Marketing automation

Nieuwsbrief

Vacatures

 

Artikelen in Marketing automation

Zo stap je over van handmatig campagnes managen naar marketing automation

De Search Advertising Specialist heeft het druk. En hoe frustrerend is het dan als je keer op keer veel tijd verliest bij het uitvoeren van werkzaamheden die je eigenlijk zou moeten kunnen automatiseren. De realiteit is echter dat velen van ons tot op de dag van vandaag nog altijd op grote schaal handmatig campagnes managen. Dat moet toch beter kunnen. Toekomstmuziek? Nee hoor, het automatiseren van campagnes is al realiteit.


Innogy zet first, second en third party data slim in met DMP

Bedrijven investeren in toenemende mate in second en third party data. De aanvullingen op de eigen data komen bijvoorbeeld samen in een DMP en zorgen voor relevantere communicatie en producten. Bij het digitaliserende Essent en energiedirect.nl leidt dat al tot concrete eerste resultaten. Maar, benadrukt Kuldip Singh, de Digital Director bij moederbedrijf innogy: “Het is eigen data eerst.”


Dé VakantieDiscounter: ‘Professionele e-mailmarketing doe je er niet even bij’

Dé VakantieDiscounter heeft de afgelopen jaren een flinke omzetgroei doorgemaakt. Dit jaar wordt er een plus van 65 procent genoteerd. Jochem Veenstra is verantwoordelijk voor de e-mailmarketing bij het Nederlands online reisbedrijf, dat onderdeel is van Otravo. “Een-op-een personalisatie is op zich al mogelijk maar de vraag is of je dat moet willen.”


Marketing Automation voor recruitment: de sollicitant is een lead

Marketing Automation is de inzet van geautomatiseerde systemen om leads aan je bedrijf te binden middels relevante informatiestromen. Een welbekend en succesvol concept binnen B2B leadgeneratie. Eigenlijk is het een ideaal instrument voor recruitment, maar de praktijk toont dat het op dat gebied te weinig wordt toegepast. Door dieper in te gaan op de basisprincipes van Marketing Automation wordt duidelijk hoe recruitment gebruik kan maken van Marketing Automation.


Zo maak je van een chatbot een intelligente assistent

Het gedrag van consumenten is enorm geëvolueerd de laatste decennia. Vroeger volstond een verzorgde website of logo om op te vallen en zich te differentiëren van concurrenten. Tegenwoordig baseren consumenten zich op andere criteria voor ze een aankoopbeslissing nemen en letten vooral op de kwaliteit van de klantervaring. In deze context kan een chatbot een serieuze […]


Litmus Live: vijf opvallende trends in e-mailmarketing

Wat is het recept van succesvolle e-mailmarketeers? Welke creatieve innovaties vind je binnenkort in je mailbox? En hoe maak je je mailings geschikt voor blinden en slechtzienden? Oftewel: welke opvallende trends zijn besproken tijdens de Litmus Live-conferentie eind september in San Francisco?


Meer artikelen in Marketing automation

Channel Marketing automation

Hier vind je tips, tricks, achtergronden, cases, best practices en opinie rondom marketing automation, ofwel het gebruik van software en web based services voor het uitvoeren, managen en automatiseren van repetitieve marketing taken. Wat werkt en wat niet? Wat zijn de laatste ontwikkelingen? Je leest het in dit Topic. Zelf bijdragen aan dit Topic? Pitch naar topics@emerce.nl.

Interessant in gerelateerde channels