BUX krijgt boete voor aanbrengvergoedingen finfluencers
De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft op 18 november 2024 een boete opgelegd van 1,6 miljoen euro aan online broker BUX B.V. voor het overtreden van het provisieverbod. Om...
De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft op 18 november 2024 een boete opgelegd van 1,6 miljoen euro aan online broker BUX B.V. voor het overtreden van het provisieverbod. Om...
Certificering influencers sluit jaar succesvol af met ruim 2000 influencers en bol als nieuwe partner
De huidige regels voor influencer marketing blijken tekort te schieten in het beschermen van kinderen en jongeren. Zij hebben vaak moeite om deze vorm van reclame te herkennen. Dit...
Een productlancering is een belangrijk moment waarbij soms jaren van werk op het spel staan. Vroeger draaiden campagnes om fysieke
Het Nederlandse influencermarketingplatform The Cirqle kondigt zijn AI-oplossing voor influencercampagnes aan. Het stelt adverteerders in staat om campagnes te creëren zonder ooit een campagnebrief te hoeven schrijven.
Eind april lanceerden DDMA, Stichting Reclame Code en Bond van Adverteerders het initiatief ‘Certified by influencerregels.com’.
27 mei 2024 Albert Heijn, ANWB, Jacobs Douwe Egberts, McDonald’s, Kruidvat, Nestlé Nederland, Vrumona en VTech gaan uitsluitend werken met gecertificeerde influencers
Geen van de elf grootste techbedrijven geeft voldoende transparantie in zijn reclame-activiteiten. Ze zijn daar onder de Europese wet DSA wel toe verplicht.
Niet één, maar twee vernieuwde reclamecodes zijn per 1 april 2024 in werking getreden. Naast de al langer bestaande Reclamecode voor Alcoholhoudende dranken (RvA), bestaat er nu ook een...
Influencerplatform The Cirqle begint een partnerprogramma voor media- en marketingbureaus. Bovendien koppelt het Nederlandse bedrijf met Youtube en Shopify.
Individualiteit en niches versnipperen sociale media. Dat biedt kansen om consumenten te bereiken via hun favoriete contentmakers: Creator Commerce.