More stories

Premium

Belg krijgt digitale kluis

Elke Belg krijgt vanaf 2023 een digitale portefeuille, waarin onder meer de identiteitskaart en het rijbewijs worden opgeslagen. Daarmee kunnen Belgen zich ook identificeren. Staatssecretaris voor Digitalisering Mathieu Michel (MR) heeft de portefeuille maandag aangekondigd.

Innovatie
Premium

Mobiele bank N26 haalt 900 miljoen dollar op

De mobiele bank N26 heeft 900 miljoen dollar aangetrokken in de grootste financieringsronde tot nu toe voor een digitale bank in Europa. Het Duitse bedrijf wordt daarmee gewaardeerd op 9 miljard dollar.

Financials

Marike van de Klomp (Vattenfall): ‘Start met het opbouwen van kennis over conversational kanalen’

Energieleverancier Vattenfall is gestart met het bouwen van een voice-assistent. Marike van de Klomp van Vattenfall vindt het een uitstekende manier om klantgemak te verhogen: ‘Mensen vinden het prettig vinden om via spraak dingen te regelen.’

Voice
Premium

GO Sharing breidt aanbod uit met elektrische deelfietsen

Deelvervoerbedrijf GO Sharing biedt nu ook elektrische deelfietsen, naast zijn elektrische deelscooters. Het bedrijf start vandaag met het plaatsen van 240 elektrische deelfietsen in Rotterdam. Eerder waren Eindhoven en Den Bosch aan de beurt.

Innovatie

Terugblik: de drie(!) Meest Invloedrijke Recruiters

Leer de winnaars van de Meest Invloedrijke Recruiters van vorig jaar kennen. Time to Hire sleepte maar liefst 3 awards in de wacht.

Digital Transformation
Premium

Nespresso Nederland pilotmarkt voor nieuwe Google Voice Assistant functies

Nespresso maakt het, naar eigen zeggen als eerste koffiemerk in Nederland, mogelijk om je koffie via de stemassistant te bestellen zonder interactie met een scherm.

Innovatie
Premium

China geen topdelver cryptopunten meer

China is zijn positie als topdelver van cryptomunten geheel kwijtgeraakt. De activiteit is gedaald tot ver onder de niveaus van de Verenigde Staten, Rusland en Kazachstan, aldus de meest recente Cambridge Bitcoin Electricity Consumption Index (CBECI).

Crypto

Terugblik: Arnold Jansen, Meest Invloedrijke Recruiter

Arnold Janssen van Phind won vorig jaar de prijs voor meest invloedrijke recruiter. Wat heeft die prijs hem gebracht?

Digital Agencies

Het tijdperk na de third party cookies

Vanaf 2022 zullen de third party cookies ook verdwijnen uit de Google Chrome browser (marktaandeel: 56%). Hoe bereid je je hierop voor?

B2B Digital
Premium

Europese steun voor Hardt Hyperloop

Hardt Hyperloop, het Nederlandse bedrijf dat werkt aan de ontwikkeling van de hyperloop, heeft 15 miljoen euro van de Europese Commissie toegekend gekregen. Het is voor het eerst dat een hyperloopbedrijf substantiële financiële steun vanuit Brussel krijgt.

Innovatie
Premium

70 Nederlandse innovatieve groeibedrijven naar CES

70 Nederlandse innovatieve groeibedrijven nemen vanaf 5 januari 2022 deel aan de grootste techbeurs ter wereld, de Consumer Electronics Show (CES). De CES is gewoonlijk een ontmoetingsplaats van meer dan 170.000 bedrijven en investeerders uit zo’n 160 landen. Hun namen werden vanochtend bekend gemaakt op CES Unveiled in Amsterdam.

Start-ups

Het kantoor van de toekomst: ingericht op hybride werken

Thuiswerken is een blijvertje. En dus krijgt het kantoor een andere rol. Van werklocatie naar clubhuis, een schets van het kantoor van de toekomst. 

Communicatie

Hoe het Filmfestival Rotterdam dankzij een flexibel DXP de coronaklap overleefde

Dankzij een interactief streamingplatform bleef de essentie van het International Film Festival Rotterdam behouden en werd een nieuw publiek bereikt.

Digital Transformation
Premium

Stef Blok, Fairphone en Women in Tech naar CES Unveiled

Minister van Economische Zaken Stef Blok, Fairphone CEO Eva Gouwens, Lieke Lamb van Women In Tech NL en Constantijn van Oranje, Special Envoy, Techleap.nl zijn de hoofdgasten van CES Unveiled op 14 oktober in de RAI in Amsterdam.

Innovatie

Podcast The Brief: Swapfiets en de ambities voor een leefbaardere stad

The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met Isabelle Pinckaers, marketingmanager bij Swapfiets.

Start-ups