More stories

Aegon: ‘De heilige graal van marketing is binnen handbereik’

Als Directeur Marketing & Business Development moet Robbert Bakker (41) de digitalisering van verzekeraar Aegon aanjagen. Gerichte marketingcommunicatie en dienstenontwikkeling op basis van het daadwerkelijke gedrag van de consument is daarbij een belangrijk onderdeel. “Zelf kijk ik liever eerst naar de data.”

Customer Experience

Moedervlekkenapp getest in Living Lab eHealth

Het Máxima Medisch Centrum sluit zich aan bij het zogenoemde Living Lab eHealth, een project in de regio Eindhoven dat tot doel heeft eHealth-toepassingen in de praktijk te testen.

Health

60.000 studenten aangemeld voor MOOCs TU Delft

Zo’n 60.000 studenten hebben zich al aangemeld voor de gratis online cursussen (MOOC’s, Massive Open Online Courses) die dit najaar van start gaan. In de periode van eind augustus tot en met januari gaan er elf Delftse MOOC’s van start.

Innovatie

Bedenker Homey genomineerd voor beste studentondernemer

Stefan Witkamp, student Creative Technology aan de Universiteit Twente, is genomineerd voor de Studenten Ondernemersprijs 2014. Witkamp is samen met medestudent Emile Nijssen eigenaar van Athom. Het duo boekte succes met de ontwikkeling van de Homey en de crowdfundingcampagne via Kickstarter waarmee ze meer dan 200.000 euro wisten in te zamelen.

Innovatie

Agile Strategy: snel inspelen op veranderingen

Wie had twee jaar geleden kunnen voorspellen dat Uber de spelregels in de taxibranche in 38 landen fundamenteel zou veranderen? Of dat Airbnb een geduchte concurrent zou worden voor hotels? Start-ups kunnen met nieuwe technologie de economische regels binnen enkele jaren veranderen, waardoor gevestigde bedrijven hun strategische koers snel en radicaal moeten herzien. Snel kunnen inspelen op nieuwe ontwikkelingen is daarom een cruciaal onderdeel van elke bedrijfsstrategie geworden.

Innovatie

Apple kampt met vertragingen (update)

2014 beloofde het jaar te worden waarin Apple een volledig nieuwe productgroepen zou lanceren, zo liet zelfs CEO Tim Cook eerder dit jaar doorschemeren. Maar het heeft er alle schijn van dat er nog langer op moet worden gewacht.

Gear

Slaapgadget Sense haalt ruim 1 miljoen dollar op

Het Kickstartproject Sense van de 22-jarige Brit James Proud heeft in een week tijd 708.000 euro opgebracht. Het bolvormige apparaatje houdt het slaapritme bij.

Gear

Microsoft en Intel jaloers op knutselcomputer

Microsoft, Intel en hardwareproducent CircuitCo komen met een eigen alternatief voor de Raspberry Pi, de kale knutselcomputer die momenteel de wereld verovert. Uiteraard draait daar Windows op, want die ontbrak op de oorspronkelijke versie.

Innovatie

‘Wearables in je spijkerbroek zonder dat je het weet’

Nog even en dan worden wearables zonder dat je het weet verwerkt in jassen, truien en horloges. Dat stelt wearable-onderzoeker Nick Spencer van ABI Research. Hij onderzoekt wat mensen doen met de nieuwe draagbare kleine computertjes, die we nu bijna iedere dag op Kickstarter zien voorbij komen. Te veel om bij te houden, waar gaat het heen?

Innovatie

Universiteit Groningen start MOOC

De Rijksuniversiteit Groningen begint in september met MOOCs, gratis publieke colleges die door de eigen professoren worden gegeven. Lex Hoogduin doet de aftrap met een cursus ‘Beslissen in een complexe en onzekere wereld’.

Innovatie

‘Nederlandse internetindustrie kijkt te weinig over de grens’

Met behulp van een slimme mobiele app boeken Shell-medewerkers een halve dag tijdwinst per week bij hun werkzaamheden op olievelden en bij raffinaderijen. Het Shell Mobile Competence Center in Amsterdam ontwikkelt dergelijke toepassingen, met Michiel Steltenpool (39) als General Manager. “Wij zijn binnen de industrie de innovator.”

Innovatie

Apple zoekt zorgplan voor Nederlandse markt

Apple zoekt een business development manager voor de zorgsector in Nederland. Deze moet, volgens de advertentie, een businessplan voor de Nederlandse zorgmarkt opstellen, met name op het gebied van ‘Cure & Care’.

Health

Tien miljoen voor slimme ‘thermostaat’ Tado

Tado uit Duitsland rondt een financieringsronde af waarmee het tien miljoen euro ophaalt voor internationale expansie. De Nederlandse winkel is al live.

Gear

Winkels vanHaren krijgen ‘fluisterende etalages’

vanHaren gaat in zijn vestigingen in Amsterdam en Breda experimenteren met sonar techniek. Daarbij kunnen via winkelruiten of andere oppervlakten reclameboodschappen worden weergegeven. Dat meldt Retailnews.

Conversie

ABN: Over the top aanbieders bedreiging voor telecom

Traditionele telecombedrijven ondervinden in toenemende mate concurrentie van zogenaamde ‘over-the-top-aanbieders’ (OTT) op de markt. De telecomsector zal alles uit de kast moeten halen om ook deze concurrenten het hoofd te bieden, stelt ABN AMRO in haar Telecom Update.

Innovatie