Twee procent huishoudens naar online supermarkt
Een kleine twee procent van de Nederlandse huishoudens winkelt op de website van zijn supermarkt. Dat is twee keer meer dan een jaar geleden.
Een kleine twee procent van de Nederlandse huishoudens winkelt op de website van zijn supermarkt. Dat is twee keer meer dan een jaar geleden.
De Duitse online foodformule MyMuesli opent zijn eerste fysieke verkooppunt in Nederland, in het harte van het centrum van Utrecht.
foodora, de fietsbezorgservice van kwaliteitsrestaurants, breidt dit najaar uit naar drie nieuwe steden. Na Amsterdam, Den Haag, Utrecht en Rotterdam kunnen ook de inwoners van Haarlem en Eindhoven binnenkort maaltijden per fiets laten bezorgen.
Jumbo Kok in Deventer heeft als eerste Nederlandse supermarkt beacons geïnstalleerd. Met een app kunnen klanten informatie over bepaalde producten krijgen.
Amazon wil komende jaren twintig eigen supermarkten openen in Amerika en denkt dat er komend decennium ruimte is voor tweeduizend zaken. Ahold krijgt er voor Stop & Shop een concurrent bij.
HelloFresh start samen met FoodLogica, een startup op het gebied van duurzame logistiek, een proef voor het bezorgen van gekoelde maaltijden in grote steden.
De bushalte aan de Utrechtse Potterstraat is door Jumbo tijdelijk omgebouwd tot supermarkt. Je vindt hier de meest populaire dagelijkse boodschappen die met de Jumbo app snel kunnen worden gescand.
Online supermarkt Picnic verdubbelt de capaciteit en zal vanaf deze week elke dag aan de deur komen in Utrecht en Maarssen. Dat meldt het bedrijf vanochtend in een persbericht.
Online slagerij Beef&Steak gaat zijn vleesproducten landelijk leveren via het zogenoemde foodnetwerk van PostNL. De producten worden bewaard in een door Universiteit van Wageningen ontwikkelde koelbox.
Amazon wil kleine supermarkten openen, zo meldt The Wall Street Journal op basis van ingewijden. Alleen klanten van bezorgdienst Amazon Fresh kunnen daar komen.
Minister Edith Schippers van Volksgezondheid, Welzijn en Sport laat een app ontwikkelen die consumenten de juiste informatie biedt over de samenstelling en de voedingswaarde van producten.
Inspiratie opdoen voor nieuwe recepten via online kanalen is in opkomst. Vooral bij vrouwen zijn foodblogs en -vlogs populair aan het worden, zo blijkt uit de Smart Food Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 7.000 Nederlanders.
De Amerikaanse online grootgrutter FreshDirect heeft 189 miljoen dollar gekregen van private investeerders. Dat is twee keer het bedrag dat het bedrijf sinds de oprichting heeft opgehaald.
Takeaway.com, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, gaat vrijdag naar de beurs voor een prijs tussen de 21,50 en 23 euro per aandeel. Dat schrijft Bloomberg woensdag.
Aanhuisgebracht.nl heeft een landelijk online platform ontwikkeld, waar de consumenten gemakkelijk boodschappen kunnen bestellen bij de aangesloten speciaalzaken.