More stories

Wat te doen tegen de exponentiële kloof door versnellende technologie?

Digitalisering zorgt voor een exponentiële kloof tussen de kracht van nieuwe technologie en het vermogen om bij te blijven. Wat te doen?

B2B Digital
Premium

Crypto.com compenseert klanten na verlies Ethereum (update)

Crypto.com heeft sommige klanten na het verlies van miljoenen aan Ethereum gecompenseerd. Formeel wil het wisselkantoor nog altijd niet toegeven dat er geld is gestolen na een hack.

Innovatie

KLM: verandering van binnenuit met design thinking

Het optimaliseren van de interne organisatie is een cruciaal en vaak onderschat onderdeel in business transformatie.

B2B Digital

Data-analyse: angst bestrijden met feiten

Goede data en goed ontworpen data-analyse strategieën maken agile werken niet alleen mogelijk, maar maken het ook actiegericht en meetbaar.

B2B Digital
Premium

‘Walmart werkt aan eigen cryptomunt en NFT’s’

Het Amerikaanse Walmart treft voorbereidingen voor een eigen cryptomunt en een collectie non-fungible tokens, zo meldt zakenzender CNBC zondag.

Innovatie

Toekomst van steden: onderwijs als gedeelde publiek-private verantwoordelijkheid

Wat is de rol van de overheid en het bedrijfsleven wat educatie betreft? En hoe maken we van onderwijs een gemeenschappelijke verantwoordelijkheid?

Recruitment
Premium

CO2-voetafdruk Bitcoin-netwerk steeg in 2020 met ongeveer 25 procent

De totale CO2-voetafdruk van het Bitcoin-netwerk steeg in 2020 met ongeveer 25 procent, terwijl het aantal transacties daalde met 6 procent. Dit komt neer op een klimaatimpact van ongeveer 402 kg CO2 per transactie in 2020, zo blijkt uit de eerste resultaten van een door DNB ontwikkelde methode om de CO2-voetafdruk van Bitcoin te meten.

Crypto
Premium

Ook Tonga wil Bitcoin als wettig betaalmiddel

Na El Salvador wil ook eilandengroep Tonga de Bitcoin als wettig betaalmiddel invoeren. Dat is in elk geval het plan van voormalig parlementslid Lord Fusitu’a. Hij zal later dit jaar een wetsvoorstel indienen.

Crypto

‘Tijd voor actie: Fist Party Data zijn het nieuwe goud’

In 2023 neemt de industrie afscheid van 3rd party cookies. Hoe kunnen online marketeers zich hierop voorbereiden?

B2B Digital
Premium

PayPal onderzoekt eigen stablecoin

PayPal onderzoekt de mogelijkheid van de lancering van zijn eigen stablecoin, een cryptomunt die aan bestaande valuta wordt gekoppeld en een stabieler koersverloop vertoont.

Crypto

Column: Het holle Holodeck

Jaren terug ging ik naar de opening van Amsterdams pop up virtual reality-bioscoop. Getooid met een kekke bril keken we naar enigzins korrelige beelden. Als je je hoofd draaide naar iets nét buiten je blikveld, had je ineens een hele andere film. Bijzondere ervaring. Het voegde alleen weinig toe om samen naar de bios te gaan. Je zat in je eigen brillenwereldje. 

Augmented Reality

Data als fundament voor branded content: zo bouw je een succesvolle campagne

Creatieve content en data worden vaak als onverenigbaar gezien, terwijl juist die twee aspecten het recept zijn voor succesvolle branded content.

B2B Digital
Premium

Bitcoinbedrijf Stekking verder als Satsback

Het Nederlandse bitcoinbedrijf Stekking heeft een nieuwe naam geadopteerd: Satsback. Satsbacks zijn beloningen voor gebruikers die via een bepaalde webwinkel aankopen doen.

Crypto
Premium

YoungOnes en ABN AMRO introduceren betaling binnen één minuut voor freelancers

Online freelanceplatform YoungOnes maakt samen met ABN directe betalingen beschikbaar voor al hun platformgebruikers. Freelancers ontvangen, na goedkeuring van de gewerkte uren door de opdrachtgever, binnen één minuut de betaling op hun rekening.

Payment
Premium

Handel in NFT’s naar 25 miljard dollar

De verkoop van NFT’s, oftewel cryptoplaatjes die als een uniek eigendomscertificaat worden verhandeld, heeft vorig jaar 25 miljard dollar opgebracht, zo blijkt uit gegevens van DappRadar. Wel lijkt de groei te vertragen.

Blockchain