Marketing automation

Nieuwsbrief

 

Artikelen in Marketing automation

Drempel e-mailmarketing automation steeds lager

De drempel om (e-mail)marketing te automatiseren is nu wel heel laag. MailChimp heeft aangekondigd de functies voor marketing automation voortaan gratis aan te bieden. De vele succesvoorbeelden en templates die er online te vinden zijn bieden een hoop inspiratie voor het opvolgen van (potentiële) klanten.


‘DMP ook goed voor interne datadistributie’

Het kiezen van een datamanagementplatform (DMP) is er door alle ‘buzz’ rondom het onderwerp niet makkelijker op geworden. De markt is zoekende naar wat een DMP is, stelde Danny Pentier van Tealium op Digital Marketing Live!. Er is een hoop rumoer, maar nog weinig definitie. ‘Als je tien mensen vraagt wat een DMP is, krijg je tien verschillende antwoorden.’


Account based marketing: de implementatie en effecten op KPI’s

B2B-bedrijven ruilen hun ‘oude’ marketing in. Als we de vele artikelen mogen geloven die over het onderwerp verschijnen kiest iedereen ervoor account based marketing. Het doel is niet niet langer om maar zoveel mogelijk leads in de salestrechter te krijgen. Een kleiner aantal accounts krijgt de aandacht en wordt met zeer specifieke campagnes richting koop […]


Hoe willen B2B-marketeers meer verdienen met marketing automation?

Op 13 juni 2017 verscheen het B2B Marketing Trendrapport 2017. Dit onderzoek geeft inzicht in de belangrijkste speerpunten en uitdagingen van B2B-marketeers in Nederland. En een belangrijke uitdaging voor B2B Nederland luidt: hoe zorgen we ervoor dat marketing automation meer euro’s oplevert?


Coen van der Poll (Peppered): ‘meer kaartjes verkopen met marketing automation’

Een theatergezelschap boeken is snel gedaan, maar de voorstelling goed onder de aandacht brengen bij het juiste publiek kost veel tijd en moeite. Peppered biedt een oplossing. “Peppered heeft een marketingplatform voor theaters, voor zalen eigenlijk. Dat wil zeggen dat we vanuit één collectief systeem de website, marketing, ticketing, alles wat de bezoeker raakt, proberen te automatiseren en op een hoger niveau proberen te krijgen”, aldus CEO Coen van der Poll. Het systeem wordt in Nederland inmiddels door 55 zalen gebruikt. In België ligt dat aantal op 14.


The Valley zet fors in op data met Nominow

Creatief bureau The Valley ontwikkelde afgelopen tien jaar een dataproduct en zet dat nu apart met een nieuw label in de markt: Nominow. De oud-CTO van Webpower, Jerlijn Kasmani, wordt er de eindverantwoordelijke over het team, doorontwikkeling en productmarketing. Philip Kok: “We gaan het groot maken bij The Valley en daarbuiten tot wasdom laten komen.”


Datatrics: benut data en machine-learning voor relevante customer journey

Het gemiddelde bedrijf heeft minstens vijf losse marketingtools. De grote uitdaging is hoe die data aan elkaar kunnen worden geknoopt tot een 360-graden klantbeeld zodat je in alle kanalen relevant communiceert met de klant, onder andere met e-mailmarketing. Het Nederlandse bedrijf Datatrics speelt handig op dit vraagstuk in.


Meer artikelen in Marketing automation

Channel Marketing automation

Hier vind je tips, tricks, achtergronden, cases, best practices en opinie rondom marketing automation, ofwel het gebruik van software en web based services voor het uitvoeren, managen en automatiseren van repetitieve marketing taken. Wat werkt en wat niet? Wat zijn de laatste ontwikkelingen? Je leest het in dit Topic. Zelf bijdragen aan dit Topic? Pitch naar topics@emerce.nl.