More stories

Headless gaan in een multibrand, omnichannel en crossborder omgeving

Luister en leer van de reis die een gerenommeerde partij in de Fashion maakte op weg naar een nieuw headless commerce-platform.

Fashion

AI in de praktijk: Lalaland’s digitale avatars brengen een revolutie in de mode-industrie

Hoe wordt AI precies toegepast in de praktijk? Lalaland zet de kracht van AI in om sociale ‘empowerment’ en duurzame impact te creëren in de mode-industrie. 

Artificial Intelligence

Platforms & partnerships: zorg dat je op het pad van je klant bent

Wat zijn de laatste ins & outs op het gebied van platforms en partnerschappen? Zorg dat je op het pad van je klant bent en bied inspiratie.

Customer Experience

De voordelen van een headless e-commerce strategie

Wat zijn de voordelen van een headless platform-strategie? In deze video deelt Secrid haar ervaringen en geeft het tips.

Fashion

3 vliegen in 1 klap?

Duifhuizen transformeerde van een traditioneel tassenbedrijf in Oud-Beijerland tot een keten van 24 winkels en een succesvolle webshop. Met een nieuw e-commerce-platform is het klaar voor de toekomst.

e-commerce

Emerce Fashion

Tune in en signaleer je kansen. Welke kanalen kies je? Welke platformen brengen je verder? Kortom, wat zijn op dit […]

e-commerce

Nederlands MerkGoed neemt baby lifestyle merk Koeka over

Koeka, bekend van stijlvolle en duurzame baby- en lifestyle producten, blijft in Nederlandse handen. De ondernemende Haarlemse participatiemaatschappij Nederlands MerkGoed beoogt met de overname de opvolging en verdere groei van Koeka, dat in 1998 werd opgericht door Margareth de Haas.

Fashion

Amazon.nl opent grootste foute Kersttruien winkel van Nederland

Amazon.nl opent vandaag online naar eigen zeggen de grootste online foute kersttruien winkel van Nederland, met honderden verschillende foute kersttruien waaronder een exclusieve limited edition foute kersttrui van Dries Roelvink.

Fashion

H&M integreert Snap-technologie in zijn app

H&M integreert bij wijze van actie AR-technologie van Snap in zijn app. Wie de noviteit gebruikt, kan drie creaties ‘passen’ maar niet kopen.

Fashion

Greenpeace: Gevaarlijke chemicaliën in kleding SHEIN

In steekproef van Greenpeace bevat vijftien procent van de kleding gekocht op SHEIN stoffen die in de EU verboden zijn. In een derde van de items zitten ‘zorgwekkende’ hoeveelheden.

Fashion

Adidas en Nike brengen ‘virtuele kleding’ uit

‘Virtuele kleding voor nieuwe realiteiten’, schermt Adidas op zijn site bij de aankondiging van zijn nieuwe kledinglijn. Deze bestaat enkel voor identiteiten en karakters in virtuele werelden. Concurrent Nike opende net een designstudio waar fans hun eigen virtuele kleding kunnen maken en verhandelen.

Fashion

Modebranche: kansen in duurzaamheid en klantenbinding met sterke verzending

De modewereld staat voor veel uitdagingen. Hoe zorg je ervoor dat je klanten aan je bindt? Goede inrichting van de verzending helpt op meerdere vlakken.

Customer Loyalty

H&M gaat door met virtuele showroom

Moderetailer H&M heeft positieve ervaringen opgedaan met virtuele showrooms, zowel voor zakelijke klanten als consumenten. Dat vertelde vanochtend Oliver Lange van H&MBeyond in Bussum op het congres What’s Next in Retail Tech van Retailtrends.

Fashion

Omoda start recyclingprogramma kleding

Schoenen- en kledingwinkel Omoda sluit een samenwerking met Drop & Loop om oude kleding te helpen inzamelen voor recycling. Het programma werkt voor zowel de fysieke als de digitale winkels.

Fashion

Hoe maak je kleding duurzaam en welke rol spelen platformen hierbij?

De kledingindustrie is één van de meest vervuilende industrieën ter wereld. Hoe kunnen we kleding duurzamer maken?

Sustainability