More stories

Trunkrs stort zich op Instabox klanten

Bezorger Trunkrs heeft voor veel geld advertenties bij Google ingekocht om gedupeerde Instabox klanten aan te trekken. Wie Instabox of Instabee intikt bij Google krijgt diverse advertenties te zien met koppen als Het alternatief voor Instabox, Bezorg nu met Trunkrs.

Logistics

Ontslagen bij Sendcloud, groeiplan gewijzigd

Logistiek softwarebedrijf Sendcloud uit Eindhoven heeft tien procent van de personeel moeten ontslaan. “We willen een voor de lange termijn een duurzaam bedrijf bouwen”, aldus Rob van den Heuvel.

Logistics

Faillissement Instabox leidt tot verlies 984 banen

In totaal 984 werknemers van Red je Pakketje en Instabox Nederland staan op straat, zo heeft de curator van de twee bedrijven donderdag bekendgemaakt. Eerder deze week is het faillissement van de koeriersdiensten uitgesproken.

e-commerce

Faillissement Instabox Nederland kwam volkomen onverwacht

Het faillissement van bezorger Instabox Nederland is een groter drama dan gedacht. De betrokken werknemers wisten tot woensdagochtend van niets, zo blijkt uit opmerkingen op Twitter. ‘Niemand wist vanochtend ergens van en nu zijn we failliet en werkloos. Instabox-Budbee fusie is onlangs goedgekeurd en nu is Instabox ineens failliet. Puur om oude Redjepakketje schulden kwijt te raken en opnieuw te beginnen als Instabee. Over de ruggen van werknemers en klanten.”

Logistics

Bpost doet het beter dan PostNL

Anders dan PostNL realiseerde bpost het afgelopen kwartaal een licht hogere omzet van ruim 1 miljard euro, De aangepaste EBIT viel met 26 miljoen wel lager uit.

Logistics

Instabox en Budbee gefuseerd, oude vennootschappen gelijk failliet

Het samengaan van de twee Zweedse pakketbezorgers Instabox en Budbee heeft gevolgen voor de Nederlandse activiteiten die zijn achtergebleven. De beide bedrijven kondigden onlangs aan om samen te gaan onder een nieuwe holding; Instabee. Eind oktober kregen ze daarvoor het groene licht voor de Zweedse Mededingingsautoriteit.

Logistics

Deutsche Post DHL verhoogt winstverwachting

Het donkerste economisch scenario voor 2022 is uitgebleven en Deutsche Post DHL richt zich op een beter 2022 dan in de zomer viel te voorspellen. De winstverwachting gaat naar 8,4 miljard euro.

Logistics

De vier belangrijkste factoren die in 2023 logistiek en ‘warehousing’ gaan bepalen

De logistieke vastgoedsector speelt een sleutelrol in de e-commerce. Maar er zijn een aantal trends waar e-commercebedrijven rekening mee moeten houden.

Logistics

PostNL neemt maatregelen om kosten te beheersen

PostNL neemt naar eigen zeggen alle benodigde maatregelen om het effect van de hogere kosten en een vertraagde volumeontwikkeling op te vangen. Ook worden investeringen afgestemd op de volumes en hanteert het bedrijf een strikt werkkapitaalbeheer.

Logistics

Gmail integreert track & trace in Gmail

Google gaat track & trace integreren in Gmail. Berichten over verzendingen tonen dan automatisch de status van de bezorging. Consumenten hoeven dan niet meer op een link te drukken.

Logistics

DHL vervoert pakketjes per stadstram

De Duitse pakketbezorger DHL doet een proef met de tram als voertuig voor bevoorrading van lokale pakketkluizen.

Logistics

PostNL stelt volgend jaar pakketautomaten open

PostNL gaat in de loop van 2023 zijn pakketautomaten openstellen voor andere vervoerspartijen. Dat betekent dat consumenten vanaf dat moment pakketjes van verschillende vervoerspartijen in een PostNL-pakketautomaat kunnen ophalen en verzenden.

Logistics

Bringly start gedeelde duurzame logistiek

Bringly start met het inzetten van haar software voor het delen van duurzame capaciteit van de diverse aangesloten vervoerders. De software van Bringly maakt het mogelijk om orders en capaciteit onderling te delen, combineren of wisselen.

Logistics

Hoe je met moderne technologie de last mile-levering kan optimaliseren

Investeren in moderne technologie helpt marktspelers om hun last mile processen eenvoudiger en kostenefficiënter te maken.

Logistics

Steeds meer ‘Same-day delivery’. En niet alleen omdat de klant het vraagt

Vandaag bestellen en ook vandaag nog geleverd: bedrijven bieden het niet alleen als optie aan voor de consument maar ook voor de eigen ‘cut-off’-tijden.

Logistics