Marketing automation

Nieuwsbrief

Vacatures

 

Artikelen in Marketing automation

Nederlandse mkb-groothandel Europees koploper in online verkoop

Nederlandse mkb-groothandels zijn Europese koplopers in e-commerce. In totaal haalt de sector veertig procent van de omzet uit online verkopen. Dit is twee keer zoveel als andere Europese landen. Om de marges op online inkomsten te vergroten, zet de handelssector in op integratie van hun webshop en voorraadsysteem. Dit zijn uitkomsten uit de mkb-barometer 2018, […]


Vijf voorwaarden voor succesvolle marketing automation

Marketing automation draait om één ding: het optimaliseren van de customer journey van je klant of prospect met zijn of haar persoonlijke context als uitgangspositie. Dit zijn de vijf voorwaarden om de potentie van marketing automation volledig te benutten.
Uiteindelijk draait marketing automation om één ding: het optimaliseren van de customer journey van je klant of prospect met zijn of haar persoonlijke context als uitgangspositie. In dit artikel geef ik je 5 voorwaarden om de potentie van marketing automation volledig te benutten.


HealthCity en Saints & Stars: hoe zet je premium fitnesscentra in de markt?

HealthCity wil een challenger zijn op de fitnessmarkt. Dat doet het bedrijf met tien premium HealthCity clubs waar service centraal staat, zowel in de gym als in de communicatie. Door dezelfde eigenaar is nu ook het nieuwe merk Saints & Stars gelanceerd. “We willen op elk vlak ‘next level’ zijn,” zegt Chief Marketing Officer Tamara Oppedijk.  


Pon Financial Services: ‘Dertig procent private lease komt van online’

Het online platform van Pon Financial Services speelt al een serieuze rol in de vermarkting van private lease auto’s. Van de ruim 21 duizend auto’s die er rondrijden, is zeker dertig procent (mede) het resultaat van een online bezoek. Dit vertelde e-commercemanager Leon van Davenhorst op Emerce eFinancials.


Dit moet je doen om een echte e-mailprofessional te worden

De mensen uit het vakgebied kennen het wel: Je bent op een verjaardag en probeert uit te leggen wat je als werk doet: “Ik ben E-mail marketeer”, “Ik ben online marketeer met een focus op e-mail”, Ik ben CRM-marketeer”, “Ik ben Marketing-Automation specialist”. In veel gevallen zijn gefronste wenkbrauwen het gevolg en kun je alsnog uitgebreid gaan uitleggen wat je nou écht doet. En ook die uitleg is in veel gevallen erg verschillend. Dus: Wat is nou de Email professional? Wat moet je er voor kunnen? En wanneer mag je jezelf zo noemen?


Tripolis kiest voor specialisatie: ‘Slag om marketing automation verloren’

E-mailmarketingbedrijf Tripolis Solutions zag een mooie toekomst voor zich: net als veel van de concurrenten wilde het doorgroeien tot ‘suite’ voor marketing automation. Daar verslikte het bedrijf zich echter lelijk in. Met twee nieuwe bestuurders aan het roer staat de organisatie nu op een nieuw kruispunt. “Door te specialiseren kunnen we veel meer waarde bieden.”


Meer artikelen in Marketing automation

Channel Marketing automation

Hier vind je tips, tricks, achtergronden, cases, best practices en opinie rondom marketing automation, ofwel het gebruik van software en web based services voor het uitvoeren, managen en automatiseren van repetitieve marketing taken. Wat werkt en wat niet? Wat zijn de laatste ontwikkelingen? Je leest het in dit Topic. Zelf bijdragen aan dit Topic? Pitch naar topics@emerce.nl.

Interessant in gerelateerde channels