More stories

Gucci accepteert cryptobetalingen in winkel

Moderetailer Gucci accepteert eind deze maand twaalf cryptomunten bij een twaalftal geselecteerde winkels, met een bredere uitrol gepland voor de toekomst.

Bitcoin

JBC lanceert livestream shopping

De Belgische modeketen JBC organiseert vandaag een eerste live stream shopping evenement waarbij klanten rechtstreeks producten kunnen kopen. Hiervoor is onder meer Kim Van Oncen ingehuurd, die ook al twee collecties voor JBC ontwierp.

Fashion

Personal shopper Lookiero naar Nederland

De Spaanse personal shoppingdienst Lookiero komt binnenkort naar Nederland. Het wordt het tiende land waar het e-commercebedrijf actief wordt.

Fashion

Vercate, The Next Closet en Mutsaers bij Emerce Fashion

Jan-Jaap ten Cate heeft in 2019 het herenkleding merk Vercate opgericht samen met zijn compagnon Rowdy Verkroost. Hun missie is om strijkvrije overhemden te creëren voor de man. Gemaakt van extreem hoge kwaliteit, maar dan voor een eerlijke prijs. In de videocollectie Emerce Fashion, live vanaf 19 mei, vertelt Ten Cate over de start van zijn onderneming.

Fashion

Start-up SAIZ: maatvoering voor e-fashion verbeteren door technologie

Start-up SAIZ werkt aan een tool die de maatvoering voor fashion op webshops kan verbeteren. Zes vragen aan oprichter Svenja Tegtmeier.

Start-ups

SXSW Viet Hoang (Your Majesty) over het metaverse

Emere was bij SXSW 2022: een gesprek met Viet Hoang, strategy director bij Your Majesty over het metaverse. Wat is het en waar gaat het heen?

Virtual reality

About You opent winkel met NFT-kleding

Modewinkel About You wil NFT’s uit de kledingwereld voor iedereen toegankelijk maken en lanceert daartoe het platform Hypewear.io.

Fashion

‘Verkoop van tweedehands kleding niet duurzaam’

Het kopen van tweedehands kleding is erg in opkomst. Met name bij jongeren die het belangrijk vinden om duurzame kledingkeuzes te maken. Ook wordt tweedehands kleding door hen vaak als trendy en onderscheidend gezien om een eigen kledingstijl te creëren. Duurzaam is de praktijk echter niet, zegt Dirk Mulder, Sector specialist Trade & Retail, ING Sector Banking, tegen het ANP.

Sustainability

Ashton Kutcher stapt in Amsterdams The Fabricant

The Fabricant, een modehuis dat louter digitale kleding voor metaversa maakt, heeft een investering opgehaald van dertien miljoen euro. Een van de investeerders is acteur Ashton Kutcher.

Fashion

H&M opent virtuele showroom

H&M heeft samen met digitaal bureau Dept een virtuele showroom ingericht. Deze biedt media, influencers en stylisten de mogelijkheid om de collectie van het merk op nieuwe manieren te ontdekken. De virtuele showroom start als pilot in de regio Centraal-Europa.

Fashion

Gerucht: Shein zoekt miljard dollar venture capital

Kledingsite en -app Shein wil een miljard dollar groeigeld ophalen tegen een waardering van 100 miljard.

Venture

Modeplatform Secret Sales gestart in Benelux

Het modeplatform Secret Sales is gelanceerd in Nederland en België, waarmee de eerste fase van de Europese uitrol van start gaat. Klanten kunnen artikelen kopen met tot wel 70 procent korting.

Fashion

Dutch Founders Fund stapt in reverse.supply

Dutch Founders Fund investeert met Capnamic een investeringsronde van vijf miljoen euro in het Duitse reverse.supply. Dat helpt modewinkels om gebruikte kleding opnieuw te verkopen via hun sites.

Fashion

Zalando op naar 15 fysieke outletstores

Op de tiende verjaardag van zijn fysieke outlets opent Zalando in Berlijn zijn dertiende filiaal.

e-commerce

Start-up Lalaland.ai: ‘Een klant is het mooiste cadeau voor een start-up’

Lalaland.ai gebruikt neurale netwerken om digitale mensen te creëren voor de e-commerce van modemerken. Zo kunnen ze collecties op meerdere modellen tonen.

Digital Design