More stories

Premium

L’Oréal lanceert platform voor micro-influencers

De Duitstalige markt is de eerste in de EU waar L’Oreal LOREALISTAR uitbrengt, een platform voor nano- en micro-influencers.

Social

Amerikaans Trove koopt Reverse.supply

De Europese specialist in recommerce Reverse.supply valt in handen van de Amerikaanse branchegenoot Trove, dat daarmee zijn internationale positie aanzienlijk uitbreidt.

Venture

Nieuwe directie Mytheresa-groep na overname YOOX NET-A-PORTER

De Europese tak van luxewebwinkels binnen de Mytheresa-groep krijgt per eind deze maand een nieuwe directie en managementteam.

E-commerce

CMO Omoda vertrekt

Marketingdirecteur Cees Hannema van kledingwinkel Omoda stapt na drie jaar op.

E-commerce
Premium

Levi’s: E-commerce groeit 13 procent

De digitale verkopen bij kledingfabrikant Levi Strauss groeide in de eerste maanden van 2025 met dertien procent. Het bedrijf verkoopt nu meer dan 50 procent via eigen kanalen.

Fashion

Zalando koopt 3D-/AR-technologie

Binnenkort wordt het bij Zalando mogelijk om kleding te passen en op je telefoon te zien hoe dat staat, net zoals Snap-filters doen.

Augmented Reality
Premium

Twintig procent omzet Decatlon via web en app

Decathlon verkocht in 2024 internationaal voor 3,2 miljard euro aan sportartikelen via zijn app en site.

E-commerce

Influencers verkopen eigen kleding op ‘House of Vinted’

Tweedehandsplatform Vinted opent een sectie waarop influencers geselecteerde designerstukken rechtstreeks uit hun eigen garderobes verkopen.

Campagnes

Tweede editie Zara Streaming: live shopping met Cindy Crawford en Kaia Gerber

Het smaakt Zara naar meer, live shopping vanuit videostreams. Daarom organiseert het modemerk Zara aanstaande donderdag de tweede sessie met Cindy Crawford en dochter Kaia Gerber.

E-commerce

Shein bevestigt dan toch zijn beursplannen

Al anderhalf jaar doen speculaties de ronde als zou het bedrijf Shein naar de beurs willen. Topman Donald Tang neemt elke onzekerheid daarover weg.

E-commerce

Online omzet Zara stijgt 6,6%

De digitale verkopen bij Zara en Zara Home stegen in 2024 met 6,6 procent, maar andere merken van de Inditex-groep deden het beter.

E-commerce
Premium

E-commerce-omzet Adidas naar 4,3 miljard euro

De e-commerce-omzet van de Duitse sportkledinfgfabrikant Adidas steeg in 2024 met zes procent naar 4,3 miljard euro.

E-commerce
Premium

Zalando stopt met Plus-abonnement

Klanten van Zalando kunnen geen abonnement meer afsluiten om voordeeltjes te genieten. Het nieuwe klantenprogramma beloont veelkopers met veel spaarpunten. Deze verandering is onderdeel van de nieuwe winkelinrichting.

E-commerce
Premium

Zalando verwacht snellere groei in 2025

Zalando verwacht een toename van het bruto handelsvolume (GMV) en omzet met 4 tot 9 procent. De aangepaste winst vóór rente en belastingen (aangepaste EBIT) stijgt naar verwachting naar 530 miljoen euro en 590 miljoen euro. Dat maakte het Duitse bedrijf vanochtend bekend.

Fashion

Oprichter Ace & Ate geeft roer aan Lex van de Vliet

Elf jaar en 85 winkels verder draagt CEO en oprichter Mark de Lange het roer over aan Lex van de Vliet.

E-commerce