

Artificial Intelligence

Zalando start fulfillmentdiensten voor derden

Zalando is vandaag gestart met ZEOS, een nieuw merk dat fulfilmentdiensten aanbiedt voor mode- en lifestyleretailers. Die hoeven niet eens aangesloten te zijn bij het bedrijf.

Fulfillment

L’Oréal Paris met live shopping-stream op Amazon

Cosmeticamerk L’Oréal Paris houdt deze dagen twee keer een uur videostreams waarbij kijkers tegen hoge kortingen producten kunnen kopen.

E-commerce

Vinted koopt Nederlandse pakketdienst Homerr

Modemarktplaats Vinted neemt de Nederlandse pakketdienst Homerr over. Een grote klant koopt zijn leverancier. De overname geeft vorm aan Vinteds Europese logistieke ambities.

Logistics

Paris Hilton sluit live shopping-deal met Twitter

Paris Hilton, de influencer en ondernemer met 17 miljoen volgers op Twitter, kondigt een deal aan met dat sociale platform. Ze gaat komend jaar vier video’s presenteren van waaruit kijkers direct kunnen shoppen.

Influencer marketing

(Emerce TV) ‘Fashion zeer geholpen met AI’

AI kan het bedrijfsproces aanzienlijk vereenvoudigen, met name in de fashionindustrie. Dat zegt Michael Verdonck van Crunch Analytics in de videocollectie E-Commerce.

Artificial Intelligence

(Emerce TV) OFM: ‘We hoeven het niet te hebben van de passant’

‘We doen het net even anders,’ zegt Menno Dings van OFM in Emerce videocollectie E-Commerce. OFM is de afkorting voor Only for Men. Na de opening van de eerste winkel in 2002 in Reusel is het familiebedrijf uitgegroeid tot het landelijk modemerk, met een bijbehorende online gemeenschap en een twintigtal winkels in Nederland, ieder met een gevarieerd assortiment in mode, lifestyle en meer. ‘We geloven in omnichannel.’

Fashion

‘Retailmarkt moeten kosten structureel verlagen’

De kosten voor omnichannel retailers zijn door het dak gegaan en slechts weinigen hebben de schaal om dat te bekostigen. Het is nu herstructureren of ten onder gaan.

Fashion