Creator Commerce: slim inspringen op de revolutie van online verkoop
Individualiteit en niches versnipperen sociale media. Dat biedt kansen om consumenten te bereiken via hun favoriete contentmakers: Creator Commerce.
Individualiteit en niches versnipperen sociale media. Dat biedt kansen om consumenten te bereiken via hun favoriete contentmakers: Creator Commerce.
Influencermarketing op sociale media wordt steeds groter. Vooral jongeren tussen de 15 tot 21 jaar zien vaak reclame van influencers voorbijkomen. En deze vorm van adverteren blijkt ook nog...
Meer focus op het merk dan op het product. Dat is de grote verandering waar Alexandra Legro, Global Marketing & Communications Director Hunkemöller, de komende tijd aan werkt. Door...
Influencers moeten transparant zijn over hun commerciële samenwerkingen. Dat was al jaren zo. Maar sinds vorig jaar vallen (grote) influencers onder de Mediawet. Hiermee komen er verschillende nieuwe regels...
Een nieuwe manier van reclame maken nestelt zich in de shopping-app van Amerikaanse klanten van Amazon. De e-commercegigant wil hen verleiden met TikTok-achtige korte video's.
Terwijl de creator economy stug doorgroeit, wordt er regelmatig geklaagd over lage verdiensten. De markt is dan ook scheef verdeeld, maar wordt ook niet altijd goed begrepen. Om eindelijk...
Nederlandse eerste virtuele influencer, het karakter Esther Olofsson, is omgekat in een volledig door AI gedreven fotomodel.
Infuencers verkiezen TikTok boven Facebook als platform, naast Instagram. Dat blijkt uit een analyse van Insider Intelligence (voorheen eMarketer).
De Belgische start-up Connus breidt zijn diensten uit naar de Nederlandse en Franse markt. In mei lanceerden de drie jonge Gentse ondernemers achter Connus een gloednieuwe versie van hun...
Influencers die werken voor de reisindustrie zeggen dat ze hun bereik aanzienlijk zien dalen. Facebook zou zijn algoritmes wegsturen van foto's richting video's. Hieraan ligt de rappe opkomst van...
Kwalitatieve content is pas het begin als aan je content wilt verdienen. Het gaat om bereik, samenwerking met grote mediabedrijven en nieuwe technologie.