De Bijenkorf vernieuwt Click & Collect
De Bijenkorf neemt een nieuw systeem in gebruik in zijn winkels om in de groeiende vraag naar Click & Collect te kunnen voorzien.
De Bijenkorf neemt een nieuw systeem in gebruik in zijn winkels om in de groeiende vraag naar Click & Collect te kunnen voorzien.
Fulfillmentspecialist Docdata uit Waalwijk verliest zijn grootste klant, Zalando, maar vangt de eerste financiële klap redelijk op.
De score van bol.com op Trustpilot: ‘4.0 Slecht’. Ik kon mijn ogen niet geloven. Eens even gechecked bij Kieskeurig.nl: bol.com met een fors lagere score dan Coolblue en Wehkamp, en bol.com Plaza zelfs een score van 3.8. Klachtenkompas.nl: van de retailers heeft alleen MediaMarkt meer klachten, daarna volgt bol.com en op grote afstand wehkamp, Zalando en Coolblue. Wat is hier aan de hand?
Albert Heijn gaat zijn nieuwe afhaalpunten in België beleveren vanuit het distributiecentrum in Tilburg. Dat meldt de Belgische krant De Tijd. De grootgrutter heeft de afhaalpunten in Lokeren, Gent en Antwerpen nu ook zelf aangekondigd.
Muziekwinkel Bax-Shop groeide afgelopen jaar met 63 procent en wil naast zijn showroom in Goes meer fysieke winkels op centrale locaties in Nederland openen.
Webwinkels die Amazon in Europa gebruiken om te handelen, zijn vanaf volgende maand verplicht om in ieder land een lokaal retouradres op te geven. Of de retourkosten naar elders voor eigen rekening te nemen.
Robotmaker Harvest Automation uit Massachusetts heeft bijna 3 miljoen dollar opgehaald om toepassingen voor fulfillment te ontwikkelen.
Twee bedrijven uit India hebben de krachten gebundeld om e-commerce naar de meest afgelegen gebieden te brengen. Marktplaats Snapdeal gaat samenwerken met FINO PatTech om zo’n duizend producten te bezorgen.
Elektrospeciaalzaak BCC gaat de winkels automatisch bevoorraden met Slim4 van Slimstock. De retailer gebruikt de software al jaren voor het aanvullen van voorraden in het distributiecentrum. Nu worden ook de winkelvoorraden geoptimaliseerd.
Montapacking, een nog niet zo bekende logistieke dienstverlener, zorgde tijdens de WebWinkelVakdagen in januari voor nogal wat onrust onder de concullega’s. Een eenvoudige stand, gedomineerd door grote gekleurde borden met daarop, per klantengroep, een vaste prijs voor warehousing + verzending. Pittige reacties daarover tijdens en na afloop van de beurs. Is e-fulfilment een prijsvechtmarkt aan het worden?
Investeerders staken vorig jaar 34 procent meer geld in de bouw van opslag- en distributiecentra: de logistieke infrastructuur voor webwinkels.
In de wereld van de retailer staat in de (niet zo verre) toekomst alles en iedereen met elkaar in verbinding. Deze interconnectiviteit biedt retailers kansen voor een nieuwe benadering van het uitbesteden van fulfillment: Smart sourcen. Elk pakketje zijn eigen route, vanuit en via verschillende en meerdere supply chain-partners.
Zakelijke partners en particulieren die hun assortiment aanbieden via bol.com, kunnen voortaan online PostNL-pakketzegels printen.
De Duitse modezaak Marc O’Polo rolt een RFID-oplossing uit voor zijn complete aanvoerlijnen en zijn winkels door heel Europa. Op die manier kan het zijn voorraden volledig traceren.
Ahold was in de afgelopen jaren heel duidelijk over haar e-fulfilment strategie: Orderpicking in grote centrale e-commerce distributiecentra (Home Shop Centra genoemd), daarna levering naar het huisadres of een pick-up-point. Komt er nu ineens het bericht dat er een proef wordt gestart met orderpicken voor online orders in de winkel van een AH-franchise-nemer. Eerst in het AH filiaal in Maasland, daarna een proef in een filiaal in Gouda. Met deze tests gaat AH terug te gaan naar de twintigste eeuw ! Volgens mij is de AH-directie op het gebied van e-fulfilment om opportunistische redenen compleet de weg kwijt.