More stories

Thuiswinkel.org zet eerste stappen plannen verzendmateriaal

Thuiswinkel.org en de werkgroep Verzendmaterialen zullen namens de e-commercesector met een plan komen voor verzendmateriaal. Vanaf 2015 zijn webwinkels verplicht om duurzaamheidsambities na te streven.

E-commerce

Amazon kan niet meer zonder robots

Amazon zet deze week meer robots in dan ooit in zijn fulfillmentcentra. Vandaag worden gemiddeld 426 bestellingen per seconde verwerkt, reden waarom de e-tailer rond deze tijd 80.000 mensen extra inhuurt. Maar die kunnen eigenlijk al niet meer zonder robots.

E-commerce

Eerste DHL Parcelstation in gebruik genomen

DHL heeft deze week in Utrecht een eerste Parcelstation in gebruik genomen. Het gaat om pakketkluisjes waar klanten 24 uur per dag en zeven dagen in de week hun pakketten kunnen afhalen of afleveren. Het Parcelstation staat bij het hoofdkantoor van DHL Parcel aan de Reactorweg. Andere pakketkluizen komen bij onder meer tankstations en bij openbaar vervoer-stations.

Fulfillment

Nieuwe functionaliteiten voor cloudplatform Kewill

Kewill, de leverancier van supply chain oplossingen, heeft het eigen MOVE-platform in de cloud uitgebreid met functies voor middelgrote retailers en distributeurs. Het multimodale transportmanagement- en orderverwerkingsplatform ondersteunt deze bedrijven bij de omnichannel-bedrijfsvoering.

E-commerce

‘Explosieve groei temperatuur distributie webshops’

Leen Menken Foodservice Logistics meldt een explosieve groei in haar multi-temperatuur distributie voor webwinkels. Aan het einde van dit jaar verwacht zij wekelijks een half procent van de Nederlandse huishoudens te leveren.

E-commerce

Marktplaats Amazon groeit harder dan die van eBay

De marktplaats van Amazon groeit harder dan die van eBay, en wel met 41,7 procent. Dat blijkt uit gegevens van ChannelAdvisor. Het gaat specifiek om het onderdeel Fulfillment by Amazon, waarbij Amazon ook de bezorging voor zijn rekening neemt.

E-commerce

Is virtueel passen de oplossing voor retouren in e-fashion?

E-fashion staat bekend om de hoge retourpercentages. De oorzaak is vaak dat het bestelde kledingstuk niet goed past. Tools voor virtueel passen zouden de hoge retouraantallen te lijf moeten gaan. Maar zijn deze technologieën daadwerkelijk de oplossing?

E-commerce

Zuid- en West-Nederland favoriet in logistiek onderzoek

Zuid- en West-Nederland zijn resp. op de vierde en vijfde plaats geëindigd in een onderzoek van het Vlaams Instituut voor de Logistiek en PwC naar ideale locaties voor e-fulfillment in Europa.

E-commerce

Paazl verwacht grote klanten voor fietskoeriers

Logistiek dienstverlener Paazl gaat de recent gestarte samenwerking met fietskoeriers van De Versnelling uitbreiden. Dat vertelde managing director Alvar Piepers gisteren op Emerce eFulfillment in Utrecht. “De samenwerking is zeer goed bevallen.”

E-commerce

Amazon opent logistieke centra in Polen

Amazon heeft drie logistieke centra geopend in Polen. Daarmee is het Europese netwerk van de Amerikaanse online retailer voorlopig compleet.

E-commerce

Consument vindt late bestelling onzin

Bestellingen na 21.00 uur hoeft voor de gemiddelde Nederlander niet. Dat blijkt uit het logistiek webshop onderzoek van VU Amsterdam en E-Sharp, dat gisteren op Emerce eFulfillment werd gepresenteerd en later vandaag ook op de vakbeurs ICT & Logistiek in de Jaarbeurs in Utrecht wordt toegelicht.

E-commerce

PostNL vestigt ophaalkluizen in NS stations

Het Poolse InPost gaat binnen enkele weken samen met PostNL ophaalkluizen plaatsen in Nederlandse NS stations. Dat vertelde Jacek Powalka van InPost vanmiddag op Emerce eFulfillment in Utrecht.

E-commerce

Flexibiliteit in de stenen, trends in logistiek vastgoed

E-commerce is zonder twijfel een van de belangrijkste oorzaken van verandering binnen logistiek vastgoed. De manier waarop we als consument onze aankopen als maar meer online willen doen heeft een fundamentele impact op de manier waarop producten worden besteld en terug gezonden en dus ook op het type magazijn dat wordt gebouwd.

E-commerce

Vijf tips voor de logistieke checkout

Het hart van je webshop zijn natuurlijk je homepage, je category-pagina’s en de vele productpagina’s. De checkout daarna is gewoon noodzaak. Bittere noodzaak. Ik noem het altijd “de boekhouderij”. En wie houdt er nu van boekhouden? Naast NAW-gegevens en betaalwijze kunnen we steeds vaker in de checkout de gewenste aflevermethode aangeven. Alarm ! Hoe ingewikkelder de checkout, hoe groter het conversierisico. Hoogste tijd om die logistieke nieuwkomer eens serieus onder de loep te nemen.

Conversie

(Emerce eFulfillment): ‘Er zijn te veel afhaalpunten’

De consument wordt het leidend voorwerp van de manier waarop webwinkels hun magazijnen, voorraden, leveringen en retouren regelen. Innovatie is nodig om de consument in woonwijken en steden, maar cross border en local-for-local, van dienst te zijn. Concurrentie kan ineens uit geheel onverwachte hoek komen op de wereldwijde e-commercemarkten. Vindt WWalther Ploos van Amstel, Lector CityLogistiek aan de Hogeschool van Amsterdam en verbonden aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Hij spreekt 29 oktober op Emerce E-Fulfillment in Utrecht.

E-commerce