More stories

Hoe bouw je een nieuw sterk merk in een traditionele markt?

Een nieuw merk lanceren in de statische markt van juridische dienstverlening aan particulieren, is al snel disruptief.

B2B Digital
Premium

Franse incubator voor e-health innovaties

Sanofi, Capgemini, Generali en Orange richten een (Franse) incubator op voor startups voor digitale zorg.

Innovatie
Premium

Daphne van Dijk (Innovatiehub #11/KNVB): ‘Data vernieuwt voetbal op alle niveaus’

Innovatiehub #11 moet voetbalbond KNVB helpen bedrijven en wetenschappers te betrekken bij de vernieuwing van het spel, talentontwikkeling en de grasmat. “We hebben zicht op nieuwe businessmodellen”, aldus Innovatiemakelaar Daphne van Dijk.

Innovatie

Digitale kolonisatie

Science fiction wordt ‘science fact’. Van telefoon tot tandenborstel: alles verbonden met het internet. Ook Apple heeft wat nieuws. Hoera of kolonisatie?

Internet of Things
Premium

Directeur CPB: Verbied de Bitcoin

Het kabinet moet bitcoins en andere cryptomunten verbieden. Dat schrijft directeur Pieter Hasekamp van het Centraal Planbureau (CPB), de belangrijkste adviseur van het kabinet, in een essay in het FD. Hij waarschuwt voor een crash van cryptovaluta.

Crypto

Hoe trek je de aandacht van gamers met behulp van data science?

Gamers beter leren begrijpen en data-driven sales funnels bouwen en monitoren kan veel goeds betekenen voor je merk. Maar hoe pak je dat aan?

Contentmarketing
Premium

Ex-tweede kamerlid Kees Verhoeven naar Dutch Data Center Association

Voormalig Tweede Kamerlid Kees Verhoeven, voormalig woordvoerder Digitalisering bij D66, treedt per 1 augustus toe als adviseur Digitale Transformatie bij de Dutch Data Center Association (DDA), de brancheorganisatie voor datacenters in Nederland en de Fiber Carrier Association (FCA), de brancheorganisatie voor digitale connectiviteit in Nederland. Verhoeven gaat zich samen met de sector inzetten voor een duurzame en toekomstbestendige digitale infrastructuur.

Innovatie

Product as a Service: voor welke producten is PaaS interessant? (2/4)

Bij PaaS worden producten geen eigendom maar als dienst aangeboden: Product as a Service. Grote potentie, maar welke producten zijn het meest kansrijk?

Sustainability
Premium

Packaly tweede ABN partner bij nieuwe betaaldienst voor flexwerkers

Na babysit-platform Charly Cares. treedt on-demand pakketbezorgdienst Packaly toe tot de gebruikers van een nieuwe betaaldienst voor flexwerkers van ABN.

Financials

Het Digital Maturity Model: zo word je een digital master

Het Digital Maturity Model geeft inzicht in waar je je bevindt op digitaal gebied en gebruik je ook voor het reviewen van bedrijfsprocessen.

B2B Digital
Premium

Samsung en Bayer investeren in gezondheidsapp

Samsung, Bayer en een paar andere bedrijven hebben 90 miljoen dollar geïnvesteerd in Ada Health, een app die kunstmatige intelligentie gebruikt om medische symptomen te interpreteren.

Innovatie
Premium

Fontys start InnovatieHub Digitale Transformatie

Fontys Hogescholen start aankomend schooljaar met een InnovatieHub Digitale Transformatie. Studenten, docenten, onderzoekers en het bedrijfsleven zullen samen aan de slag gaan met actuele vraagstukken op het gebied van digitale transformatie.

Innovatie

Voice: de vierde revolutie

De opkomst van de pc, internet en de smartphone ging relatief langzaam. Bij de vierde revolutie – spraakbesturing – is dat totaal anders.

B2B Digital

Hoe Pon meer waarde haalt uit data

Bij het Datalab van Pon werken maar liefst 18 data scientists en AI-specialisten aan het slimmer maken van het handels- en sevicebedrijf.

B2B Digital

De faalfactoren van de digitale transformatie

Spreker en auteur Menno Lanting benoemt vijf faalfactoren waar het bij organisaties vaak misgaat op het gebied van digitaliseren.

Digital Transformation