More stories

Infographic: het rendement van influencer marketing

Influencer marketing, met behulp van vloggers en bloggers, wordt steeds belangrijker. Het rendement kan erg hoog zijn, zegt Influencer Marketing Hub, al geldt als regel: hoe groter de influencer, des te lager het rendement. Ook Instagram wordt steeds belangrijker door het gebruik van hashtags.

Influencer marketing

Lonely Planet gaat in social commerce

Lonely Planet heeft TRILL Travel gekocht, een bedrijf dat met behulp van AI-technologie foto’s van influencers analyseert en automatisch linkt aan boekingssites. Gebruikers kunnen een hotel, excursie of restaurant boeken door een foto aan te raken.

Influencer marketing

Nieuw platform voor metingen influencer campagnes

Connecting Agency Friends of the Brands heeft een platform aangekondigd voor het analyseren van de resultaten van influencer marketingcampagnes.

Influencer marketing

House of Sports en Join lanceren influencerplatform met Olympisch Kampioenen

Sportmarketingbureau House of Sports lanceert samen met influencer marketingplatform Join Influencers of Sports. Bedrijven kunnen via het platform samenwerken met Olympisch atleten als Erben Wennemars en Tess Wester of e-sporter Koen Weijland.

Influencer marketing

Gilette in influencermarketing met Twitch

Gilette houdt een tijdelijke promotie met Twitch waarbij gamers spaarpunten kunnen verdienen om uit te geven aan hun favoriete streamers.

Influencer marketing

Nike tekent sponsorcontract e-sports

Nike heeft een sponsorcontract getekend met de League of Legends Pro League in China. Alle teams dragen Nike-kleding wanneer ze zich over het internationale toneel bewegen.

Influencer marketing

Citymarketingcampagne Eindhoven genomineerd voor prijs

De campagne Another City Trip van Eindhoven365 is een van de genomineerden voor een Influencer Marketing Award in de categorie travel en most creative. Op 26 maart a.s. vindt de prijsuitreiking in Londen plaats.

Influencer marketing

Jongere kinderen herkennen minder vaak reclame bij YouTube influencers

Uit onderzoek dat het Commissariaat voor de Media heeft laten uitvoeren door de Universiteit van Amsterdam en de Radboud Universiteit […]

Influencer marketing

Omar Kbiri (oprichter Maak & VEED): ‘Als je het ver wil schoppen, moet je het samen doen’

De VEED Awards – door de media ook wel “de Oscars van de Nederlandse YouTube industrie” genoemd – zijn de jaarlijkse prijzen voor de beste en leukste YouTubers van Nederland. Influencerburau Maak creëert verhalen uit de popcultuur. Een gesprek met oprichter van de VEED Awards en influencerbureau Maak: Omar Kbiri.

Influencer marketing

Foodbloggers: Je bent wat je influencer (niet) eet

Wat we eten, of wat we juist niet eten, bepaalt wie we zijn. Food influencers serveren hapklare brokken eetbare identiteit. Als food professional kun je niet meer om hen heen. Laurens van Klaveren: “Omdat influencers goed omgaan met zoekmachines, is de vrije keuze toch minder vrij dan je zou denken.”

Influencer marketing

TikTok: Zo zet je 760 miljoen dansende tieners in voor je merk

Eens in de zoveel tijd lees je over een nieuw social medium dat het hélemaal gaat worden. En een paar maanden later weet niemand meer hoe die app ook alweer heette. Nu is weer zo’n moment. Maar TikTok is here to stay.

Social

Emerce Campagnepanel: recensie van #enjoylatvia

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer ligt een influencercampagne voor toeristisch Letland onder de loep.

Influencer marketing

Workshop: Slimmer aan de slag met Stories

Facebook, Snapchat, Instagram, WhatsApp… Ieder sociaal netwerk werkt inmiddels met Stories. De mogelijkheden worden steeds uitgebreider en hun werking steeds effectiever. Maar hoe bouw je een goede strategie rondom jouw Stories? Workshop legt uit, met Instagram als voorbeeld.

Social

Center Parcs breidt influencer marketing activiteiten uit

Center Parcs voor 2019 haar internationale influencer marketing activiteiten uit, met een vertaling van de ‘Zeg ja tegen wat ertoe doet’ merkstrategie die Center Parcs begin 2018 lanceerde.

Marketing

Wat is de beste tijd om te posten op Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn?

Helaas is het niet voldoende om een socialmediabericht te plaatsen en achterover te leunen, in de hoop dat de likes en commentaren binnenstromen. Om de meeste vruchten te plukken van je sociale inspanningen is het verstandig om actief te zijn op de meest gunstige tijden. Recente onderzoeken vertellen je alles over de beste publicatietijd.

Social