Shopify integreert verzenddienst DHL
DHL is vooraf geïntegreerd in Shopify Shipping, met dekking in 220 landen, als resultaat van een strategische samenwerking tussen de twee bedrijven.
DHL is vooraf geïntegreerd in Shopify Shipping, met dekking in 220 landen, als resultaat van een strategische samenwerking tussen de twee bedrijven.
De verspreider van huis-aan-huisreclame in Nederland Spotta gaat geadresseerde post aan de deur bezorgen, waarmee het zich in het zakelijk vaarwater van PostNL manoeuvreert.
Exploitant van pakketwanden De Buren wordt overgenomen door DHL Group. De Buren blijft opereren als zelfstandig bedrijf en behoudt zijn onafhankelijke positie als aanbieder van pakketautomaten voor alle vervoerders.
Hoge verzendkosten blijven een belangrijke drempel bij online aankopen: 59,4 procent van de Nederlandse consumenten zegt een bestelling te annuleren bij hoge verzendkosten. Dit blijkt uit de nieuwste editie van de E-commerce Delivery Compass 2025 van Sendcloud, gebaseerd op 8000 consumenten in acht Europese landen, waaronder Nederland.
Vinted Go, de logistieke tak van de tweedehandsmarktplaats, breidt zijn samenwerking met Bloq.it uit. Dat brengt duizenden nieuwe pakketkluizen naar Spanje en Portugal.
Meer Nederlandse online shoppers ronden hun bestelling niet af vanwege zorgen rondom de bezorging. Volgens onderzoek van verzendplatform Sendcloud heeft 22 procent van de consumenten het afgelopen jaar een online aankoop afgebroken vanwege twijfels of ongemakken met betrekking tot levering. Webshops die geen flexibele bezorgopties bieden, lopen daardoor serieuze omzet mis.
bpost heeft deze week zijn 1.500ste pakjesautomaat in ons land in gebruik genomen. Het Belgische bedrijf plaatst zo tot zes nieuwe automaten per dag, wat moet resulteren in een netwerk van 2.500 pakjesautomaten tegen eind dit jaar.
Internationale e-commerce blijft groeien, maar foutieve klantadressen zorgen nog altijd voor hoge kosten, vertragingen en gemiste omzet. Zo’n twaalf procent […]
Ondanks volumedaling als gevolg van een staking bleven de opbrengsten van de pakketmarkt voor bpost in het eerste kwartaal stabiel.
Uber en technologiebedrijf WeRide breiden hun strategische samenwerking uit naar vijftien nieuwe steden. Deze verder uitrol van robotaxi’s komt ook naar Europa.
Het gaat nog altijd niet goed met PostNL. Er was groei voor pakketten in het eerste kwartaal, maar 10 miljoen euro minder omzet voor post. Pakketten bracht 581 miljoen euro op tegen 561 miljoen een jaar eerder. Post ging van 318 naar 309 miljoen euro.
Bestel- en vrachtauto’s die vanaf 2025 voor het eerst op kenteken gezet moeten uitstootvrij zijn om toegang te hebben tot de zero-emissiezones. Dat benadrukt logistiek adviseur Michel Oldenburg naar aanleiding van ondernemersvragen. Een nieuwe dieselbus met emissieklasse 6 met een Datum Eerste Toelating na 31 december 2024, heeft geen toegang tot de zones. Voor bestaande voertuigen geldt een overgangsregeling.
DHL Group heeft zijn samenwerking met Shopify verder uitgebreid. Deze uitbreiding moe Shopify-verkopers in staat stellen om eenvoudiger en sneller gebruik te maken van het wereldwijde verzendnetwerk van DHL – zowel voor binnenlandse als internationale leveringen.
bpost lanceert naar eigen zeggen een nieuw wapen in de strijd tegen fraude bij pakjesleveringen, een ‘fenomeen in opmars’. Vanaf nu kunnen webshops via bpost kiezen voor een ‘Secure Delivery’. Daarbij wordt een pakje door de postbode enkel overhandigd wanneer de bestemmeling een geheime code kan voorleggen.
DHL heeft in het eerste kwartaal van 2025 beter gepresteerd dan analisten hadden verwacht, ondanks een uitdagend economisch klimaat. De omzet steeg met 2,8 procent tot ruim 20,8 miljard euro, meldde het logistiekconcern woensdag vanuit Bonn. De operationele winst (EBIT) kwam uit op bijna 1,4 miljard euro, een stijging van 4,5 procent vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.