More stories

Paris Hilton sluit live shopping-deal met Twitter

Paris Hilton, de influencer en ondernemer met 17 miljoen volgers op Twitter, kondigt een deal aan met dat sociale platform. Ze gaat komend jaar vier video’s presenteren van waaruit kijkers direct kunnen shoppen.

Influencer marketing

(Emerce TV) ‘Fashion zeer geholpen met AI’

AI kan het bedrijfsproces aanzienlijk vereenvoudigen, met name in de fashionindustrie. Dat zegt Michael Verdonck van Crunch Analytics in de videocollectie E-Commerce.

Artificial Intelligence

(Emerce TV) OFM: ‘We hoeven het niet te hebben van de passant’

‘We doen het net even anders,’ zegt Menno Dings van OFM in Emerce videocollectie E-Commerce. OFM is de afkorting voor Only for Men. Na de opening van de eerste winkel in 2002 in Reusel is het familiebedrijf uitgegroeid tot het landelijk modemerk, met een bijbehorende online gemeenschap en een twintigtal winkels in Nederland, ieder met een gevarieerd assortiment in mode, lifestyle en meer. ‘We geloven in omnichannel.’

Fashion

‘Retailmarkt moeten kosten structureel verlagen’

De kosten voor omnichannel retailers zijn door het dak gegaan en slechts weinigen hebben de schaal om dat te bekostigen. Het is nu herstructureren of ten onder gaan.

Fashion

Startup Human Material Loop: haarresten als duurzame grondstof voor textiel

Haarresten (van kapsalons) zijn nu nog afval, maar zijn een perfecte duurzame grondstof voor de textielindustrie. Je kunt er nieuwe materialen mee maken.

Fashion

Emerce Fashion: de foto’s

Van duurzaamheid, tot marketing en van AI tot de diepste markttrends van marktonderzoeker GfK. Het kwam gisteren allemaal aan de orde op Emerce Fashion. Weer een dag vól kennisupdates en nieuwe inzichten. Hieronder een sfeerbeeld in fotografie.

Fashion

Secrid lanceert zuid-Europese webshops

Maker van pasjeshouders Secrid rolt komende weken nieuwe webshops uit naar Spanje, Portugal en Frankrijk. Nick Vermeulen: “We zorgen eerst voor goede klantenservice, dan pas gaat de webshop live.”

Customer Engagement

Online consument: merkentrouw weg, want koopjesjagen

De inflatie van afgelopen anderhalf jaar heeft het gedrag van de online consument ingrijpend veranderd. Merkentrouw is op een extreem dieptepunt, komt mogelijk niet meer terug, en de klant zoekt constant naar promoties.

E-commerce

Zalando lanceert Stories

Zalando introduceert vandaag Stories: een nieuwe ervaring om klanten te inspireren, gecreëerd in samenwerking met Highsnobiety. Stories toont gebruikers op maat gemaakte content in een nieuw visueel format, zoals korte video’s met geïntegreerde winkelervaring.

E-commerce

Europese online mode- en beautymarkt: 122 miljard euro

De online mode- en beautymarkt in Europa was vorig jaar 122 miljard groot en die groeit komende vier jaar met nog eens achttien procent. Dat komt met name door tweedehands doorverkoop.

Fashion

CEO’s Zalando verlengen hun contracten

Robert Gentz en David Schneider blijven in elk geval nog aan tot december 2027.

Fashion

Sterke afname aantal kledingwinkels door online concurrentie

Het aantal modewinkels is sinds het uitbreken van de coronapandemie met 10 procent gedaald. De hardste klappen zijn gevallen bij winkels in schoenen, damesmode en kinderkleding. Het onlinekanaal is een grote concurrent, maar de groei van de totale bestedingen aan kleding – online en fysiek – vlakt in zijn geheel ook af, zo laten de transactiedata van ABN AMRO zien.

Fashion

Emerce Fashion: Rebranding Christine le Duc, streaming in de mediamix

Lingeriemerk Christine le Duc is toegevoegd aan het programma van Emerce Fashon op 14 september in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam.

Fashion

Amazon snijdt in eigen modemerken

Vanwege een Amerikaanse antitrustrechtszaak zou Amazon van plan zijn om 27 van zijn 30 kledingmerken te elimineren, zo meldt The Wall Street Journal.

Fashion

Fashionchick krijgt nieuw design

Twee jaar na de overname door marketingbedrijf Shopsuite krijgt Fashionchick een nieuw uiterlijk en een andere opzet.

Marketing