More stories

PostNL begint same day deliveries

Online bestellen en het pakketje binnen een uur thuisbezorgd krijgen. Dat is wat PostNL binnenkort op de Nederlandse markt introduceert.

Fulfillment

Kunnen online fashion retailers retouren beter regelen?

Grote hoeveelheden retouren zijn onvermijdelijk in fashion e-commerce. Zaken als textuur en kwaliteit van stoffen, pasvorm en dergelijks zijn lastig online over te brengen. Toch zijn er slimme manier mogelijk om de kosten te beperken, vindt Arjan van Moorsel van M3 Consultancy. Hij spreekt komende dinsdag op Emerce eFashion in Amsterdam.

Fulfillment

Google Glass versnelt orderpicking

Active Ants claimt het enige fulfillmentbedrijf ter wereld te zijn dat Google Glass al productief inzet voor orderpicking in een werkende logistieke omgeving.

Fulfillment

RFID wordt onmisbaar voor omnichannel

Met de opkomst van omnichannel, oftewel e-commerce via online en fysieke winkels, is zichtbaarheid van de inventaris van groot belang. Zo langzamerhand kunnen bedrijven dan ook niet meer zonder RFID. Toch is de weerstand tegen deze technologie nog altijd erg groot.

Fulfillment

Wegwijs in orderverzamelen

Snelheid, beschikbaarheid en leverbetrouwbaarheid zijn de belangrijkste logistieke eisen bij e-commerce. Foutloos orderverzamelen is van essentieel belang. Het is echter nog best lastig om het juiste distributiecentrum (DC) of magazijn op de gebruikte order picking te selecteren. Zeker nu de techniek voortschrijdt.

Fulfillment

Flink lagere resultaten voor Docdata

Fulfillment dienstverlener Docdata heeft het eerste kwartaal 2014 naar eigen zeggen winstgevend afgesloten. De omzet en resultaten waren zoals verwacht echter flink lager dan in het eerste kwartaal 2013 omdat de relatie met Zalando werd afgebouwd, zo laat het bedrijf in een interim statement weten.

Fulfillment

Retailer moet investeren in fulfillment

Retailers moeten een naadloze winkelervaring bieden voor hun klanten op ieder mogelijk kanaal: website, mobiele telefoon, catalogus of in de winkel. Of ze dreigen hun klanten te verliezen aan concurrenten die wél voor elke grillige wens en via elk kanaal de nieuwe consument bedient met een extreme klantenservice.

Fulfillment

Docdata verzorgt efulfillment voor Toys’R’Us

Het Nederlandse Docdata verzorgt vanaf volgende maand de inkomende goederenstroom, de opslag, het picken, verpakken en verzendklaar maken van bestellingen en de retourenafhandeling voor speelgoederetailer Toys’R’Us vanuit Duitsland.

Fulfillment

Amazon houdt zijn Kiva-robots nog even voor zichzelf

In 2012 kocht Amazon voor veel geld een fabrikant van robots voor distributiecentra, maar lange tijd was niet duidelijk wat de plannen waren. Nu wel: de komende twee jaar gaat Amazon nog geen robots aan derden leveren.

Fulfillment

‘Meer fysieke winkels fungeren als DC’

Al 84 procent van de vijftig grootste retailketens in de VS gebruiken hun winkels voor het ophalen van onlinebestellingen of voor het versturen van online bestelde artikelen. Dat blijkt uit het aprilnummer van Internet Retailer.

Fulfillment

Best practices in omnichannel: wat zou V&D moeten doen?

In Nederland profileert met name V&D zich als omnichannel retailer. Maar is dit warenhuis überhaupt al zo ver? Laten we eens kijken waar V&D nu staat aan de hand van best practices binnen de warenhuisretail.

Fulfillment

Omnichannel komt niet van de grond door gebrek aan voorraadinformatie

Technologische integratie blijkt het struikelblok bij de implementatie van digitale diensten die verkopen via in-store, online en mobiele kanalen mogelijk maken. Dat concluderen Accenture en hybris in een recent onderzoek.

Fulfillment

Fonq.nl levert vanuit nieuw dc

De e-tailer doet zijn bestaande magazijn niet weg, maar een tweede distributiecentrum aan de Sophialaan in Utrecht is noodzakelijk voor Fonq.nl om verder te kunnen groeien.

Fulfillment

Voorkomen is beter dan retouren

Wehkamp en Zalando hebben hoge retourpercentages. Het hoort erbij, hoor je ze zeggen, maar dat ze daar stiekem anders over denken zal duidelijk zijn. Iedere retour kost immers geld. Wat kun je doen om het percentage retouren te beperken? Adviseur Roland Schäfer van Sapphiron geeft een aantal tips. De belangrijkste: geef zoveel mogelijk informatie.

Fulfillment

Docdata wapent zich voor zwaar jaar

Het magazijn voor veel grote en kleine webwinkels Docdata maakt zich op voor een intensief jaar omdat zijn grootste klant, Zalando, wegvalt. Docdata toont vandaag positieve kwartaalcijfers en zijn nieuwe strategie voor de komende jaren.

e-commerce