More stories

Tweede editie Zara Streaming: live shopping met Cindy Crawford en Kaia Gerber

Het smaakt Zara naar meer, live shopping vanuit videostreams. Daarom organiseert het modemerk Zara aanstaande donderdag de tweede sessie met Cindy Crawford en dochter Kaia Gerber.

E-commerce

Shein bevestigt dan toch zijn beursplannen

Al anderhalf jaar doen speculaties de ronde als zou het bedrijf Shein naar de beurs willen. Topman Donald Tang neemt elke onzekerheid daarover weg.

E-commerce

Online omzet Zara stijgt 6,6%

De digitale verkopen bij Zara en Zara Home stegen in 2024 met 6,6 procent, maar andere merken van de Inditex-groep deden het beter.

E-commerce
Premium

E-commerce-omzet Adidas naar 4,3 miljard euro

De e-commerce-omzet van de Duitse sportkledinfgfabrikant Adidas steeg in 2024 met zes procent naar 4,3 miljard euro.

E-commerce
Premium

Zalando stopt met Plus-abonnement

Klanten van Zalando kunnen geen abonnement meer afsluiten om voordeeltjes te genieten. Het nieuwe klantenprogramma beloont veelkopers met veel spaarpunten. Deze verandering is onderdeel van de nieuwe winkelinrichting.

E-commerce
Premium

Zalando verwacht snellere groei in 2025

Zalando verwacht een toename van het bruto handelsvolume (GMV) en omzet met 4 tot 9 procent. De aangepaste winst vóór rente en belastingen (aangepaste EBIT) stijgt naar verwachting naar 530 miljoen euro en 590 miljoen euro. Dat maakte het Duitse bedrijf vanochtend bekend.

Fashion

Oprichter Ace & Ate geeft roer aan Lex van de Vliet

Elf jaar en 85 winkels verder draagt CEO en oprichter Mark de Lange het roer over aan Lex van de Vliet.

E-commerce

Nieuwe baas retailmedia Zalando

Op het Berlijnse hoofdkantoor van Zalando is Joanna Rogers het nieuwe hoofd Retailmedia.

Retailmedia

Zalando rolt vernieuwde Plus loyaliteitsprogramma uit in Nederland

Zalando rolt zijn vernieuwde Plus-programma uit in Nederland. Het programma is gratis, in plaats van de eerdere jaarlijkse betaling, en beloont klanten voor hun interacties met Zalando. Dit omvat zowel aankopen, als andere acties in de Zalando-app en online, zoals het abonneren op nieuwsbrieven.

Customer Loyalty

Zalando reduceert retourtermijn ook in België

Nadat Zalando eerder al aankondigde dat het haar retourbeleid terugbrengt van 100 naar 30 dagen in Nederland, Duitsland en Italië, geldt dit nu ook voor België.

Fashion
Premium

H&M: zes miljard online omzet in 2024

Kledingconcern H&M Group noteerde in 2024 een online omzet van 6 miljard euro. De groep zag de verkopen met een procent dalen.

E-commerce

ASOS integreert kledingaanbod van externe verkopers

Online kledingwinkel ASOS brengt alle vintage en boutiqueverkopers op zijn platform onder op ASOS.com, waardoor het er effectief een marketplace bij krijgt. Dat is de basis voor het plan om terug te keren naar groei.

Marketplaces

Zalando: 2024 was winstgevender dan verwacht

Kledingwinkel Zalando boekt over het afgelopen jaar zo’n tien procent meer winst dan initieel verwacht.

Fashion

Omoda komt met ‘persoonlijke AI-stylisten’

Met de inzet van nieuwe technologie kan Omoda persoonlijke stijladviezen gaan geven zoals je verwacht in een lokale fysieke winkel maar dan online op schaal.

Artificial Intelligence

Marketplace About You: 50% winstmarge

De zakelijke tak van About You, de marketplace-activiteiten, groeide afgelopen jaar qua omzet met zeven procent tot 55 miljoen euro. De winstmarge (ebitda) van de technische tak Scayle ligt op 50 procent.

Marketplaces