[Podcast] Shaping the Future: influencer marketing bij Coca-Cola
Eind april lanceerden DDMA, Stichting Reclame Code en Bond van Adverteerders het initiatief ‘Certified by influencerregels.com’.
Eind april lanceerden DDMA, Stichting Reclame Code en Bond van Adverteerders het initiatief ‘Certified by influencerregels.com’.
27 mei 2024 Albert Heijn, ANWB, Jacobs Douwe Egberts, McDonald’s, Kruidvat, Nestlé Nederland, Vrumona en VTech gaan uitsluitend werken met gecertificeerde influencers
Geen van de elf grootste techbedrijven geeft voldoende transparantie in zijn reclame-activiteiten. Ze zijn daar onder de Europese wet DSA wel toe verplicht.
Niet één, maar twee vernieuwde reclamecodes zijn per 1 april 2024 in werking getreden. Naast de al langer bestaande Reclamecode voor Alcoholhoudende dranken (RvA), bestaat er nu ook een...
Influencerplatform The Cirqle begint een partnerprogramma voor media- en marketingbureaus. Bovendien koppelt het Nederlandse bedrijf met Youtube en Shopify.
Individualiteit en niches versnipperen sociale media. Dat biedt kansen om consumenten te bereiken via hun favoriete contentmakers: Creator Commerce.
Influencermarketing op sociale media wordt steeds groter. Vooral jongeren tussen de 15 tot 21 jaar zien vaak reclame van influencers voorbijkomen. En deze vorm van adverteren blijkt ook nog...
Meer focus op het merk dan op het product. Dat is de grote verandering waar Alexandra Legro, Global Marketing & Communications Director Hunkemöller, de komende tijd aan werkt. Door...
Influencers moeten transparant zijn over hun commerciële samenwerkingen. Dat was al jaren zo. Maar sinds vorig jaar vallen (grote) influencers onder de Mediawet. Hiermee komen er verschillende nieuwe regels...
Een nieuwe manier van reclame maken nestelt zich in de shopping-app van Amerikaanse klanten van Amazon. De e-commercegigant wil hen verleiden met TikTok-achtige korte video's.
Terwijl de creator economy stug doorgroeit, wordt er regelmatig geklaagd over lage verdiensten. De markt is dan ook scheef verdeeld, maar wordt ook niet altijd goed begrepen. Om eindelijk...