More stories

Platform voor tweedehands kleding Vinted komt naar Nederland

Het platform voor tweedehands kleding Vinted breidt uit naar Nederland. Het van oorsprong Litouwse bedrijf wordt al enige tijd geleid door een Nederlander Thomas Plantenga.

Fashion

Zalando schakelt logistieke pickrobots in

Na meer dan een half jaar testen in een afgeschermde omgeving neemt Zalando in een van zijn warenhuizen de eerste logistieke robots in bedrijf.

Fulfillment

Nieuwe aanpak voor onlineformules CoolCat en V&D

CoolCat maakt in oktober een online comeback, met een jeugdcollectie die wordt ondergebracht bij zusterformule America Today. Ook de voormalige warenhuisketen V&D krijgt dit najaar een digitale makeover: deze wordt een online outletwinkel, mede dankzij de overname van online merkkleding- en schoenenoutlet ToBeDressed.

Fashion

Zalando test nieuw concept: tweedehands kleding

Zalando heeft in het Alexa Shopping Center te Berlijn een winkel geopend waar het voor een habbekrats tweedehands kleding verkoopt van, zoals het zelf zegt, goede kwaliteit.

Fashion

Kledingbranche realiseert 15 procent van de omzet online

Kledingondernemers hebben het moeilijk. Bij ruim een kwart van de kledingretailers bedroeg de omzetdaling 10 procent of meer, zo hebben AMRO en Locatus berekend. De sterke concurrentie en het veranderende klantgedrag leiden tegelijkertijd tot een scherpe tweedeling. Alleen kledingwinkels die zich op zichtbare en drukke locaties bevinden of via hun website veel omzet genereren, zagen de omzet gezamenlijk snel toenemen.

Fashion

Zalando breidt Beauty assortiment uit naar Nederland

Zalando breidt haar Beauty assortiment nu ook uit naar Nederland. Met het assortiment stelt Zalando Nederlandse consumenten in staat om stijlkeuzes af te maken volgens de laatste wereldwijde beautytrends.

Fashion

Nike start schoenenabonnement

Nike is afgelopen maandag een abonnementsdienst gestart voor kinderschoenen na een twee jaar durende proef onder 10.000 deelnemers.

Fashion

Sweet Jewellery verhoogt omzet na stoppen gratis retourneren

Kledingwebshop Sweet Jewellery heeft naar eigen zeggen geen nadelige gevolgen ondervonden van het besluit om te stoppen met gratis retourneren.

Logistics

MIKKY KI. exclusief bij Winkelstraat.nl

MIKKY KI., het nieuwe fashion label van Mikky Kiemeney, wordt nu ook vertegenwoordigd door Winkelstraat.nl. De vriendin van Frenkie de Jong lanceerde haar eigen merk enkele weken geleden.

Fashion

Peek & Cloppenburg opent Nederlandse webwinkel

Het Duitse Peek & Cloppenburg met hoofdvestiging in Düsseldorf heeft vandaag zijn Nederlandse webwinkel in gebruik genomen. Het verkoopkanaal maakt gebruik van de ervaringen die tot nu toe zijn opgedaan met webshops in Duitsland, Oostenrijk en Polen.

E-commerce

Lingerie snelstgroeiende categorie in e-commerce

Lingerie is een van de snelstgroeiende categorieën in e-commerce, zo blijkt uit een analyse van Internet Retailer. Onlineverkopen van de twaalf grootste lingerieretailers stegen in 2018 met ruim 20 procent.

Fashion

Hoge e-commerce kosten voor schoenenketen Torfs

Schoenenketen Torfs zag de winst het afgelopen boekjaar dalen door de hoge -commerce kosten. Weliswaar verkopen de Belgen steeds meer schoenen online, maar de marges liggen een stuk lager door onder meer hoge verzendkosten.

E-commerce

Wehkamp wil minder afhankelijk worden van mode, verbreding living-categorie eerste stap

De omzet van wehkamp Groep is in de periode april 2018 tot en met 31 maart 2019 10 procent lager uitgekomen op 661 miljoen euro. Vooral in het tweede halfjaar verslechterden de resultaten door tegenvallend weer.

Fashion

Sterke klantengroei voor Zalando

Zalando sluit het tweede kwartaal af met de sterkste klantengroei sinds lange tijd. Het aantal actieve klanten groeide met 3,7 miljoen significant in alle zeventien Europese markten waar de retailer actief is. Het totaal aantal klanten komt daarmee uit op 28,3 miljoen.

Fashion

Kleding.nl koopt Duitse branchegenoot StyleLounge

Kleding.nl neemt de Duitse concurrent StyleLounge over. Met deze acquisitie versterken Kleding.nl en zusterbedrijf Fashiola naar eigen zeggen hun leidende posities in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Zweden.

Fashion