More stories

Amazon zoekt in Nederland 100.000 vierkante meter aan distributieruimte

Amazon wil een distributiecentrum van 100.000 vierkante meter openen in Nederland. Dat meldt Vastgoedmarkt op basis van goed ingevoerde bronnen in de logistieke vastgoedwereld.

Fulfillment

Radial opent ultramodern fulfilmentcenter in Groningen

Radial, aanbieder van orderfulfilmentoplossingen, heeft zijn bestaande magazijn overgeheveld naar een ultramodern fulfilmentcenter in het Nederlandse Groningen. Het magazijn van 26 000 vierkante meter voorziet in een naadloze samenwerking tussen mens en robotica.

Fulfillment

Veepee sluit dc in Benelux

Veepee sluit eind dit jaar zijn dc in België. Het van oorsprong Franse flashsalesplatform wil zijn logistieke activiteiten concentreren in Frankrijk en Spanje.

Fulfillment

E-commerce Chain Control: geen fictie, wel frictie

Een soepel lopende logistieke keten, met ‘real-time’ data-inzichten van checkout en warehouse tot deurbel: het lijkt soms fictie. Maar het kan wel degelijk.

Fulfillment

Emerce Fashion TV: ‘Merken kunnen niet meer binnen de landsgrenzen blijven’

Fashionmerken zijn verschoven van B2B naar het direct leveren aan eindklanten (D2C) en dat heeft grote impact op de bedrijfsvoering. Het begrip customer experience is daarbij erg belangrijk geworden. “Merken die buiten Nederland willen verkopen, onderschatten dat vaak,” zegt Jeroen Leenders van Salesupply in de videocollectie Emerce Fashion.

Fulfillment

Vijfde e-fulfilmentcentrum van Active Ants in UK

De burgemeester van Northampton heeft in het Verenigd Koninkrijk het vijfde e-fulfilmentcentrum van Active Ants officieel geopend. Deze nieuwe locatie bevindt zich op het Brackmills Industrial Estate in Northampton, midden in de ‘gouden driehoek’ van het Verenigd Koninkrijk.

Active Ants had al ulfilmentcentra in Nederland (Nieuwegein en Roosendaal), België (Willebroek) en Duitsland (Dorsten).

In de loop van 2023 zal Active Ants de Britse klanten van Didriksons gaan bedienen vanuit haar nieuwe vestiging in Northampton. Didriksons is een van de toonaangevende merken voor jassen in Scandinavië. Het merk is aanwezig in meer dan twintig landen en heeft zijn hoofdkantoor in Borås, de Zweedse textielstad.

Fulfillment

Vele tientallen Brabantse distributiecentra zijn in Luxemburgse handen

Vele tientallen Brabantse distributiecentra zijn in Luxemburgse handen, eigenaren kunnen zo gemakkelijker belasting ontwijken. Dat blijkt uit onderzoek van het Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad en BN DeStem.

Fulfillment

Creëer eindeloze mogelijkheden door middel van slim voorraadbeheer

Je voorraad kan een verliespost zijn als die niet goed verdeeld wordt. Met een ordermanagementsysteem krijg je vele opties en verbeter je de verdienkracht.

Logistics

De businesscase van ‘tweedekansjes’

Of ze nu tweedekansje, retour deal of anders heten: een groeiende hoeveelheid retourgoederen vindt zijn weg weer naar de markt. Niet als partij, maar als individuele producten. Via een arbeidsintensief proces dat vragen oproept over de rendabiliteit. “Het gaat niet alleen om financiën, ook om duurzaamheid.” Toch lijken financiële opbrengsten leidend. Een blik op de kansen, knelpunten én verdiensten.

E-commerce

Meer herhaalaankopen? Begin bij een goed werkend warehouse

Om herhaalaankopen van klanten te stimuleren word alles uit de kast getrokken. De meest effectieve oplossing is de foutmarge in je warehouse te verlagen.

Fulfillment

Dossier retouren in e-commerce: betaald, doosloos en tweedekans

Zonder ruime retour-policies zou e-commerce niet zijn wat het nu is. Mede daardoor zijn Retouren een van de grootste hoofdpijndossiers van de branche en oplossingen zijn hard nodig. Daarom duiken we in dit dossier in de belangrijkste trends en oplossingen.

E-commerce

Retouren zonder doos: ook geschikt voor Nederland?

Amazon, FedEx en UPS richten zich in de Verenigde Staten sinds kort allen op doosloze retouren, de productverpakking volstaat in steeds meer gevallen. Behalve gemak voor consumenten zou de ‘no box, no label policy’ ook kostenbesparingen voor webshops en milieuwinst opleveren. Hoe werkt dit? En wat gebeurt er in Nederland?

E-commerce

De impact van betaalde retouren in e-commerce

De optie voor gratis retouren bij webwinkels wordt als klantvriendelijk en merkbouwend gezien, maar is in feite een enorme kostenpost en dataloos proces. Een groeiend aantal e-commercespelers voert dan ook betaalde retouren in. Welke impact op de operatie heeft dit? En wat levert het op?

E-commerce

Drie redenen waarom een sourcingplatform om meer dan verkoop gaat

Drie trends die rond sourcingplatforms naar voren komen: overzichtelijk management, extra diensten, en het belang van het goed kennen van je klanten.

Fulfillment

Whoppah opent tweede magazijn, in Venlo

De marktplaats voor tweedehands design en kunst Whoppah opent een nieuwe opslagplaats voor handel en richt zich daarmee nadrukkelijk op de groei in Duitsland.

Fulfillment