De échte revolutie van Customer Data Platforms vindt plaats in ‘public clouds’
Grote martech-suites zijn hun beloften niet nagekomen. De échte revolutie zit in de combinatie van 'native' geïntegreerde 'public cloud'-componenten.
Grote martech-suites zijn hun beloften niet nagekomen. De échte revolutie zit in de combinatie van 'native' geïntegreerde 'public cloud'-componenten.
Marketing Mix Modeling: nuttig maar vaak gaat het niet (helemaal) goed. Het probleem zit hem vaak in de data: die moeten gedetailleerd en evenwichtig zijn.
In 2023 stopt de verwerking van data in Google Universal Analytics en verdwijnen alle historische data. Reden om te beginnen met 'data warehousing'.
Een MarketingOps-team moet passen bij strategische doelen van het bedrijf en een datastrategie hebben. Daarna kun je je MarketingOps-team samenstellen.
Performance Max belooft nog effectievere campagnes: lees de 'learnings' uit de praktijk over hoe je het meeste resultaat haalt uit een Performance Max-campagne.
Marketing automation is bij veel bedrijven een hoge prioriteit. Vitaminstore toont hoe het bijdraagt aan goede klantervaringen en conversiegroei.
MarketingOps draait om anders samenwerken en denken in projecten. Dat komt de interne communicatie en, uiteindelijk, de efficiëntie ten goede. Deel 1 van 3.
BrightonSEO is hét internationale evenement voor SEO-specialisten. Dit zijn een aantal van de presentaties en inzichten die mij positief opvielen.
Ik had er zin in: de nieuwe Kotler, 'Marketing 5.0'. Dit is wat ik er in het kort van vond: niet verrassend, wel verhelderend. Als cijfer een dikke 8.
Implementatie is slechts stap 1 in een CDP-project. Echt succes vraagt om meer. Met deze vijf inzichten maak je van je CDP een succes in de praktijk.
Omnichannel klantenservice is hot. Organisaties willen meerdere kanalen eenvoudig kunnen gebruiken. Er zijn veel goede opties, maar hoe kies je de juiste?