More stories

Premium

Ex-tweede kamerlid Kees Verhoeven naar Dutch Data Center Association

Voormalig Tweede Kamerlid Kees Verhoeven, voormalig woordvoerder Digitalisering bij D66, treedt per 1 augustus toe als adviseur Digitale Transformatie bij de Dutch Data Center Association (DDA), de brancheorganisatie voor datacenters in Nederland en de Fiber Carrier Association (FCA), de brancheorganisatie voor digitale connectiviteit in Nederland. Verhoeven gaat zich samen met de sector inzetten voor een duurzame en toekomstbestendige digitale infrastructuur.

Innovatie

Product as a Service: voor welke producten is PaaS interessant? (2/4)

Bij PaaS worden producten geen eigendom maar als dienst aangeboden: Product as a Service. Grote potentie, maar welke producten zijn het meest kansrijk?

Sustainability
Premium

Packaly tweede ABN partner bij nieuwe betaaldienst voor flexwerkers

Na babysit-platform Charly Cares. treedt on-demand pakketbezorgdienst Packaly toe tot de gebruikers van een nieuwe betaaldienst voor flexwerkers van ABN.

Financials

Het Digital Maturity Model: zo word je een digital master

Het Digital Maturity Model geeft inzicht in waar je je bevindt op digitaal gebied en gebruik je ook voor het reviewen van bedrijfsprocessen.

B2B Digital
Premium

Samsung en Bayer investeren in gezondheidsapp

Samsung, Bayer en een paar andere bedrijven hebben 90 miljoen dollar geïnvesteerd in Ada Health, een app die kunstmatige intelligentie gebruikt om medische symptomen te interpreteren.

Innovatie
Premium

Fontys start InnovatieHub Digitale Transformatie

Fontys Hogescholen start aankomend schooljaar met een InnovatieHub Digitale Transformatie. Studenten, docenten, onderzoekers en het bedrijfsleven zullen samen aan de slag gaan met actuele vraagstukken op het gebied van digitale transformatie.

Innovatie

Voice: de vierde revolutie

De opkomst van de pc, internet en de smartphone ging relatief langzaam. Bij de vierde revolutie – spraakbesturing – is dat totaal anders.

B2B Digital

Hoe Pon meer waarde haalt uit data

Bij het Datalab van Pon werken maar liefst 18 data scientists en AI-specialisten aan het slimmer maken van het handels- en sevicebedrijf.

B2B Digital

De faalfactoren van de digitale transformatie

Spreker en auteur Menno Lanting benoemt vijf faalfactoren waar het bij organisaties vaak misgaat op het gebied van digitaliseren.

Digital Transformation

Net echt of echt nep? Hoe verandert AI Influencer Marketing?

Influencers worden ingezet om een menselijk en authentiek gezicht aan je merk te geven, maar wat als we influencers kunstmatig genereren?

Artificial Intelligence
Premium

Bitcoin delven in Argentinië goedkoop door gesubsidieerde elektriciteit

Bitcoin-delvers in Argentinië profiteren van de door door de overheid gesubsidieerde elektriciteit. Zelfs na de recente prijscorrectie van Bitcoin zijn de kosten van elektriciteit voor iedereen die vanuit zijn huis werkt steeds een fractie van de totale gegenereerde inkomsten.

Crypto
Premium

Bill Gates bouwt volgende generatie kerncentrale

Bill Gates gaat met zijn bedrijf TerraPower een kerncentrale van de volgende generatie bouwen in Wyoming. Het is nog wel een demonstratieproject, maar de centrale gaat wel degelijk stroom leveren.

Innovatie
Premium

Ethereum-cryptominer in antiviruspakket

NortonLifeLock introduceert binnen het 360-antivirusabonnement een originele cryptoetoepassing. Met de applicatie kunnen abonnees ethereum delven wanneer hun pc niet wordt gebruikt.

Crypto
Premium

Nextdoor breidt uit met openbare functie Gratis Vondsten

Nextdoor, de app die buren met elkaar wil verbinden, helpt Nederland een handje met de circulaire economie. Vandaag kondigt het bedrijf Gratis Vondsten aan, waar iedereen kan zoeken en scrollen door gratis spullen in de buurt.

Social
Premium

Chatbot Kate van KBC valt in de smaak

De digitale assistent Kate van de Belgische bank KBC is al door 781.000 unieke klanten gebruikt. Van de 1,6 miljoen mobiele klanten ziet de helft de interactie zitten, zo blijkt uit cijfers die Johan Thijs, CEO KBC Groep en Erik Luts, Chief Innovation Officer KBC Groep, tijdens digitale ‘persbabbel’ bekend hebben gemaakt.

De particuliere KBC-klant kan sinds eind november 2020 een beroep doen op Kate. Zo helpt Kate om een betaling te regelen, vertelt ze of het loon is gestort, en kan Kate het verzekeringsbewijs van de wagen tonen. Kate werkt zowel via chat als via spraak. Ook biedt de assistente ‘proactieve diensten’ aan. Bijvoorbeeld advies om te besparen op de energiefactuur. Was er een storm in de buurt? Dan zal Kate vragen of er schade was en helpen om een schadeaangifte in te dienen.

Dertig procent van de conversaties (703.000) leidde effectief tot verdere acties.

Kate begrijpt nu al 90 procent van de vragen maar kan die niet altijd zelf aan een oplossing linken. Die ontbrekende stap gaat KBC de komende maanden verder uitwerken. In 12 procent schakelt Kate de klant tijdens de conversatie effectief door naar een KBC Live medewerker. Een team van medewerkers doorloopt elke dag de vragen die Kate niet kon oplossen en stuurt actief bij.

Artificial Intelligence