Sanoma lanceert mannelijke versie Fashionchick, MenToday.nl
Webwinkel MenToday is vandaag live gegaan als mannelijke tegenhanger van Fashionchick, wiens moederbedrijf onlangs volledig in handen kwam van uitgeverij Sanoma.
Webwinkel MenToday is vandaag live gegaan als mannelijke tegenhanger van Fashionchick, wiens moederbedrijf onlangs volledig in handen kwam van uitgeverij Sanoma.
Aanstaande zaterdag gaat de online supermarkt Superdirect.com van start. Via het web bestel je er boodschappen, bij een pickup point haal ze op. Door een nieuwe samenwerking met DPD kunnen er ook pakketjes worden afgeleverd voor verzending.
Vandaag besteld, morgen in huis. Het is de bekende mantra van tal van webshops, maar klanten willen hun bestelling helemaal niet per definitie morgen in huis. Uit onderzoek van PostNL, gebaseerd op cijfers van MijnPakket, blijkt dat consumenten liever zelf bepalen wanneer en waar hun online bestelling wordt bezorgd.
Orderverwerking is meer dan spullen in een doosje stoppen. Het gaat om het inlossen van mij de klant gewekte verwachtingen. Of nog beter: loyaliteit kweken bij diezelfde klanten. Fifth Gear heeft 15 tips voor webondernemers: van inpakken tot bezorgen.
Retailers moeten hun verkooppunten meer inzetten als logistiek knooppunt in hun e-fulfillment. Dit biedt voordelen voor zowel de retailer als de consument. Consumenten switchen bij het doen van aankopen volop tussen online en fysieke winkels, terwijl de meeste retailers online nog steeds als apart verkoopkanaal beschouwen.
Online shoppers bij supermarkten halen hun bestellingen in 2013 twee keer vaker op in de winkel, ten nadelen van thuisbezorgen. Een scan van Deloitte laat ook zien dat de gemiddelde orderwaarde omhoog gaat, al meer dan honderd euro per bestelling.
Waren het in het begin vooral boeken en CD’s die online werden besteld nu is inmiddels de sky the limit. Je kunt het zo gek niet bedenken of het ligt in de warehouses: Hondenhokken, glijbanen en pallets met latex. Niets is er meer dat er niet online besteld kan worden. Dat vraagt om een nieuwe aanpak binnen de fulfillment achter webwinkels.
E-commercebedrijf Docdata heeft een goede zes maanden achter de rug met meer omzet en winst en de aanstaande start van activiteiten in Polen.
Nog niet eens zo gek lang geleden moesten we voor het doen van onze aankopen een fysieke winkel bezoeken. Vandaag de dag kunnen we op ieder gewenst moment en vanaf iedere locatie producten bestellen en thuis laten bezorgen. Voor de consument een ogenschijnlijk natuurlijk gegeven, vanuit fulfillment een complexe ontwikkeling
De Britse supermarktketen Tesco onderzoekt welke rol 3D-printers in de toekomst in de winkels kunnen spelen. ‘We drukken toch ook al posters en foto’s af’, klinkt de logische gedachte. ‘Waarom dan geen cadeaus en persoonlijke items?’
CB, voorheen het Centraal Boekhuis, gaat samen met fulfilmentspecialist S&H e-commercediensten leveren aan de modemarkt.
De kracht van een afbeelding valt niet te onderschatten. Iedereen heeft direct eenzelfde associatie bij het gebruik van een afbeelding. Hiervan kunnen we in diverse logistieke en fulfillmentprocessen gebruikmaken.
Marktkenners houden er rekening mee dat Amazon in Europa bezorgers als GLS, DHL en DPD op een zijspoor gaat zetten. De webwinkel heeft voldoende kennis, schaal en middelen om de bezorging zelf te doen.
De broers Patrick en Marcel Helmer hebben eFusion, toeleverancier van en voor webwinkels, overgenomen van investeerder Annexx Group.
Medewerkers van magazijnen en grote distributiecentra kunnen binnenkort hun werk efficiënter doen met een internetbril. SAP ontwikkelt Android en iOS-software voor de internetbril van fabrikant Vuzix die medewerkers door hun werkomgeving gidst.