Aantal pakketkluizen 2024 stijgt naar vijfduizend (+70%)
De infrastructuur voor pakketbezorging in Nederland verandert met op komst van pakketkluizen. Vorig jaar verdubbelde dat aantal bijna. De consument moet er nog wel smaak voor ontwikkelen.
De infrastructuur voor pakketbezorging in Nederland verandert met op komst van pakketkluizen. Vorig jaar verdubbelde dat aantal bijna. De consument moet er nog wel smaak voor ontwikkelen.
Het aantal pakketten dat vorig jaar is verstuurd is opnieuw toegenomen. Deze groei leidde tot een stijging van de omzet in de pakketmarkt, terwijl de omzet in de postmarkt verder terugliep. Dat blijkt uit de jaarlijkse Post- en pakketmonitor van de Autoriteit Consument & Markt (ACM).
Vinted gaat in heel Nederland pakketkluizen installeren. De logistieke tak van het bedrijf sloot afgelopen weken overeenkomsten met 150 lokale partijen.
Uber breidt zijn diensten in Duitsland uit met de introductie van Uber Courier, een nieuwe koeriersdienst die zich richt op het transport van goederen.
DHL is vooraf geïntegreerd in Shopify Shipping, met dekking in 220 landen, als resultaat van een strategische samenwerking tussen de twee bedrijven.
De verspreider van huis-aan-huisreclame in Nederland Spotta gaat geadresseerde post aan de deur bezorgen, waarmee het zich in het zakelijk vaarwater van PostNL manoeuvreert.
Exploitant van pakketwanden De Buren wordt overgenomen door DHL Group. De Buren blijft opereren als zelfstandig bedrijf en behoudt zijn onafhankelijke positie als aanbieder van pakketautomaten voor alle vervoerders.
Hoge verzendkosten blijven een belangrijke drempel bij online aankopen: 59,4 procent van de Nederlandse consumenten zegt een bestelling te annuleren bij hoge verzendkosten. Dit blijkt uit de nieuwste editie van de E-commerce Delivery Compass 2025 van Sendcloud, gebaseerd op 8000 consumenten in acht Europese landen, waaronder Nederland.
Vinted Go, de logistieke tak van de tweedehandsmarktplaats, breidt zijn samenwerking met Bloq.it uit. Dat brengt duizenden nieuwe pakketkluizen naar Spanje en Portugal.
Meer Nederlandse online shoppers ronden hun bestelling niet af vanwege zorgen rondom de bezorging. Volgens onderzoek van verzendplatform Sendcloud heeft 22 procent van de consumenten het afgelopen jaar een online aankoop afgebroken vanwege twijfels of ongemakken met betrekking tot levering. Webshops die geen flexibele bezorgopties bieden, lopen daardoor serieuze omzet mis.
bpost heeft deze week zijn 1.500ste pakjesautomaat in ons land in gebruik genomen. Het Belgische bedrijf plaatst zo tot zes nieuwe automaten per dag, wat moet resulteren in een netwerk van 2.500 pakjesautomaten tegen eind dit jaar.
Internationale e-commerce blijft groeien, maar foutieve klantadressen zorgen nog altijd voor hoge kosten, vertragingen en gemiste omzet. Zo’n twaalf procent […]
Ondanks volumedaling als gevolg van een staking bleven de opbrengsten van de pakketmarkt voor bpost in het eerste kwartaal stabiel.
Uber en technologiebedrijf WeRide breiden hun strategische samenwerking uit naar vijftien nieuwe steden. Deze verder uitrol van robotaxi’s komt ook naar Europa.
Het gaat nog altijd niet goed met PostNL. Er was groei voor pakketten in het eerste kwartaal, maar 10 miljoen euro minder omzet voor post. Pakketten bracht 581 miljoen euro op tegen 561 miljoen een jaar eerder. Post ging van 318 naar 309 miljoen euro.