Influencer marketing

Nieuwsbrief

Vacatures

 

Artikelen in Influencer marketing

Pelle Bosma: Eigen labels FreshCotton hebben veel potentie

Pelle Bosma volgde in de jaren negentig de opleiding Kunst & Techniek aan De HKU. Na een aantal jaren een design bureau gerund te hebben startte hij in 2004 FreshCotton. Zijn rol als ondernemer is in de jaren gegroeid van t-shirt-designer via website-designer naar e-commercemanager. Met het laatste jaar de focus op online marketing. Een ondernemer die succesvol is door vanuit passie te werken. En met grote plannen. Zeker ook voor de twee eigen labels: Quality Blanks en FreshCotton. Hij denkt aan een eigen winkel en internationalisering, en op 26 juni is hij een van de sprekers op Emerce Fashion.


Welke invloed heeft veranderend Facebook op influencers?

Influencermarketing kent een vertrouwenscrisis. Toch zijn berichten over de daling van de trend sterk overdreven.  De opkomst van nieuwe datagebaseerde technologie zal de manier waarop merken beïnvloeders vinden en mee onderhandelen, volledig transformeren.  Komt het tot een influencer-revolutie?


Influencer marketing balanceert tussen algoritme en creatieve vrijheid

Er is een constante ophef over de algoritmes van bekende socialmediakanalen als Instagram en Facebook en over de creatieve vrijheid van influencers. Facebook maakt het sinds begin januari moeilijker voor bedrijven om gezien te worden. Hoe garandeer je het succes van je influencer campagnes en hoe maak je de juiste selectie tussen het grote aantal influencers? 


SocialBrands start marktplaats voor influencers

Social Brands start een voor iedereen toegankelijke database met informatie over influencers, oftewel invloedrijke vloggers en bloggers. Marketeers, influencers en infuencerbureaus kunnen via het platform met elkaar in contact komen en zonder kosten alle relevante cijfers zoals bereik en engagement direct inzien.


Infographic: To Skip or Not to Skip

Influencers worden steeds belangrijker voor online marketing, zo blijkt uit een studie van MediaScience onder 14 tot 24 jarigen. Vlogs worden bijvoorbeeld niet overgeslagen, zoals online reclame, en bovenal wordt de inhoud flink gedeeld, zelfs in veertig procent van de onderzochte gevallen. Ter vergelijking: 85 procent van de preroll advertenties wordt volgens dit onderzoek niet uitgekeken.


Meer artikelen in Influencer marketing

Channel Influencer marketing

In dit Topic lees je alles over Influencer Marketing. De vorm van marketing waarbij merken of organisaties een persoon of groep inzetten om invloed uit te oefenen op het gedrag van de doelgroep. Hoe groot is het belang van Influencer Marketing, hoe kom je aan influencers, waar liggen de kansen en met welke tips & tricks moet je rekening houden? Je leest het hier.

Interessant in gerelateerde channels