More stories

Predictive intelligence: de toekomst van business intelligence

Iedereen doet tegenwoordig wat met data, maar de meeste bedrijven laten kansen liggen. Veel webwinkels weten Google Analytics te vinden, en meten bijvoorbeeld de conversiepercentages en sessieduur. Maar wat als je nou zou kunnen voorspellen wat een klant gaat doen op basis van zijn eerdere gedrag? Tjitte Folkertsma van MediaCT sprak Peter Sheldon, VP of Global Strategy bij Magento, Jan Brooijmans, Business Intelligence consultant bij FocusFWD en Leah Ard, Business Solutions Architect en expert op het gebied van Magento Business Intelligence. Zij praten ons bij over de huidige staat en toekomst van Business Intelligence.

Marketing automation

Integratie tussen Magento en Klarna voor betere checkout

Magento en betaaloplossing Klarna zijn een samenwerking aangegaan. De makers van de e-commercesoftware hopen dat hun gebruikers daardoor makkelijker de ‘checkout’ kunnen optimaliseren voor hun klanten. Dit is nu immers nogal eens een struikelblok en conversiekiller.

Magento

Tweede overname voor Guapa E-commerce in jaar tijd

Magentospecialist Guapa E-commerce koopt magentobureau Made by Mouses uit Zwolle. Het is de tweede overname in een jaar, wat de ambitie illustreert. “We willen groeien naar drie- à vijfhonderd man”, vertelt directeur Mathijs Kok.

Digital Agencies

Magento nu onderdeel Adobe: maar wat betekent het voor gebruikers?

De overname van Magento roept veel vragen op over Adobes motieven en ambities. Zo is nog onduidelijk wat de integratie van het e-commerceplatform in Adobes ‘Experience Cloud’ betekent voor gebruikers. Zijn zij straks nog vrij om voor tools te kiezen die niet uit Adobes stal komen? En blijft de open source variant bestaan? Ondanks de onduidelijkheid denkt Mathijs Kok van Magento-partner Guapa e-commerce dat de overname goed uitpakt.

Magento

Adobe en Magento: ‘We hadden het kunnen zien aankomen’

Adobe maakte bekend Magento te willen overnemen. Met die overname wil Adobe Magento Commerce Cloud integreren met Adobe Experience Cloud en daarmee zijn clouddiensten uitbreiden. Hiermee creëren zij een wereldwijd platform voor zowel B2B- als B2C-klanten. Voor een bedrag van 1,68 miljard dollar zal dit de twee na grootste aankoop van Adobe zijn. Wat zegt e-commercespecialist Yannick Röling over deze overname?

Magento

Twijfels over toewijding Adobe open source ontwikkeling Magento

De open source-ontwikkeling van Magento krijgt dezelfde toewijding als voorheen. Dat heeft Adobe toegezegd nu het bedrijf het e-commerce platform wil overnemen voor bijna 1,7 miljard dollar. Experts vragen zich echter af of Adobe dat wel kan waarmaken.

Magento

E-commerceplatform Magento in handen van Adobe

E-commerceplatform Magento gaat voor 1,68 miljard dollar naar Adobe. Daar wordt het onderdeel van de Experience Cloud.

Magento

Magento Imagine: de belangrijkste e-commercelessen

Magento Imagine is hét internationale Magento event: Meer dan 3.000 merchants, partners en developers komen hier samen om kennis te delen over de laatste ontwikkelingen binnen e-commerce. Dit zijn de belangrijkste trends. 

Magento

Kiezen voor een andere werkwijze: de geleerde lessen

Innovatie is niet meer iets wat bedrijven ‘erbij’ doen en dat betekent dat de samenwerking met digitale bureaus drastisch verandert. Ook wij hebben het businessmodel tegen het licht gehouden. Het gevolg: meer interne stabiliteit. 

Digital Agencies

Emerce Research: Marketingtechnologie binnen Nederlandse organisaties 2018

Emerce heeft in december 2017 in samenwerking met VODW een onderzoek uitgevoerd naar het gebruik van en de investering in marketingtechnologie oplossingen in Nederland. Uit het onderzoek komt duidelijk naar voren dat de meeste respondenten vinden dat hun organisatie achterblijft wat betreft snelheid van reageren op nieuwe ontwikkelingen en innovaties.

Analytics

‘Progressive web app zeer belangrijke ontwikkeling e-commercebedrijven’

Van alle ontwikkelingen die e-commercebedrijven kunnen verwachten, is de opmars van ‘progressive web apps’ één van de belangrijkste. Dat stelt Magento’s hoogste strategiebaas in een vooruitblik. Nu ook Apple deze webapps eindelijk ondersteunt, kunnen Magentogebruikers er bijna niet meer omheen.

Magento

Zo combineer je e-commerce met data-driven e-mailmarketing

Dotmailer is een Magento-partner en e-mailserviceprovider voor gerenommeerde merken. De integratie van de twee biedt kansen voor e-mailmarketing.

e-mailmarketing

3 trends die e-commerce zullen veranderen

E-commerceplatform Magento is gericht op de nieuwste trends en technologieën op het gebied van e-commerce. Dit zijn de drie trends voor 2018 op het gebied van innovatie in e-commerce.

Magento

Google Shopping sluit API voor Magento: wat te doen?

Over drie weken verdwijnt de API waarmee onder meer Magento-gebruikers hun webwinkel direct integreren met Google Shopping. Wat is het alternatief?

Magento

Select Courier integreert Magento 2

Online boekingsplatform Select Courier heeft na een koppeling met bol.com een integratie met Magento 2 aangekondigd. Webwinkeleigenaars met een Magento 2 webshop importeren met de koppeling eenvoudig orders in het boekingsplatform van Select Courier.com.

Magento