More stories

Infographic: 15 tips voor orderverwerking

Orderverwerking is meer dan spullen in een doosje stoppen. Het gaat om het inlossen van mij de klant gewekte verwachtingen. Of nog beter: loyaliteit kweken bij diezelfde klanten. Fifth Gear heeft 15 tips voor webondernemers: van inpakken tot bezorgen.

Fulfillment

De fysieke winkel als logistiek knooppunt

Retailers moeten hun verkooppunten meer inzetten als logistiek knooppunt in hun e-fulfillment. Dit biedt voordelen voor zowel de retailer als de consument. Consumenten switchen bij het doen van aankopen volop tussen online en fysieke winkels, terwijl de meeste retailers online nog steeds als apart verkoopkanaal beschouwen.

Fulfillment

Onderzoek: verdubbeling internetshoppers die orders afhalen

Online shoppers bij supermarkten halen hun bestellingen in 2013 twee keer vaker op in de winkel, ten nadelen van thuisbezorgen. Een scan van Deloitte laat ook zien dat de gemiddelde orderwaarde omhoog gaat, al meer dan honderd euro per bestelling.

E-commerce

IT levert binnen e-commerce het goud van de toekomst

Waren het in het begin vooral boeken en CD’s die online werden besteld nu is inmiddels de sky the limit. Je kunt het zo gek niet bedenken of het ligt in de warehouses: Hondenhokken, glijbanen en pallets met latex. Niets is er meer dat er niet online besteld kan worden. Dat vraagt om een nieuwe aanpak binnen de fulfillment achter webwinkels.

Fulfillment

Goede cijfers Docdata, zet zich schrap voor 2014

E-commercebedrijf Docdata heeft een goede zes maanden achter de rug met meer omzet en winst en de aanstaande start van activiteiten in Polen.

Fulfillment

De uitdagingen binnen multichannel fulfillment

Nog niet eens zo gek lang geleden moesten we voor het doen van onze aankopen een fysieke winkel bezoeken. Vandaag de dag kunnen we op ieder gewenst moment en vanaf iedere locatie producten bestellen en thuis laten bezorgen. Voor de consument een ogenschijnlijk natuurlijk gegeven, vanuit fulfillment een complexe ontwikkeling

Fulfillment

Supermarkt Tesco: Eindeloze mogelijkheden 3D-printen

De Britse supermarktketen Tesco onderzoekt welke rol 3D-printers in de toekomst in de winkels kunnen spelen. ‘We drukken toch ook al posters en foto’s af’, klinkt de logische gedachte. ‘Waarom dan geen cadeaus en persoonlijke items?’

E-commerce

CB met S&H de modemarkt op

CB, voorheen het Centraal Boekhuis, gaat samen met fulfilmentspecialist S&H e-commercediensten leveren aan de modemarkt.

E-commerce

Hoe visualisatie het e-fulfillmentproces helpt optimaliseren

De kracht van een afbeelding valt niet te onderschatten. Iedereen heeft direct eenzelfde associatie bij het gebruik van een afbeelding. Hiervan kunnen we in diverse logistieke en fulfillmentprocessen gebruikmaken.

Fulfillment

‘Amazon gaat in Europa zelf bezorgen’

Marktkenners houden er rekening mee dat Amazon in Europa bezorgers als GLS, DHL en DPD op een zijspoor gaat zetten. De webwinkel heeft voldoende kennis, schaal en middelen om de bezorging zelf te doen.

E-commerce

Management buy-out bij eFusion, uitbreiding naar Duitsland

De broers Patrick en Marcel Helmer hebben eFusion, toeleverancier van en voor webwinkels, overgenomen van investeerder Annexx Group.

Fulfillment

SAP brengt ‘internetbril’ naar magazijnen voor fulfillment

Medewerkers van magazijnen en grote distributiecentra kunnen binnenkort hun werk efficiënter doen met een internetbril. SAP ontwikkelt Android en iOS-software voor de internetbril van fabrikant Vuzix die medewerkers door hun werkomgeving gidst.

E-commerce

‘Opkomst afhaalpunten is armoede van de distributie’

De opkomst van centrale afhaalpunten binnen de e-commerce is niets meer dan de armoede van de distributie. Dat stelt Wendi Bosma van E-ways Fulfillment Center.

Fulfillment

Online boodschappen ophalen niet gratis bij Albert Heijn

Albert Heijn gaat vanaf aanstaande maandag geld in rekening brengen aan klanten die via internet hun boodschappen doorgeven en het in de winkel komen afhalen.

Fulfillment

Vijf technologieën voor omnichannel retailing

Het retaillandschap is in de afgelopen jaren ingrijpend veranderd. Klanten willen altijd en overal in staat worden gesteld om producten aan te kopen en geleverd te krijgen. De uitdagingen die verkoop via meerdere kanalen – ofwel omnichannelretailing – aan de achterkant met zich meebrengt, blijven echter onderbelicht.

Fulfillment